اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

پرده دری از اسرار دیگران مستوجب عذاب الهی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت آستارا پرده دری از اسرار دیگران را مستوجب شدیترین کیفر الهی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالحمید مومنی در گفتگو با خبرنگار ما، افشا و آشکار کردن عیوب افراد اهل ایمان در جامعه را از بزرگترین آسیب های رایج در امت اسلامی دانست و گفت: قرآن کریم در آیه نوزدهم از سوره نور متذکر می شود، عذاب بسیار سخت در انتظار کسانی خواهد بود که عیب های برادران خود را در نزد سایر مردم افشاء نموده و جایگاه شخصی و اجتماعی ایشان را متزلزل می نمایند. این قبیل افراد نه تنها در روز قیامت، بلکه در این دنیا نیز چوب اعمال بدشان را خورده و خوار و ذلیل خواهند شد.

وی در این باره افزود: نیک می دانیم یکی از صفات باریتعالی ستار العیوب بودنش است. بدین معنا که عیب های بندگانش را پوشیده می دارد. برای هر ادعایی در شرع مقدس اسلام دو شاهد لازم است، لیکن خالق ما در مورد یکی از بدترین خطاها که زنا نام دارد، شهادت چهار تن را ملاک قرار می دهد. از این نکته درمیابیم که خدای احد و واحد چقدر بندگانش را علی رغم گناهانی که انجام می دهند، دوست داشته و به آنها فرصت می دهند تا به اصل خویش بازگردند.

ماموستا مومنی، بخشیده شدن گناهان انسان های ایمان دار را از نشانه های عظمت خدای متعال عنوان کرد و افزود: معنای ستارالعیوب بودن تنها این نیست که مومنین گناهکار الزاما در روز قیامت مجازات اعمال شان می بینند، زیرا بنابر بشارت قرآن کریم، بسیاری از بین امت در دایره رحمت الله قرار گرفته و به صفوف بهشتیان می پیوندند، پس بدانیم پنهان نگه داشتن اسرار مردم و افشا نکردن ضعف های دیگران در پیشگاه خالق عملی پسندیده و دارای اجر و پاداش به حساب می آید.

ناگفته نماند افراد خودپرست و مقام پرستی هم در طول تاریخ بودند که صرفا برای رسیدن به پست و جایگاه آبروی اشخاص را به بازی گرفته اند. اینها در دنیای فانی بخشی از جزای اعمال شان را چشیده و پرده از حقیقت شخصیت شان برداشته شد.

امام جمعه اهل سنت آستارا در حدیثی از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم اظهار داشت: بدترین و شرورترین انسان ها در روز قیامت کسانی هستند که مسائل خصوصی بین خود و همسر را برای دیگران بازگو نمایند. پس بسیار باید مراقب باشیم که این قبیل موضعات را ساده نپنداشته و احوال محرمانه زناشویی را در بیرون افشا نکنیم. همچنین خدای متعال رسوا خواهد کرد کسی را که برادر دینی اش را در نزد عموم خجل و شرمسار می کند. این قبیل اشخاص حتی در بین افراد خانواده هم عزت و احترام نخواهند داشت، پس بدا به حال کسانی که پرده از احوال خصوصی خود بر می دارند و بدتر از آن بدا به احوال افرادی که به عمل زنا مبتلا شده و جریان آن را با افتخار به اطلاع دیگران می رسانند! در عین حال اگر شخصی مشکلی را از مشکلات برادر ایمانی خود را حل و فصل کند، باریتعالی در گشایش مشکلاتش یاری رسان خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن