اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

پیامبر اکرم الگوی کامل وحدت اسلامی

آوای سنت: خطیب اهل سنت ولایت نیمروز افغانستان نبی مکرم اسلام را بهترین الگوی وحدت بخش برای امت اسلامی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا بشیر احمد خطیبی طی سخنانی در تشریح الگوهای نبوی، اخلاص در عمل و وحدت اسلامی را برنامه روزانه نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم خواند و گفت: آن حضرت در طول رسالت سیزده ساله تلاش زیادی کرد تا ارتباط مردم را با خدای متعال پیوند دهد.

مجاهدت های ایشان با کارهایی که امروز برای دین می شود تفاوت های زیادی داشت، زیرا که در ابتدای راه تنها بود و دشمنان با مانع تراشی و تنگ کردن عرصه کار رسالت را بسیار سخت کرده بودند. در مکه و سرزمین های اطراف برده داری یک امر عادی به حساب می آمد و صاحب برده می توانست با وی به میل خود رفتار نماید. طبقه فقیر جامعه هیچ امیدی به آینده نداشته و از این رو پذیرفته بودند که تا آخر عمر خدمت مالکان شان را در بدترین و سخت ترین شرایط انجام دهند.

مولانا خطیبی، پایبندی به اخلاق، حسن رفتار، همدلی و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر را توشه آن حضرت برای امت دانست و افزود: جامعه صدر اسلام با تقلید از اخلاق نیکویی که نبی امت از خود نشان می داد به همه آنچه که می خواستند و باعث خشنودی و رضایت الله می شد، دست پیدا کردند. اغنیا و ضعفا یکی شدند. صله رحم به فرهنگ عمومی درآمد. آداب اسلامی به خانواده ها راه پیدا کرد. زنان به جایگاه شایسته رسیدند و زیست مسالمت آمیز چهره روزگار را وحدانی گردانید.

آن حضرت همچنین اثرات جاهلی و قوانین قوم پرستی و نژادی را در زیر پای مبارک له کرده و به عنوان بهترین الگوی وحدت بخش، انسان ها را مومن متقی و مسلمان پرهیزگار در آورد.

خطیب اهل سنت ولایت نیمروز تاکید کرد: اگر می خواهیم وحدت صدر اسلام را داشته باشیم می بایست توحید و خدا پرستی را با پیروی از روش آن حضرت در برنامه های فردی و جمعی قرار دهیم.

علما به عنوان وارثین انبیاء در این باره وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارند. حضور مردم در میدان حمایت از مدارس دینی توطئه های پلید و شیطانی دشمن سرمایه دار را به خودشان بر می گرداند. صلیبی های جنایتکار از پا نخواهند نشست مگر روزی که مردم از یکدیگر متفرق گردند، اما این هیچ یک از تلاش های آنها در سایه وحدت امت عملی نخواهد شد.

مولانا خطیبی مردان امت رسول الله از صدر اسلام از خلفای معظم تا امامان معصوم و اولیای شایسته را جزو افتخارات مسلمانان توصیف و تاکید کرد: همه آن بزرگواران پدران ما بودند. یهود و نصرانی اگر خودشان را لایق می دانند و اگر می توانند مردانی مانند ابوبکر، عمر، عثمان و علی رضی الله عنهم را به بشریت معرفی کنند.

اگر دارند کسانی شبیه به عمرابن عبدالعزیز و یا سلطان صلاح الدین ایوبی که نام شان در تاریخ برای همیشه ماندگار مانده است را بشناسانند. صدها هزار از این امت ادامه دهنده راه پیامبر عظیم الشان بوده و تعدادی بیشماری نیز جان خود را تقدیم این دین الهی نمودند.

کل زندگی ما برابر با یک ساعت کسانی که زندگی شان را وقف اسلام کردند، نمی شود. حضرت عمر رضی الله بیان کرده است، حاضر بودم تمام زندگی و سرمایه ام را ببخشم تا ابوبکر رضی الله ثواب سه شبی را که همراه نبی خدا در غار حرا بسر می برد به من ببخشد.

بدون شک وعده الله در پیروزی و کامیابی این امت قرار گرفته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن