اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

پیدایش کرونا ترسی بزرگی را در جامعه حاکم کرده

آوای سنت: استاد فقه و حدیث جامعه الرحرمین الشریفین چابهار فکر اصلاح را باعث نجات انسان از هر گونه فساد و مصیبت خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، مولانا خدابخش اسلامدوست با اشاره به پیدایش مصائب و مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی بشر، برخی از حوادث و اتفاقات ناگوار را به اعمال خود انسان مربوط دانست و ضمن قرائت آیاتی از قرآن مجید گفت: خدای متعال در کلام نورانی خود نکته بسیار مهمی را متذکر می‌شود که هر بنده ای باید مواظب اعمال و به فکر اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی اش باشد. انسان به سبب اعمال خود در زمین فساد می‌آورد. فساد، وبا و مصیبت‌هایی که در دنیا بر مخلوق دو پا نازل می شوند، نتیجه عملکرد خود ما هستند.

وی در اینباره افزود: مسیری که الله تعالی بر آن تعیین فرموده است، همان مسیر درست زندگی می باشد. فرمانبرداری از باریتعالی و پیروی از سنت رسول‌الله صلی‌ الله ‌علیه‌ وسلم همان مسیری است که قرآن کریم برای انسان بیان می دارد. هر انسانی که در مسیر حق گام بردارد مسلما کامیاب می‌شود، اما اگر شخصی از این مسیر اصلی منحرف شده و براه انحراف کشیده شود، هم در دنیا و در آخرت دچار مصیبت خواهد شد.

مولانا اسلامدوست اظهار داشت: همچنان که عمل نیک و پسندیده در زندگی انسان و جامعه تأثیر گذار است، گناه نیز بر زندگی و جامعه بشری تاثیر منفی دارد. لذا اگر گرفتار مشکلات و مصائب هستیم می بایست در اعمال و رفتار خود بازنگری نماییم. وضعیت فعلی جامعه که مسائل عبادی، اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده، نتیجه اعمالی است که از خود انسان مرتکب آنها می شود.

معاون تربیتی جامعه الحرمین الشریفین چابهار تنبیه را اساس آگاهی انسان نسبت به اعمال ناپسندش خواند و عنوان نمود: وقتی انسان به خطا برورد حق تعالی او را تنبیه کرده و به وی تذکر می‌دهد تا از راه انحراف بسوی دانایی و روشنفکری رجعت کند‌، گاهی اوقات ما انسان ها متوجه اعمال بد خود نمی‌شویم. الان که جوامع اسلامی با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، لازم است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طرف الله تعالی رجوع کنیم تا این مصیبت‌ها را از زندگی ما دور کند.

مولانا اسلامدوست تاکید ورزید: در کنار توجه به توصیه ها باید علت اصلی این مصائب را مورد آسیب شناسی قرار دهیم. منشا همه مصائب و بدبختی های فعلی بدون شک گناهانی هستند که متاسفانه ترک نمی‌شوند و خطاکاران همچنان بر تکرار اعمال خود اصرار می ورزند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: پیدایش کرونا ترسی بزرگی را در جامعه حاکم کرده است. نباید از رویدادهای دوران و آنچه که سبب مرگ انسان می شوند ترسید، چرا که مرگ هم سفیری از جانب خدای متعال است. اگر کسی وقت مرگش فرا رسیده باشد مزه آن را خواهد چشید. اینگونه خیال نکنیم که که اگر کسی کرونا گرفت حتما می‌میرد. اگر نکات بهداشتی را رعایت کرده و توکل مان را به خدای متعال محکم کنیم، انشاالله از گزند هر نوع بیماری در امان خواهیم ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن