کتب و ناشران

معرفی کتاب : روش تربیت کودکان در سیره نبوی

(با ذکر نمونه‌هایی از زندگی سلف صالح و سخنان عالمان)

آوای سنت :  مولف تلاش نموده است الگوهای تربیتی کودکان را در سیره‌ نبوی با زبانی ساده و روان به صورت طبقه‌بندی شده به مخاطب ارایٔه دهد، اگر چه کتاب‌هایی در باب اسلوب تربیت دینی و نبوی به رشته‌ی تحریر در آمده، اما در خصوص تربیت نبوی کودک تاکنون در حوزه‌ی دانش و معرفت، تالیفی صورت نپذیرفته است، پس این کتاب دربرگیرنده‌ی زاویه‌ای مهم، مستقل و حیاتی در تربیت کودک براساس رهنمودهای رسول گرامی(ص) است!

این کتاب شامل دو بخش اساسی و مهم است که هر بخش از فصول متعددی تشکیل یافته است. فصلی در باب ارشاداتی به والدین، فصلی در باب حقوق کودک شیرخوار و فصلی در تکوین شخصیت کودک پس از جدا شدن از شیر تا سن بلوغ، این‌ها مهم‌ترین فصل‌های کتاب‌اند.

نویسنده محور تربیت کودکانه را بر پایه‌ی سازندگی ابعاد مختلف عقیدتی، عبادی، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی، فکری، جسمی، جنسی، و تندرستی می‌داند. به همین ترتیب فصلی را در باب توصیه‌ی کودکان به نیکی به والدین و رعایت حقوقشان اختصاص داده و فصلی را هم به روش‌های موثر و عملی پرورش فکری و روانی کودک از نگاه پیامبر(ص) اختصاص داده است.
در پایان این فصل‌ها، فصل دیگری را می‌بینیم که در خصوص روش‌های تنبیه بدنی کودک است و در نهایت نویسنده کتاب را با دو اربعین (چهل حدیث) از احادیث نبی‌کریم خاتمه داده است: اربعین نخست به پدران و اربعین دیگر به کودکان.

منابعی که نویسنده از آن بهره برده، شامل منابع معتبر حدیث، تفسیر، فقه، تاریخ، دعوت، جهان اسلام در عصر حاضر و فرهنگ اسلامی می‌باشد که هرگاه نویسنده از آن‌ها چیزی نقل کرده، بدان ارجاع داده و سخن خویش را مستند آورده است.

?نشر احسان
?مؤلف: نور بن عبدالحفیظ سوید
?مترجم: سوما نظری
?سال چاپ
?قطع: وزیری
?تعداد صفحه: ۵۲۴
?تعداد جلد: ۱

✨?»»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن