کتب و ناشران

معرفی کتاب : شیخین

آوای سنت : با مطالعه‌ی این کتاب مشخص میشود که شیخین چه شخصیت ذاتی و چه عظمت فطری داشته‌اند و برای پیشرفت اسلام و تقویت مسلمین چه کارهای بزرگ انجام داده‌اند و کماکان متواضع بوده و ذره‌ای خودخواهی و تکبر در آنها راه نیافت، هیچ گاه خودنمائی از آنها سر نزد و در اثر هر پیشرفت مهمی که نصیبشان می‌شد خود را رهین لطف خدا دانسته و او را ستایش می‌کردند.

گرچه هر وقت ذکری از فتوحات اسلامی به میان می‌آید، نام «عمر» بیش از نام «ابوبکر» تجلی می‌کند، زیرا آنچه «عمر» در دوره‌ی خلافتش فتح کرد و بر دو امپراطوری بزرگ جهان پیروز گردید، فوق العاده مهم بود. توفیقی که در کارش یافت به معجزه بیشتر شبیه بود تا به امر عادی. ولی درواقع دامنه‌ی فتوحاتی را که «ابوبکر» پی‌ریزی کرده بود، توسعه داد. زیرا «ابوبکر» درست زمانی وفات یافت که از یک طرف به خاک عراق و از سوی دیگر به شام و فلسطین لشکر کشیده بود و بر قسمت زیادی از عراق تسلط یافته و در خاک شام که تحت سلطه امپراطوری بیزانس بود، پیش می‌رفت.

بنابراین عامل اصلی این فتوحات را باید حضرت ابوبکر و تکمیل کننده‌ی آنرا حضرت عمر دانست. لازم به یادآوری است اموری که در این کتاب ذکر شده است از کتب موثق تاریخی اخذ شده و صرفا جنبه‌ی تاریخی دارد نه مذهبی. لذا عقیده مذهبی کسی را نه تایید و نه رد می‌کند .

🔸نشر احسان
🔹مولف: سید عبدالرحیم خطیب
🔸سال چاپ:۱۳۹۴
🔹قطع: رقعی
🔸تعداد صفحه:۴۲۴

✨🛒»»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن