کتب و ناشران

معرفی کتاب : یادداشتی از طرف خدا

آوای سنت : این کتاب از هشت فصل تشکیل شده‌است که عبارتند از: یادداشتی از طرف خدا، خودشناسی و اعتماد‌به‌نفس، خداشناسی، محبت خدا با بنده، خدایی شدن، پله‌پله تا ملاقات خدا، توکل به خدا، دوستی با خدا

ارتباط انسان با خدا، به ویژه ارتباط انسان مسلمان با پروردگارش، از ویژگی ها ممتازی برخوردار است که با هیچ ارتباط دیگری قابل مقایسه نیست.
محبت پرودرگار نسبت به بندگانش، و ارادت بندگان مخلص پروردگارشان، از زیباترین جلوه‌های عبودیت است که ورای امور مادی و زودگذری است که برخی از انسان های غافل بدان دل خوش کرده‌اند.

در این کتاب مولف تلاش کرده‌است تا با بیانی شیوا، سهل و آسان، خودمانی و همراه با صداقت و اخلاص، ابعادی از ارتباط میان خالق  و مخلوق را به خواننده نشان دهد و جلوه‌های توام با رحمت چنین ارتباطی را یادآور شود.

بیان صمیمی کتاب موجب می‌شود حتی افرادی که چنین ارتباطی برایشان سخت و ناآشنا است، تلاش‌هایی را در جهت تحکیم رابطۀ بین خود و خدایشان انجام دهند و از برکات آن بهره‌مند گردند.

برای نمونه در فصل اول کتاب مولف در قالب داستانی از وصول نامه‌ای از جانب پروردگار مهربان برای خودش پرده بر می‌دارد و چنین می‌نماید که خداوند مقرر فرموده است تا به خانۀ آن‌ها بیاید و با آن‌ها ملاقات کند. میزبان نیز درصدد فراهم‌کردن وسایل پذیرایی است، وقتی از فروشگاه بازمی‌گردد متوجه نامۀ دیگری از جانب خداوند می‌شود که ضمن تقدیر و تشکر از پذیرایی از دیدار صورت‌پذیرفته تشکر نموده است.

پس از این داستان نویسنده یادداشت هایی را پیرامون رخداد پیش‌آمده ذکر نموده است، برای نمونه: «در تعالیم آخرین پیامبر الهی آمده است: آفریدگان خداوند اهل و عیال او محسوب می‌شوند، پس محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند، مهربان‌ترین آن‌ها با بندگان اوست»

📕یادداشتی از طرف خدا
🔸نشر احسان
🔹مؤلف: امین الرحمان کیانی
🔹سال چاپ:۱۴۰۱
🔸چاپ سوم
🔹قطع: رقعی
🔸تعداد صفحه: ۳۶۰
🔹دسته‌بندی موضوعی: تزکیه و اخلاق اسلامی

🌐ثبت سفارش از طریق سایت

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن