اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

کشور نباید درگیر اختلاف مذهبی، فرقه ای و قومی باشد

آوای سنت: مدیر مدرسه علوم دینی مدینه العلوم خاش وحدت کلمه و اتحاد را از عوامل کاهش اختلاف و دو دستگی در میان مذاهب اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، محمد عثمان قلندر زهی طی بیانات نماز جمعه این هفته در خاش ضمن انتقاد شدید از گرانی بی رویه اجناس عمومی از دولتمردان خواست تا فکر و چاره ای برای حل معضل گرانی و تورم موجود کنند‌

وی در اینباره گفت: عجیب است که بازار ایران از خوردنی گرفته تا کالاهای بزرگ روی دلار می چرخد، لذا دولتمردان فکری برای این قضیه بکنند این چه بلا و مصیبتی شده است که همه چیز ما با دلار معامله می شود و علتش چیست؟

مولانا قلندر زهی در ادامه این انتقاد افزود: چرا یک کشور مانند ایران که سرشار از نعمت و ثروت می باشد، وابسته به دلار است؟ ما انقلاب کردیم تا استقلال داشته باشیم، از طرفی کشورهای اروپایی و از طرف دیگر آمریکا بر ما حمله ور شده و به نحوی قصد تصرف این آب و خاک را دارند.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش عنوان نمود: دولتمردان باید جلوی تهاجم ها و غارتگری ها را بگیرند، چرا که ایران یک کشور تاریخی است و برای خود جایگاهی دارد. روزی که ایران در نقشه اعلام موجودیت نمود هنوز آمریکا و اروپا کشف نشده بودند.

این عالم اهل سنت وحدت در بخش دیگری از سخنانش مقوله وحدت و همدلی بین مذاهب را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: در کشور نباید اختلاف مذهبی، فرقه ای و قومی خاکم باشد. همه باید متحد و متفق باشیم و شیعه و سنی هر کدام به مذهب خود عمل نمایند. امت اسلامی موظف اسا در مقابل بیگانگان یکپارچه و متحد باشد.

مولانا قلندرزهی تاکید کرد: تقویت وحدت کلمه، اتحاد و اتفاق دست تمام دشمنان از سرزمینهای اسلامی کوتاه خواهد کرد. اختلاف و دو دستگی باعث می شود تا زمینه تجاوز ممالک اسلامی برای دشمنان فراهم شود. قرآن فرمایش می دارد، وقتی ظالمان، کشوری مورد تاخت و تاز خود قرار می دهند، که عزتمندان کشور را خار و ذلیل کرده باشند.

استاد برجسته تفسیر قرآن خاطر نشان ساخت: ان شاءالله با اتحاد و وحدت کنار یکدیگر بتوانیم خدمت به اسلام و مسلمین و جامعه بکنیم و فکر امروز همه در جهت امنیت و حفظ کشور باشد تا دشمنان نتوانند طمع فتنه و دست درازی به این خاک را داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن