اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

گزارش مراسم فارغ التحصیلی در حوزه علمیه دشتک علیا

آوای سنت : همایش پایان دوره دانش آموختگی نهمین دور طلاب مدرسه دینی علمیه عرفانیه و چهارمین دوره طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ( سلام الله) دشتک اولیا بعدازظهر چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه جاری با حضور تعدادی از علمای مساجد جامع، مدرسین حوزه های علمیه، مردم محلی و مدعوینی از سایر نقاط کشور در آن حوزه علمیه شروع به کار کرد. در جریان برگزاری این همایش عبدالله آخوند امانی مدیر حوزه علمیه یاد شده طی گفتگو با خبرنگار ما درباره کیفیت همایش گفت: در مراسم امسال تعداد پنج طلبه از جمع برادران، بیست و دو طلبه از میان طلاب خواهر به افتخار فارغ التحصیلی نائل شده اند. همچنین شصت نفر از بانوان دارالحفظ نیز موفق به ختم قرآن کریم گردیدند.

وی در این گفتگو رسالت فارغ‌التحصیلان حوزه های علمیه و حفاظ قرآن کریم را بسیار خطیر دانست و افزود: خوشبختانه در طول سال های گذشته امکانات مناسبی در مکاتب دینی و مراکز حفظ برای علاقه‌مندان به مسائل احکام، روخوانی و حفظ مهیا گردیده و هر یک از فارغ التحصیلان حوزوی و قرآنی می توانند به روشنفکری اسلامی در جامعه کمک شایانی برسانند.

آخوند امانی ضمن یادآوری این مطلب که علاقه به گذراندن دوره روخوانی قرآن کریم و حفظ در میان بانوان به سطح قابل قبولی رسیده است، عنوان نمود: بانوان ما مادران امروز و فردای فرزندان ما هستند. هر بانویی که بنیان زندگی فردی و اجتماعی خویش را بر اساس تعالیم قرآن کریم پایه ریزی کند، مسلما به مسئله تربیت صحیح فرزندان اهمیت ویژه ای قائل خواهد شد. لذا در شرایطی که آسیب های فضای مجازی تهدیدی جدی برای مخاطبین به حساب می آیند لازم است که نقش مدیریتی بانوان ما در زمینه تربیت و تعلیم اسلامی فرزندان نونهال تا رسیدن به مرحله جوانی به وسعت بیشتری ارتقاء یابد.

این مراسم در روز نخست با مولود خوانی علما و علاقمندان در پس از نماز نوبت عصر و سخنرانی دینی در بعد از نماز مغرب همراه بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن