اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

گسترش فحشا و همجنس گرایی در جوامع اسلامی

آوای سنت: مدیر مجتمع دینی سلطان العلما بندرلنگه نیامده های گناهان کبیره را سنگین و غیر قابل تحمل دانست.

به گزارش آوای سنت ، شیخ محمد علی امینی طیزسخنانی با اشاره به پنج خصلت رایج در جامعه که بعنوان پنج گناه بزرگ شمرده می شود گفت: امروز گناهانی در جامعه رواج پیدا کرده اند که نبی مکرم اسلام از اینکه امتش به آنها گرفتار شود به خدای متعال پناه می برد. گناهانی که دارای عواقب تلخ و پیامدهای های سنگین و بازتاب های غیرقابل تحمل هستند.

وی گسترش عمل زشت و شنیع فحشا و همجنس گرایی را از جمله گناهانی برشمرد که در جوامع اسلامی نمود پیدا کرده است و افزود: زمانی که همجنس گرایان عمل خود را در نزد دیگر مردم اظهار نموده و از پنهان کردن آن ابایی نورزند، در میان ایشان بیماری همه گیر مانند ایدز شیوع پیدا خواهد کرد. متاسفانه شنیده می‌شود که برخی ها با اختیار نمودن خانه های اجاره ای، آنرا به محلی برای کسب درآمد از اینگونه راه ها تبدیل می کنند.

شیخ امینی خیانت در معاملات را نمونه دیگری از ابتلا جامعه به ناهنجاری خواند و بیان نمود: هر نوع خیانت در امانت از قبیل کم فروشی، کم وزن کردن اجناس و دست بردن در مال و اموال دیگران از راه های دزدی باعث فروپاشی رونق کسب و کار خواهد شد. کم نیستند فروشندگانی که اجناس معمولی وارد بازار کرده، اما برای فریب مشتری، آنها را با مارک های کذایی به فروش می رسانند. ادامه این روش جامعه را دچار قحطی، بالارفتن هزینه های زندگی و ایجاد بازارهای سیاه می کند.

مدیر مجتمع دینی سلطان العلما بندرلنگه متذکر شد: هر قوم و گروهی که از پرداخت زکات مال خود به نحو احسن خودداری نشان دهد، خدای متعال نعمت باران را بروی آنها خواهد بست. درجه و منزلت این گروه در نزد باریتعالی حتی از حیوانات هم پست تر و پایین تر خواهد بود.

شیخ امینی ادامه داد: کسانی عهدشان را با خدا و رسول را شکسته و با نادیده گرفتن تعدی که به گردن دارند، آنرا زیرپا بگذارند، خدای متعال دشمنانی را از سایر سرزمین ها بر آنها مسلط خواهد نمود. این سرنوشت تلخ نتیجه اعمال کسانی است که به جای اطاعت از فرمان الهی، فرمانبرداری از نفس را در پیش می گیرند. قرآن کریم در این خصوص فرمایش می دارد، به عهد و وفای خود پایبند باقی بمانید تا خدای متعال نیز به عهد خود با شما پایبند و استوار باشد.

این عالم اهل سنت تصریح ورزید: مردمی که بر اساس سلیقه و مصلحت شخصی میان دیگران حکم رانده و فرمان خدای متعال را نادیده بگیرند، باریتعالی در میانشان اختلافات و جنگ های داخلی ایجاد خواهد نمود. بی گمان اختلافی که از درون باشد و جنگی که در داخل شعله ور شود از هر اختلاف و جنگی کمرشکن تر خواهد بود.

مدیر مجتمع دینی سلطان العلما چهارچوب زندگی انسان ها را معلوم و معیین توصیف نموده و خاطرنشان ساخت: ما نیز می بایست طبق همان راه و روش تعیین شده عمل نماییم. اسلام اجازه نمی دهد که حقی از کسی ضایع شود. این طریقه با ریختن خون اشخاص مخالف است و نمی خواهد حرمت افراد بیهوده پایمال گردد.

شیخ امینی یادآور شد: آیا وقت آن نرسیده است که با رجوع به سوی باریتعالی و اظهار ندامت و پشیمانی نسبت به گذشته خود از مسیر اشتباه بازگشته و زندگی سالمی را در پیش بگیریم؟ برای خلاصی از مشکلات باید جامعه را از آلودگی های گذشته پاک گردانیم. دست از اعمال خلاف و از آلوده شدن به معصیت و نافرمانی برحذر باشیم، زیرا که پروردگار دانا در کمین است و انسان های خطاکننده را به جزای عمل شان خواهد رساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن