اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

یهود و نصاری با برنامه های جدید در صدد ضربه زدن به اسلام

آوای سنت: استاد حوزه علمیه احناف خواف اقدامات امروزی یهود و نصارا بر علیه دنیای اسلام را برنامه های بروز شده ی زمان قرون وسطی خواند.

به گزارش آوای سنت، مولوی جواد عصار با اشاره به تاکید قرآن کریم در دشمنی شیطان با انسان و سایر دشمنان زمینی گفت: شیطان دشمن قسم خورده دینداران روی زمین می باشد و تا زمانی که در فعالیت باشد تلاش خواهد کرد تعدادی بیشتری از فرزندان آدم علیه السلام را به گمراهی بکشاند.

خدای متعال همچنین از میان امت‌های موجود، یهود و نصارا را هم دشمن انسان می خواند. آیه شریف، تمام هم و غم یهود و نصارا را در گمراه کردن مسلمانان را از مسیر الهی توصیف کرده است. آنها با عناوین و وارد کردن شبهات به دین می کوشند تا ضمن کشاندن مسلمانان و بویژه اقشار کم سن و سال به سمت خود، جلوی گسترش اسلام در روی زمین پهناور را بگیرند.

قرآن تا قیام قیامت برای انسان‌، الگوی سیاسی، رفتاری، اجتماعی، دینی و مسیر سعادت خواهد بود. باریتعالی در برهه ای خاصی بر علیه مسیحیت و یهودیت سخن به میان می کشد و آن زمانی است آخرین دین را توسط نبی مکرم به دنیا معرفی می کند.

مولوی عصار، نزول تدریجی قرآن را در پس از شروع رسالت آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم خواند و اظهار داشت: قرآن کریم درباره دشمنی، ترفندها و شگردهای یهود و نصارا بیانات صریحی را مطرح می سازد. از این رو در میابیم خدای متعال از آسیب هایی که امت اسلامی را تهدید می کنند به راحتی عبور نکرده است. اکثر مفسرین مسلمان عبارت “غیرالمغضوب علیهم و لا الضالین” در سوره حمد را یهود و نصارا عنوان کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه احناف خواف یادآور شد: جوانان ما امروز در فضای مجازی شبهات زیادی را می ‌بینند که علیه اسلام در جریان قرار دارند. مولانا اشرف علی تهاونوی در کتاب انتباهات می‌فرماید، شبهاتی که علیه مسلمانان مطرح می باشد، مورد جدیدی نیست. آنها الفاظ شان را به‌ روزرسانی می کنند. این ها همان شبهاتی هستند که در قرون وسطی نیز بر علیه مسلمین مطرح بوده اند.

قرآن کریم در سوره بقره خطاب به بنی اسرائیل فرمایش می دارد، به جای این همه عملکرد ناپسند، یک لحظه فکر کنید که الله چقدر برای تان انعام کرده‌ و این دین را بوسیله پیامبر آخر زمان برای شما آورده است. بدانید که مسیر دنیا به رفتارهای مورد پسند شما حتم نمی‌ گردد، بلکه روزی در‌ پس روز‌های دیگر می‌آید که هیچ ‌کس نمی‌تواند پادرمیانی کرده و برای دیگری واسطه قرار بگیرد.

هر نعمتی که به بنی اسرائیل داده شد، آن را تبدیل به نغمت کردند. گرچه خدای متعال بعد از تمام کارهایی که بنی‌اسرائیل انجام دادند باز هم عفو و رحمت خود را شامل آن‌ ها قرار داد، ولی در تاریخ می خوانیم که آن امت باز هم دشمنی خود را آشکار ساختند.

مولوی عصار، غفلت از دام های شیطان را باعث رخوت و سستی در اعمال ایمانداران دانست و متذکر شد: شیطان انسان را با روش های مختلف اغوا می‌کند. تبلیغ مسائل حرام با ظاهری زیبا که خداوند متعال آن ها را گناه و حرام قرار داده، اما شیطان مسائل را چنان زیبا جلوه می‌دهد که انسان بدان مبتلا می‌گردد. شیطان، مومنین را از کثرت مشرکین و کفار می‌ترساند. نمازگزاران و زنان باحجاب را فریفته و در دل انسان ایجاد ترس می‌کند. فریب انسان توسط وی غالبا از مسیرهای دنیوی است. گاهی اوقات شیطان در نماز انسان شک به وجود آورده و باعث تکرار می شود. این عمل کم کم بر شخص ایماندار سخت جلوه کرده و ادای نماز را سست و در نتیجه عبادت را ترک می‌کند.

برای رهایی از شر شیطان تلاوت قرآن بعنوان محکمترین دژ در برابر گناهان توصیه می شود. مشغول بودن در یاد خدا و حتی سلام دادن فتنه شیطان را از سر مسلمان دفع می کند. به علاوه با انجام عبادات نافله خود را از مطیع شیطان ‌بودن برهانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن