اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

۱۶۰۰ مسجد اهل سنت در گلستان فعال است

آوای سنت : رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه نمازگزاران اهل سنت استان گلستان در یک هزار و ۶۰۰ مسجد نماز اقامه می‌کنند، افزود: در مجموع یک هزار و ۸۶۶ امام جماعت اهل سنت در استان به اقامه فریضه نماز می پردازند.

نهمین دوره تجلیل از پرچمداران محراب و مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان،  ۶ شهریور ۱۴۰۲ در مسجد آخوند طلابی گنبدکاووس برگزار شد و در آن از سه مسجد برتر اهل سنت استان و ۱۰ نفر از کارگزاران مساجد تجلیل شد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان در این مراسم با اشاره به اینکه مساجد محلی برای عبادت خالصانه خداوند هستند، گفت: علاوه بر کارکرد مذهبی مساجد، انجام امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز از کارکردهای مهم مساجد به شمار می‌روند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم ادامه داد: افزودن به جاذبه‌های مساجد، حل اختلافات خانوادگی در این محل امن الهی، رسیدگی به نارسایی‌های اجتماعی با برپایی برنامه‌های مختلف نظیر ایجاد باشگاه، کتابخانه و دستگیری از مستمندان به افزایش نمازگزاران در مسجد کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امام مسجد و مردم در مساجد دور هم جمع شده و همانند زمان پیامبر گرامی اسلام (ص)، مشکلات را با هم‌فکری حل و فصل می‌کنند، تصریح کرد: نمازگزاران اهل سنت استان گلستان در یک هزار و ۶۰۰ مسجد نماز اقامه می‌کنند و ما در مجموع یک هزار و ۸۶۶ امام جماعت اهل سنت در استان داریم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: توجه به صلاحیت و توانمندی در واگذاری امور بدون توجه به مذهب و قومیت یکی از برکات انقلاب اسلامی است که در استان گلستان نمود عینی داشته و بارها شاهد حضور و نقش آفرینی برادران اهل سنت در مناصب مدیریتی و اجرایی، نمایندگی مجلس و حتی به عنوان نماینده و سفیر در سایر ممالک بودیم که نباید به راحتی از این نعمات چشم‌پوشی کرد.

آخوند جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این مراسم در سخنانی به زبان و گویش ترکمنی گفت: مساجد خانه نور و روشنایی هستند و هرچه بر زیبایی مساجد بکوشیم ثواب بیشتری در پرونده اعمال نیک‌مان ثبت خواهد شد.

وی مساجد را یکی از شعائر اسلام و اعتلای آن را وظیفه همه مسلمانان دانست و افزود: مساجد محل ذکر الهی بوده که باعث آرامش روح و صفای قلب مردم می‌شود.

در پایان این مراسم از سه مسجد برتر اهل سنت استان و ۱۰ نفر از کارگزاران مساجد تجلیل شد، همچنین آخوند «عبدالباسط قره‌باش» به عنوان رئیس جدید مرکز اسلامی گنبدکاووس معرفی و از خدمات «نعمت‌الله مهری» قدردانی شد./ایسنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن