اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

۲۱ درصد مساجد کشور متعلق به اهل سنت است

آوای سنت : بر اساس آخرین داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، بیش از ۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت در ایران وجود دارد.

محمد اصغری مدیر مرکز رصد با اعلام این خبر گفت: جدیدترین داده‌های تجمیعی مرکز رصد فرهنگی کشور نشان از افزایش تعداد مساجد اهل سنت ایران دارد و بر خلاف ادعای معاندان، سیاست رسمی نظام بر اساس اصل وحدت، مخالفتی با مساجد اهل سنت ندارد و وجود بیش از ۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت، مویدی بر این نکته است.

اصغری افزود: امروزه بیش از ۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت در ایران وجود دارد و داده‌های معتبر پژوهشی و ثبتی مرکز رصد فرهنگی نیز نشان‌دهنده همین مسئله است.

مدیر مرکز رصد فرهنگی گفت: مسجد، نقشی کلیدی در گذار به تمدن اسلامی دارد و امروزه ۲۱ درصد از مساجد ایران را برادران اهل سنت فعال نگه داشته‌اند و این خود یکی از نشانه‌های دین‌باوری ایرانیان مسلمان از مذاهب مختلف است.

وی با اشاره به رشد مساجد اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی و اندیشه وحدت‌ساز امام راحل و مقام معظم رهبری، تعداد مساجد اهل سنت پس از انقلاب قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و بر خلاف تصویر جعلی رسانه‌های معاند از وضع اهل سنت در ایران، امروزه اتفاقا شاهد آزادی عمل مذهبی اهل سنت در اقامه نماز و مناسک مسجدمحور از جمله مجالس بزرگ قرائت قرآن و حدیث در چارچوب اصل وحدت هستیم.

اصغری افزود: هم‌اکنون مساجد اهل سنت در ۱۲ استان ایران از شمال تا جنوب وجود دارند و برادران اهل سنت به اقامه نماز و امر قرآن و حدیث در این مراکز عبادی مشغول هستند.

مدیر مرکز رصد گفت: برادران و خواهران اهل سنت ما در برهه‌های مختلف، از دفاع مقدس تا دفاع از حرم و حریم انقلاب، بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم اسلام کرده‌اند و نباید فراموش کرد بسیاری از این شهدا از دل همین مساجد رشد کردند و همان‌گونه که امام فرمودند، مساجد سنگر و پایگاهی برای حراست از اسلام و اسلامیت این جغرافیاست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن