زن و خانوادههمسرداری

تاکید عالم اهل سنت : جوانان را دریابیم

آوای سنت: امام جمعه سرپل ذهاب رفع مشکلات اساسی ازدواج جوانان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا رشید ثنایی با اشاره با کاهش میزان ازدواج در میان جوانان به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا ضمن اظهار امیدواری به ریشه کن شدن این بیماری در طول سال جدید گفت: شباهت زیادی میان ما و دیگران در مبارزه برای ریشه کن کردن بیماری کرونا وجود دارد، اما آیا در مورد مهمترین مشکلات جوان ایرانی که همان ازدواج است، فکری کرده ایم؟

وی دلیل بسیاری از ناراحتی های روحی جوانان را در مشکلات ازدواج دانست و افزود: تشکیل زندگی یک تحول بسیار مهم در زندگی افراد است که می بایست به ظرافت های آن توجه داشت. جوانی که ازدواج می کند نباید نگران کسب درآمد و تامین آتیه برای همسر و فرزندانش باشد. آنها در این زمینه مشکل دارند و از این رو زمان ازدواج خود را به تاخیر می اندازند.

ماموستا ثنایی متذکر شد: دولت برای ازدواج جوانان تسهیلاتی را مصوب کرده است. این تسهیلات که معمولا به شکل اعطای وام پرداخت می شود، نمی‌تواند گره گشای مناسبی برای رفع نیازهای اولیه زندگی باشد. اخیرا اجناس خانگی به شدت گران شده اند و اعتبارات تعریف شده نمی توانند تمام انتظارات را بر آورده سازند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب تغییر در سبک زندگی، توقعات بالا و نبود کار را از عوامل گریز جوانان از مقوله ازدواج خواند و یادآور شد: با وجود ملموس بودن موانع بر سر راه تشکیل زندگی، هنوز فکر عاجلی برای قضیه نشده است. بیکاری و نبود درآمد ثابت زندگی های تازه تشکیل یافته را تهدید می کند و دوری مردی که جهت تامین مخارج زندگی مجبور به ترک دیار و خانه می‌شود، تاثیر بدی رو بنیان خانواده ها می گذارد.

این عالم اهل سنت در انتقاد به این مسئله عنوان نمود: جوانان تشکیل زندگی می دهند تا پیش هم باشند، نه اینکه بخاطر ناملایمات زندگی در همان ابتدای کار از هم دور شده و دچار وسواس ها و دغدغه عای روحی شوند. جوانان را پس از ازدواج نباید به حال خودشان رها کرد. آنها نیاز به دلگرمی و کسب تجربه دارند و حمایت والدین از فرزندان باعث می‌شود، مشکلات کم رنگ شوند.

ماموستا ثنایی خاطر نشان ساخت: ما نیاز داریم تا زندگی های جدید را با در نظر گرفتن داشته ها و کمبودها پایه ریزی کنیم. بالا بودن سطح توقعات در شرایط تحریم و گرانی اجناس دست به دست هم می دهند تا زوج های جوان در آغاز راه با مشکلاتی عدیده مواجه گردند. پیشرفت در زندگی آرزوی هر جوانی است، لیکن برای پیمودن راه های پیشرفت باید صبر و استقامت پیشه کرد.

امام جمعه سرپل ذهاب همچنین گفت: خانواده ها نیز برای تهیه لوازم زندگی فرزندان شان دغدغه دارند. این عوامل در خانواده ها سردی به وجود می آورد. باید تدبیری بیاندیشیم تا میل به فرزندآوری به حد مطلوب برسد تا در دراز مدت از نظر جمعیت جوان کشور دچار کمبود و بحران نشویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن