حقوق زنان در اسلامزن و خانواده

 حجاب و آزادی زن….

آوای سنت :  هیچ تعارضی میان حجاب و آزادی زنان وجود ندارد. زنان با حجاب می توانند کارهای شخصی خارج منزلشان را انجام دهند، در زمان رسول الله ﷺ زنان در مواقع مختلف زندگی به کمک مردان می شتافتند.

منظور از آزادی زن این نیست که در خیابان ها و اماکن عمومی و مجالس با انواع آرایش مبتذل و با رفتارش موجب فحشا و فساد شود، از این رو با حجاب بودن و در خانه ماندن بهتر است، زیرا در چنین حالتی زن می تواند وظیفه مهم تربیت فرزندان را به نحو احسن انجام دهد و مزاحم مردان در محیط کارشان نشود مگر هنگام ضرورت.

دین اسلام کارهای داخل خانه را بر عهده زن و کارهای بیرون خانه را بر عهده مردان گذاشته، امروزه با تشکیل مکاتب دخترانه عملاً این سوال پاسخ داده شده که زن حق آزادی و فعالیت بیرون از خانه را دارد اما حق افساد و اضلال خیر.

زن و مرد از حیث انسان بودن از یک جنس هستند ولی از لحاظ نوعیت متفاوتند و هر کدام وظیفه خاص خود را دارد که در امور یکدیگر دخالت نمی کنند، به همین علت رسول الله ﷺ وظایف را تقسیم بندی کرده است و هر یک از زن و مرد مسئول و پاسخگوی وظایف خودش می باشد.

↩️ بنا بر قاعده «کل شی یرجع الی اصله» بسیاری از زنان غربی در آخر عمرشان افسوس و حسرت می خورند که کاش بجای کار کردن در بیرون از خانه، در خانه می نشستند و وظیفه مهم تربیت فرزند را انجام می دادند.

? منبــع : الفتاوی للشعراوی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن