حقوق زنان در اسلامزن و خانواده
موضوعات داغ

ضرورت رعایت حجاب اسلامی برای زنان مسلمان

حجاب نشانه زن مسلمان است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت چابهار نسبت به پیامدهای منفی بدحجابی در جوامع اسلامی هشدار داد.

به گزارش آوای سنت، شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در گفتاری حفظ حجاب و پرده پوشی را یکی از مهمترین تاکیدات دین اسلام برای در امان ماندن از فتنه ها و مفاسد فردی و اجتماعی برای همه زنان امت از صدر اسلام تا به اکنون و در آینده دانست و گفت: اسلام در مورد حجاب خط قرمزهایی را تعیین و عبور از آنها را ممنوع اعلام کرده است. در این میان زنا و فحشاگری که برخی جوامع بشری به آن مبتلا هستند از جمله مفاسدی می باشند که نه تنها یک گسترده، بلکه به مرور زمان می تواند تمام دنیا را به ورطه سقوط و نابودی بکشاند. در تاریخ اسلامی هیچ شخصی را نمی توان پیدا کرد که در پاکیزگی، تقوا و پاکدامنی با زنان مطهره رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم برابری نماید.

آنها مقام مادری امت رسول الله را بر عهده داشتند و به جایگاهی ارزشمند نائل گشته اند. از این رو هر کس در این دنیا ادعای مسلمان بودن دارد، نباید در پاک بودن و حفظ جایگاه و مقام زنان آن حضرت شک و تردید به خود راه دهد.

مولانا چابهاری مقام مادری امت را جایگاهی در خور شایسته از جانب باریتعالی نسبت به ازواج مطهر آن حضرت خواند و افزود: زن مسلمان در برخورد با اشخاص بیگانه باید نهایت دقت را در رفتار و در صحبت و کلام بخرج دهد. تکلم وی با مخاطب به گونه ای نباشد که درباره او به خیال و گمان بد به ذهن برسد. گفتار زنان ما با افراد جامعه باید کاملا از روی اصول و به طریقه مادرانه باشد و همانطور که یک مادر در صحبت با فرزند خود جوانب امر را رعایت می کند، می بایست با افراد جامعه نیز عاقلانه و سنجیده صحبت کند.

بر زنان نبی مکرم سفارش شد که در خانه نماز برپا داشته و چنانچه اند,خته ای دارند که زکات بر آن شامل می شود، حتما زکات مال را نیز بپردازند. همچنین سفارش اکید شده است که زنان مسلمان جز به وقت ضرورت از منزل خارج نشوند.

امام جمعه اهل سنت چابهار خروج زن از منزل با آرایش و زینت به قصد تفرج و تفریح در ملاعام را با رفتار زنان دوران جاهلیت برابر برشمرد و عنوان نمود: منزل قرارگاه و مکان آسایش برای زن تعیین شده است و کسانی که با زیر پا گذاشتن اخلاقیات اسلامی و عبور از خط قرمز عمل می کنند، جزو دسته لاابالی و بی بند و بار جامعه به حساب می آیند. در تاریخ پیش از اسلام برخی ممالک می خوانیم که زنان برخوردار از طبقه اجتماعی خروج از منزل با آرایش و زینت آلات را به دلیل بودن در میان طبقه اشراف برای خود بد و نکوهیده می دانستند. امروز متاسفانه بیشمار از زنان مسلمان که به حقانیت خدای متعال و به کلمه توحید یقین و باور دارند رفتاری همچون زنان کافر را از خود نشان می دهند.

این عالم اهل سنت پوشش برخی از زنان را مغایر با آموزه های اسلامی یاد کرد و متذکر شد: زن مسلمان در عصر ما به جای آنکه بوسیله چادر و با پوشش مناسب بدن خود را در برابر نگاه های افراد بیگانه محافظت کند، با سربندی که کفاف پوشانیدن موهایش را نمی کند و با لباسی که اندامش را نمایان می دارد در انظار رفت و آمد می کند.

بر اساس فرمایش نبی مکرم اسلام دوره ای شده است که بدن دختران خردسال خود را ظاهرا با لباس می پوشانیم، ولی در عین حال آنها با افراد برهنه و لخت تفاوت چندانی ندارند. لباس هایی که از پارچه های نازک و بی آستین دوخته می شوند و بدن ر کاملا نمی پوشانند. طبق حدیث شریف، والدین این چنین اشخاص مورد غضب خدا و نبی او قرار خواهند گرفت. نبی مکرم اسلام موکدا هشدار داده است که زنان بی بند و بار هرگز وارد بهشت نخواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن