حقوق زنان در اسلامزن و خانواده

هدف دشمنان ترویج برهنگی زنان در جامعه اسلامی است

آوای سنت: استاد حوزه علمیه الصدیق بیرجنند هدف دشمنان را جا انداختن فرهنگ برهنگی زنان در جوامع اسلامی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی علیرضا مشمول در بحث اهمیت حجاب و عفاف، همسران نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم را مخاطب کلام الهی دانست و به نقل از قرآن کریم گفت: شما زنان پیامبر مانند زنان دیگر نیستید، پس تقوا پیشه نمایید.

غربی ها بر اساس ضدیتی که با اسلام دارند تهمت های بسیار ناروا و ناشایست بر علیه کلام الهی روا داشته و می دارند. سابق بر این زن در همه جای دنیا آماج حملات و مظالم مرد قرار گرفته بود و همچون کالاهای دیگر خرید و فروش می شد. مرد برای ارضای خواسته هایش هر طور که می خواست زن را مورد استفاده قرار می داد. حتی تا جایی که برای درآمد مالی، وی را وادار به تن فروشی می کرد.

در زمان جاهلیت زن موجودی بین انسان و حیوان بود. ولادتش ننگ و عار به حساب می آید. نوزاد دختر به محض پیدایش تولد محکوم به مرگ بود و حتما باید زنده به گور می شد تا شرافت و افتخار خانوادگی بخشی از جوامع که خود را متمدن می دانستند، خدشه دار نشود.

مولوی مشمول با یادآوری این مطلب که ستم و جاهلیت تنها در میان اعراب نبود، اظهار داشت: اجحاف بر علیه زنان حتی در میان ملل بسیار متمدن هم پیدا و آشکار بود. در یونان زن را موجودی پست و درجه چندم جامعه می دانستند و اگر بچه ناقص بدنیا می آورد، وی را می کشتند. در روم حکومت مرد بر جامعه زنان ظالمانه بود و آنها هیچ نقشی در امور نداشتند. زن در مذهب هندو بد شمرده می شد. در عرف هندوها اصطلاح زن بدتر از اصطلاحاتی مانند جهنم، مرگ و طوفان به حساب می آمد. در مسیحیت نیز زن موجود بدی می خواندند که انسان گریزی از آن ندارد. آنها زن را موجودی وسوسه فطرت، آفت مرغوب، معشوقه غارتگر و مصیبتی آراسته می شناختند.

استاد حوزه علمیه الصدیق بیرجند تاکید کرد: اسلام در مورد ارزش زن در جاهلیت کنونی و قبل از اسلام خط بطلان کشیده و بر اساس دستورات دینی برای بانوان ارزش قائل است. کلمه مادر در منزل مسلمان مقدس شمرده می شود. اسلام می گوید زن بهترین نگهبان، مربی و معلم و امانت دار برای فرزندان و امور خانه است. زن بعلاوه بهترین وسیله آرامش و آسایش و فراهم کردن کانون گرم محبت و الفت در خانواده بوده و صلح و صفا، آراستگی، روشنایی، خیر و برکت در منزل با وجود زن ممکن می شود.

مولوی مشمول وجود زن در زندگی را باعث رفع خستگی و آلام مرد خانواده خواند و متذکر شد: اسلام می گوید زن نباید خود را برای دیگران آرایش کند. امروز دشمنان به دنبال جا انداختن فرهنگ برهنگی زنان هستند و می خواهند بانوان ما را از لباس عفت و پاکدامنی خارج سازند. شبکه های ماهواره ای دشمن ماموریت دارند تا لباس عفت و پاکدامنی، این هدیه قرآنی و آسمانی را از تن دختران و زنان مسلمان بیرون کرده و مردان را بی غیرت جلوه دهند.

فرمایش رسول گرامی است که می فرماید، سه گروه وارد بهشت نمی شوند یکی از این گروه، مردان دیوث هستند. دیوث به کسی می گویند که ناموسش با هر نوع آرایش و آراستگی و پوشش و برهنگی از منزل بیرون شود و او هیچ احساسی ناراحتی نداشته باشد و برای اصلاح ناموس خود هیچ عملی انجام ندهد، لذا باید هوشیار باشیم و آنگونه که قرآن و دین دستور می دهند عمل نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن