مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

افزایش چشمگیر تجاوز به زنان در ارتش آمریکا

آوای سنت : افزایش ۱۳ درصدی تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا باعث نگرانی کنگره شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،گزارش وزارت دفاع آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، افزایش قابل توجهی از انجام  تجاوز جنسی را نشان داد.این افزایش در شرایطی است که به دلیل بی اعتمادی قربانیان به سیستم قضایی نظامی آمریکا برای تحقق عدالت،کمتر این جرائم را گزارش می دهند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۸ درصد از کل سربازان زن در سال ۲۰۲۱ آمیزش جنسی ناخواسته را تجربه کرده اند و این درصد در میان سربازان مرد به ۱.۵ درصد رسیده است،یعنی بالاترین میزان از زمان شروع ثبت چنین مواردی توسط پنتاگون در سال ۲۰۰۴.

برخلاف سال‌های گذشته، که طی آن پنتاگون قربانیان را تشویق می‌کرد تا هرگونه  تجاوز جنسی را گزارش کنند، اما درسال ۲۰۲۱ با وجود افزایش قابل توجه موارد تجاز،شاهد کاهش قابل‌توجهی در گزارش تجاوزات بودیم.

پنتاگون هر سال گزارشی در مورد تعداد تجاوزات جنسی گزارش شده توسط کارکنان وزارت دفاع منتشر می کند، اما از آنجایی که تجاوز جنسی یک جنایتی است که قربانیان کمتر تمایل دارند این اقدام گزارش کنند، این وزارتخانه هر دو سال یک بررسی طبقه بندی شده را برای دریافت تصویر واضح تری از این مشکل آغاز کرده است.

این نظرسنجی نشان داد که نزدیک به ۳۶۰۰۰ سرباز مرد و زن در معرض تماس جنسی ناخواسته قرار گرفته اند.این موضوع  سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش به ضعف قابل توجهی در میزان گزارش کردن این تخلفات اشاره شده است، زیرا در سال ۲۰۲۱ تنها ۷۲۶۰ مورد تجاوز جنسی (۲۰ درصد) گزارش شده است.

این گزارش از جهش ۲۶ درصدی تجاوزات جنسی در میان پرسنل نیروی زمینی حکایت دارد که بزرگترین افزایش از سال ۲۰۱۳ تاکنون است. اقدام به تجاوز در بین نیروی دریایی نیز۹ درصد افزایش داشت،نیروی هوایی شاهد افزایش ۲ درصدی بود و این افزایش در میان تفنگداران دریایی کمتر از ۲ درصد است.

آخرین آمارها مطمئناً اعضای کنگره را که از تلاش‌های پنتاگون برای مقابله با جرایم جنسی و رفتار نادرست انتقاد کرده‌اند،خشمگین می‌کند. موضوع تجاوز جنسی در نیروهای مسلح ایالات متحده مورد توجه اعضای کنگره از هر دو حزب است.

کنگره چندین قانون برای بهبود پیشگیری، واکنش و پاسخگویی به جنایات مرتبط با جنسی در وزارت دفاع تصویب کرده است. کنگره دارای اختیارات قانون اساسی برای وضع قوانین جنایی نظامی است که اعضای نیروهای مسلح مشمول آن هستند.

از سال ۲۰۰۴، کنگره بیش از ۱۰۰ قانون برای رسیدگی به جنبه های مختلف این مشکل وضع کرده است و منابع مالی قابل توجهی را به وزارت دفاع و سایر آژانس های فدرال اختصاص داده است.

کنگره همچنین به فشار بر پنتاگون برای اتخاذ مکانیسم‌هایی ادامه می‌دهد که این امکان را برای قربانیان فراهم می کند که به خدمات پشتیبانی (مانند مشاوره حقوقی، پزشکی و بهداشتی) دسترسی داشته باشند، و حصول اطمینان از اینکه عاملان از طریق سیستم قضایی نظامی پاسخگو هستند.

در زمانی که پنتاگون در تلاش برای رسیدن به تعداد استخدام برنامه ریزی شده خود است. کنگره نگران است که افزایش نرخ تجاوز جنسی جوانان را از پیوستن به ارتش منصرف کند. سران ارتش اذعان دارند که برای والدین مهم است احساس کنند پسر یا دخترشان در مکانی امن است و در حین انجام وظیفه از آنها مراقبت می شود.

در عین حال، جای تعجب نیست که اعتماد به سیستم پاسخگویی به تجاوز جنسی ارتش نیز کاهش یافته است.در سال ۲۰۲۱، شصت و سه درصد سربازان مطمئن بودند  که فرمانده آنها پس از گزارش تجاوز جنسی با آنها با عزت و احترام رفتار خواهد کرد،در حالیکه این رقم در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۲ درصد بود.

تعقیب متهمان نیز کاهش یافته است، در سال ۲۰۱۳، دادگاه نظامی در ۷۱ درصد گزارش ها یعنی ۱۱۸۷ پرونده که با صدور احکام کیفری خاتمه یافته، رسیدگی را آغاز کرده است.از آن زمان، اعداد به طور پیوسته کاهش یافته است، از جمله کاهش از ۴۹ درصد گزارش ها در سال ۲۰۱۸ به ۴۲ درصد از گزارش ها در سال ۲۰۲۱ یا میزان ۱۹۷۴ پرونده.

تعریف تجاوز جنسی تنها به جنبه فیزیکی محدود نمی شود، بلکه پنتاگون تجاوز جنسی را به عنوان رابطه جنسی عمدی که با استفاده از زور، تهدید، ارعاب یا سوء استفاده از قدرت صورت می گیرد، یا زمانی که قربانی راضی به انجام این کار نیست .

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن