مقالات و یادداشت ها

افزایش ناامنی و خرید سلاح های انفرادی در اسرائیل

آوای سنت : تومرگال میدان تیریکی از شهرک های اسرائیلی درکرانه باختری اشغالی درحال یادگیری استفاده ازتپانچه،برای دریافت مجوزحمل سلاح است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، او یکی از اسرائیلی هایی که پس ازحملات اخیر فلسطینیان تصمیم گرفتند اسلحه بخرند.

اسرائیلی‌ها می گویند بیم آن را دارندکه به سبب تشدید خشونت‌ با فلسطینی‌ها،مورد هدف قراربگیرند.

بسیاری از اسرائیلی ها،به ویژه پس ازفراخوان ایتامار بن گویر،وزیر امنیت ملی دولت راستگرای اسرائیل،برای آموزش حمل سلاح تعجیل کردند.

گال ۳۵ ساله،یکی از آنهاست،پیمانکار برق است،او پس از شلیک چندین گلوله ازتپانچه ۹ میلی متری خود گفت: من این کار را برای امنیت شخصی خود وخانواده ام انجام می دهم.گال معتقد است مجتمع های ساختمانی دراسرائیل که در آن کار می‌کند امنیت ندارند.

تلاش گال برای گرفتن مجوز اسلحه از یک سال پیش آغاز شد،اما نوبت او برای آموزش درمیدان تیر،چند هفته پس ازحمله اخیر به شهرک نشینان اسرائیلی بود.

حمله ای که در دهه اخیر بی سابقه بود،در این حمله که در ۲۷ ژانویه انجام شد،یک فلسطینی در نزدیکی کنست یهودیان درمحله نبی یعقوب درشرق بیت المقدس تیراندازی کرد و هفت نفر را کشت،درپی این حمله،پلیس اسرائیل از تمامی اسرائیلی هایی که می توانستند مجوز حمل سلاح دریافت کنند،خواست این کار را انجام دهند.

بن گویر پس از این حمله گفت که می‌خواهد روند دریافت مجوزها راتسریع کند،زیرا تیراندازی درنزدیکی کنست،بزرگ‌ترین دلیل برای مسلح کردن غیرنظامیان است،

وی در عین حال ازانباشت تقاضاها برای دریافت سلاح ابراز تاسف کرد.زیرا از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزاردرخواست درحال رسیدگی است.

بن گویر ادامه داد: وظیفه ما تسریع درروند صدورمجوز وکاهش چشمگیر بوروکراسی های اداری است.او دستورداد تا ساعات کار افزایش پیدا کند تا تعداد مجوزهای صادر شده درماه ازدو هزار به ده هزارمجوز افزایش یابد.

از جمله تصمیمات بن گویر،معافیت نظامیان سابق از انجام مصاحبه قبل ازاخذ مجوز است.قانون تسلیحات اسرائیل تصریح می کند:اسرائیلی هایی که درکرانه باختری زندگی یا در آنجا کار می کنند،یا در یک منطقه بالقوه خطرناک یا درتماس با فلسطینی ها هستند، می توانند سلاح خریداری کنند.افسران بازنشسته نیروهای امنیتی اسرائیل نیز مجوز حمل سلاح دارند.

گال افزود: پس ازتشدید تنش خونین بین اسرائیل و نوارغزه درماه مه ۲۰۲۱، که خشونت بین عرب ها و یهودیان به شهرهای مختلط کشیده شد،می خواست مجوز حمل سلاح دریافت کند،اما وقتی خشونت فروکش کرد،گال نیز تصمیم گرفت ازدرخواست خود برای تهیه سلاح صرف نظر کند.

اما پس ازمتهم کردن یک اسرائیلی عرب به دست داشتن درحادثه ای که درنزدیکی خانه او رخ داد،نظرش تغییرکرد،بنابراین او اسلحه خرید.او می افزاید: این عمدتا به دلیل فشاری بودکه همسرم برمن واردکرد،او واقعاً احساس ناامنی می کرد.

یایرسفارچ، مالک یکی از مراکز آموزش تیراندازی،تأیید می کندکه حملات اخیر دلیل افزایش تقاضا برای سلاح بوده است.

او می‌گوید: پس از حمله به منطقه نبی یعقوب شاهد افزایش خرید،پرس و جو وتماس‌های تلفنی بودیم.

یفراچ که ۳۵ سال اسلحه حمل می کند،معتقد است که درصورت استفاده مسئولانه ازسلاح گرم،امنیت افزایش می یابد.

او ادامه می دهد: ما برای هر غیر نظامی در اسرائیل یک افسر پلیس نداریم.بنابراین،اگر شما برای امنیت خود وهموطنان خوداسلحه بردارید،خوب است.

وی معتقداست تشدید تنش بین اسرائیل و جنبش حماس درسال ۲۰۲۱ به بیداری درمیان مردم اسرائیل انجامید.او معتقداست:حتی کسانی که اسلحه نمی خواستند متوجه شدند که به آن نیاز دارند،گال می گوید:ما دراسرائیل زندگی می کنیم نه سوئیس…

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن