مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

اولویت های فراکسیون اهل سنت مجلس

دکتر جهان آبادی:نظارت و شایسته سالاری دو عنصر ضروری برای وحدت عملی

آوای سنت: نماینده مردم تایباد و تربت جام لازمه ایجاد وحدت عملی در جامعه را اصل نظارت و شایسته سالاری در بکارگیری نیروها دانست.

به گزارش آوای سنت، دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی تعاملات فرامذهبی در کشور و مجلس و احیای هویت ملی در مناطق اقلیتی را از جمله اقدامات فراکسیون اهل سنت مجلس در سنوات گذشته و تاکنون خواند و گفت: تشخیص ما در فراکسیون اهل سنت این است که اگر بناست گامی برای این کشور برداربم، این گام و این خدمت می بایست فارغ از هر رنگ و هر نژاد و بوی مذهبی و قومیت باشد.

وی افزود: برای برداشتن گام اساسی، تفکرات سیاسی و گرایش به یک باور خاص جایی ندارند و این تعاملات فرامذهبی، فراقومی و فرا اقلیتی را به عنوان یک باور در دستور کار فراکسیون اهل سنت مجلس قرار داده شده است. این کشور گذشته، حال، آینده و سهم ما از دنیای بزرگ خداوند متعال است. زمانی که در کرمانشاه زلزله حادث شد، جوانان اردبیلی دست به کار شده و آوار را از روی برادران اهل سنت خود برداشتند  و از اقصی نقاط کشور نیز با منطقه زلزله زدده غرب کشور همیاری بعمل آمد.

دکتر جهان آبادی با بیان این مطلب که به عنوان یک مسئول در بدنه مجلس وظیفه داریم اینگونه اهتمام ایرانی ها نسبت به همدیگر را پاس بداریم‌، عنوان نمود: این اتحاد و همدلی و این جلوه سراسر محبت که در حوادث مختلف طبیعی بارها و بارها تکرار شده است، نیازمند تکریم و پاسداشت می باشد.

باید بدانیم که سهم بزرگی از عنایت خداوند متوجه سرزمین ما بوده و خواهد بود. لذا عزت و شرف کشور و آنچه که برای ایرانیان لازم می دانیم را باید در فراکسیون اهل سنت دنبال کنیم.

این عضو فراکسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس یازدهم تاکید کرد: تلاش کردیم برای برداشتن گام های مثبت و تصویت قوانین مفید، ید واحده باشیم. برقراری تعامل میان فراکسیون اهل سنت و فراکسیون تقریب به عنوان دو فراکسیون تاثیرگذار، بخش دیگری از تلاش های نمایندگان اهل سنت است. به خوبی می دانیم که دردی اگر هست، شامل همه می شود. برای تعامل همه کوشش خود را بکار می بندیم، زیرا ایجاد تعامل از آموزه‌های دین مبین اسلام می باشد. این راهی است که نبی مکرم اسلام و صحابه رضی الله عنهم به ما آموختند. همچنین در مکتب علما و در مکتب درس اسلامی یاد گرفتیم که دست هر برادری را به گرمی بفشاریم.

دکتر جهان آبادی با تاکید بر ظرفیت سازی در فراکسیون اهل سنت مجلس یاد آور شد: در مجلس دهم فراکسیون جدیدی را به نام فراکسیون مرز نشینان ایجاد کردیم. مرزنشینان دردهای واحد داردند و‌ وظیفه نماینده مجلس درباره ریشه کن کردن بیکاری ساکنین مرزنشین چاره اندیشی برای حل مشکلات است. مرزها جهت برخورداری از امنیت پایدار نیاز به عمران، توسعه، آبادانی و سکونت دائمی دارند.

نماینده تربت جام و تایباد عنوان نمود: فراکسیون اهل سنت مجلس، فارغ از جناح بندی های سیاسی به وزرای دلسوز رای  می دهد و چنانچه وزیر پیشنهادی را نالایق تشخیص دهد، از دادن رای به وی امتناع می ورزد. در صحبت با مسئولین دولت به آنها گفتیم تا زمانی که عدالت به شکل کامل اجرا نشود، نباید انتظار وحدت داشت. تامادامی که در جذب افراد شایسته سالاری نباشد، نمی توان وحدت را با شعار پیاده کرد. اگر خود را دلسوز کشور و فرزندان آن می دانیم باید عدالت و شایسته سالاری را در بکار گیری نیروها مد نظر قرار دهیم.

دکتر جهان آبادی خاطر نشان ساخت: باور دارم که گلایه ها را باید به اهل آن انتقال داد. در فضایی که دشمنان ایران دنبال نقاط ضعف ما هستند تا به امنیت کشور آسیب برسانند، می‌بایست مراقب گفتار خود باشیم. در جای خود صراحتا خواسته هایمان را اعلام می کنیم و باور داریم که عظمت ایران در قلب اهل سنت جریان دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن