مقالات و یادداشت ها

اوکراین .. زیبا و هیولا!

یادداشتی از محمد الساعد

آوای سنت:داستان پرطرفدار زیبا و هیولا همیشه مرا به یاد وضعیت اوکراین و رابطه آن با دو هیولای خرس روسی و غول آمریکایی می اندازد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، سرنوشت شما اوکراینی ها این است که کشوری زیبا، صنعتی و پیشرفته باشید، شما نه تنها استعداد، نوآوری و خلاقیت دارید،بلکه در جهانی پر از درگیری، گرسنگی و فقر، دارای منابع کشاورزی، آب و انرژی کمیاب هستید و موقعیت جغرافیایی شما به قدری طلایی است که بدون شما یک فرد غربی نمی تواند در یک صبح سرد زمستان حمام کند، مگر اینکه گاز مورد نیاز او از کشور شما عبور کند.

یک مصری نمی تواند نان یارانه ای خود را بخورد، مگر اینکه گندم شما به او صادر شود. و اینکه یک پیرزن سعودی تنها پس از رسیدن مواد انسولین از اوکراین می تواند راحت بخوابد. اینجاست که مورد طمع و هدف کشورها قرار خواهید تا شما را زمین بزنند و شکست دهند.

چه سرنوشت خوب و بدی ،گاهی اوقات وقتی همه امکانات را دارید برای دشمنان و مخالفان وسوسه انگیزتر می شوید. به جای اینکه عمرخود را وقف آبادانی کشور خود کنید و از داشته های خود لذت ببرید، زندگی تان وقف محافظت از خود و آنچه خداوند به شما داده است در برابر حسادت حسودان و طمع حریصان می شود.

سرنوشت اوکراین در ژئوپلیتیک بسیار ترسناک است. اوکراین دری است که دو ورودی دارد. با چشمانی نگران به شرق می نگرد وهمسایه یک خرس روسی بسیار حساس است و با چشمانی مشتاق به غرب می نگرد تا با همسایگان اروپایی خود ملحق شود.

غرب به رهبری انگلیسی ها بیم آن را دارد که این انرژی های کیفی و وحشتناک اوکراین به دست روسیه که عمدتاً صاحب نفت، گاز و سلاح است، بیفتد. اروپا که به استعمار و بالا کشیدن پول ملت ها عادت کرده است، نمی تواند تحمل کند که حاکم کرملین بر این منابع عظیم سیطره پیدا کند، بنابراین زندگی و تصمیمات آنها را در جنگ و صلح کنترل می کند.

لندن در واقع کسی است که نبرد سیاسی و اطلاعاتی علیه مسکو را رهبری می کند. او  کسی است که ضد روسیه نفرت افکنی می کند، و می توان چنین گفت: او کل بازی را به حرکت در می آورد.

این به نفع آمریکایی هایی است که خود را برای مبارزه با پکن به عنوان دشمن شماره یک آمریکا آماده می کنند.

آنها هیچ مخالفتی ندارند از اینکه تمایل بریتانیا برای برچیدن هرگونه امکان اتحاد آلمان و روسیه که پس از خط لوله گاز «نورد استریم ۲» که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است، محقق شود.هدف آنها تنظیم مجدد قاره کهن به نفع انگلیسی‌هاست که اتحادیه اروپا را ترک کردند تا از پنجره اوکراین بازگردند.

معادله بریتانیایی-آمریکایی در این جنگ این است (بدون شکست برای مسکو، بدون پیروزی برای اوکراین) یک جنگ فرسایشی طولانی که سالها ادامه پیدا کند تا مسکو را به زانو درآورد و غرور آن را در هم بکوبد.

آلمانی ها در این نبرد طولانی به جای پناهجوی سوری دارای پوست قهوه ای به یک عنصر انسانی بور و چشم سبز نیاز دارند و این دستاورد برای آلمان به دست آمد.

فرانسه در این جنگ مثل یک دانش آموز شکست خورده است.  نقش او آزار و اذیت، انتقال اطلاعات نادرست و ترساندن ازجنگ است. او شب ها با مسکو همراه است و انگلیسی ها را نفرین و تحقیر می کند، و صبح که از خواب بیدار می شود،واشنگتن را علیه روس ها تحریک می کند.

در نهایت، آیا اوکراین زیبا از این جنگ ویرانگر بیرون خواهد آمد؟ و با تکیه بر عقل خود، از دست دو هیولا فرار می کند و در بی طرفی و صلح،زندگی خواهد کرد؟

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن