مقالات و یادداشت ها

” برکناری یا استعفا گامی مثبت”

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : ساعتهای پایانی سال ۱۴۰۱ جامعه فرهنگی کشور شاهد نوعی سردرگمی و یا استرس جمعی ناشی از عدم واریز حقوق اسفند و معوقات رتبه بندی وعده داده شده از طرف دولت بود.

شرایط تاسف باری که کل جامعه را متوجه این موضوع نمود .
نکاتی در این اتفاق تلخ نهفته بود که باید بدان توجه کرد .
اینکه چرا وزارت آموزش و پرورش نتوانست حقوق و معوقات را در موعد مقرر پرداخت کند و یا اینکه ناهماهنگی وجود داشت ، قطعا معلول بی تدبیری کلان در سطح این وزارتخانه بزرگ بود .

و چرا اختلاف با سازمان برنامه و بودجه پیش آمد ؟ اینهم خود جای تامل دارد که چرا هماهنگی های پیشین نبوده که لنگی کار به ساعات پایانی سال کشیده شود .

اما تلخ تر از عدم واریز حقوق فرهنگیان توضیحات قطره چکانی و بی سر و ته وزیر آموزش و پرورش و بنوعی فرافکنی های متولیان این وزارتخانه بود که بجای شفافیت موضوع و گفتن حقیقت ماجرا ، به دلایل واهی متوسل شده و حتی رئیس جمهور را هم ناتوان از حل موضوع جلوه دادند .

اما این داستان از چشم رئیس جمهور دور نمانده و دستور به پیگیری داده شد و در نهایت وزیر شخصا برکنار / استعفا داد .

در این استعفا که بیشتر به برکناری محترمانه شبیه است نکاتی مستتر است که باید آنها را دید .

اینکه رئیس جمهور تلخکامی آخر سال جامعه فرهنگی را بر نتابیدند و تا پای رفتن وزیرش ایستاد جای تقدیر دارد .

نشانه خوبی است که دولت آقای رئیسی حریم امنی برای کسانی نیست که ناتوان از مدیریت هستند و دولت سیزدهم براحتی آنها را از قطار خود پیاده می کند و این هشداری به بقیه وزرا و دولتمردان است .

اما نکته دیگری که نباید از کنار آن براحتی گذشت اینست که جناب نوری حقیقت را نگفت و در واقع در مقابل افکار عمومی خطای نام افزاری را مقصر جلوه داده و بنوعی دروغ گفتند و این برکناری تاوان دروغ گفتن یک وزیر است که باید آنرا برجسته کرد .

همه ما میدانیم دروغ ریشه همه فسادها و نابسامانیها است ، مخصوصا از طرف مسئولین باشد و آنهم مسئولین وزارت آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور می باشند .

واقعا دردناک است که نظام تعلیم و تربیت ما دچار چنین انحطاطی بشود که این برکناری را گامی مثبت می دانم و معتقدم دکتر رئیسی آگاهانه با وزیر آموزش و پرورش برخوردی چنین داشته که امیدوارم درس عبرتی برای دیگر مسئولین باشد و ما شاهد پالایش بیشتری در میان مدیران ناتوان باشیم .

✍️ سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن