مقالات و یادداشت ها

تحلیل واشنگتن پست درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

آوای سنت : به آسانی و خیلی منطقی می توان نتیجه گرفت که ایالات متحده امروز به همان اندازه قبل از سال ۱۸۶۱ به آستانه جنگ داخلی نزدیک شده است، اما هنوز به آن نقطه پایان نرسیده است. اگرچه این بدان معنا نیست که می تواند از درگیری خشونت آمیز جلوگیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این همان چیزی است که یکی از سردبیران ارشد واشنگتن پست می گوید که طیف گسترده ای از جمهوری خواهان، دموکرات ها و دانشگاهیان که خشونت و افراط گرایی را دنبال می کنند، اکنون این ایده را می پذیرند که جنگ داخلی یا قریب الوقوع است یا ضروری است.

مارک فیشر در مقاله خود اضافه می کند که آنها شواهدی مثل افزایش تهدیدات علیه ماموران FBI،قضات، مقامات منتخب، اعضای هیئت مدیره مدرسه و ناظران انتخابات را ارائه می دهند که به نظر می رسد برای وقوع این جنگ،قانع کننده باشد

.آنها همچنین در این زمینه به مراکز آموزشی اشاره می کنند که افراطیون آمریکایی در آنها به شدت مسلح برای مقابله با دولت خود آموزش می بینند، همچنین نظرسنجی ها نشان می دهد که بسیاری از آمریکایی ها انتظار درگیری خشونت آمیز را دارند.

با این حال، فیشر نتیجه گیری در این زمینه را آسان و منطقی می داند و معتقد است گسترش لفاظی های افراطی های راست گرا و هشدارهای نگران کننده رسانه ها و سیلی از تهدیدات و حملات فردی در ماه (اوت) به FBI پس از تفتیش خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، از پیش بینی برای دورنمای ترسناک جنگ داخلی حکایت دارد.

به گفته نویسنده،در مورد چگونگی مقابله جدی با تهدید جنگ داخلی دو دیدگاه و تحلیل وجود دارد،این تنها نمونه دیگری از شکاف عمیق آمریکا نیست، بلکه نوعی توافق مبتنی بر حقایق مشترک است.

برخی از آنها می گویند کشور به سمت جنگ داخلی پیش می رود و برخی نیز می گویند تهدیدی که وجود دارد تا حد زیادی محدود به افراد و گروه های کوچک و سازمان نیافته است که اقدامات آنها خطرناک نیست.

فیشر گفت، اما هنوز بر سر این که آیا یک سری حملات انفرادی و گروه های کوچک می تواند منجر به درگیری جنگی شود که کشور را بی ثبات کند، اختلاف نظر وجود دارد.

وجه اشتراک هر دو طرف در بحث هایشان پیرامون جنگ داخلی در این زمان که از آن به عنوان خطرناک ترین مرحله طغیان پراکنده خشونت در سال های اخیر یاد می کنند،از دست دادن اعتماد، امید و احساس تعلق به جامعه‌ای است که به شدت آسیب دیده است.

نویسنده در مورد یکی از نظریه پردازانی که تشویق به جنگ داخلی می کرد صحبت کرد که نامش ویلیام پیرس است.

نویسنده کتاب The Turner Diaries یک استاد فیزیک است که به یک فعال نئونازی تبدیل شده است.فیشر می گویدربع قرن پیش با این نویسنده ملاقات کرده و او در این دیدار به او  گفته است:هدف کسانی که امیدوارند کتاب او را بخوانند سرنگونی دولت و خلاصی کشور از شر یهودیان و سیاهپوستان است.

پیرس گفت:من دوست دارم ببینم که آمریکای شمالی به یک قاره سفید تبدیل شده است، ما باید این سیستم را قبل از اینکه ما را از بین ببرد نابود کنیم، اگر این سرطان را از بدن خود حذف نکنیم، هویت ما به طور کامل ناپدید می شود.

نویسنده اشاره کرد که پیرس، که در سال ۲۰۰۲ درگذشت، به او گفت که انتظار دارد اعمال خشونت‌آمیز فردی با الهام از این کتاب و با هدف سرنگونی حکومت تکرار شود.

کورت شلتر، نویسنده محافظه‌کار، در کتاب جدیدی با عنوان “ما برمی‌گردیم” اسباب سقوط و ظهور آمریکا و سناریوهای هر جنگ داخلی را بررسی می‌کند. او نتیجه می گیرد که ایالت های آبی (که توسط جمهوری خواهان اداره می شوند) با چالشی روبرو هستند که تنها با در دست گرفتن کنترل مناطق روستایی قادر به غلبه بر آن خواهند بود.

ژولیت کایم، سرپرست برنامه امنیت داخلی در دانشکده دولتی کندی دانشگاه هاروارد،می‌گوید:سایر محققان به همین اسناد نگاه می‌کنند و احتمال تثبیت یا پایان خشونت را از این داده ها نیتجه گیری می کنند.

کایم در مجله آتلانتیک نوشت از آنجایی که ترامپ به طور فزاینده حامیان خود را بازنده می بیند،انتظار دارد که او را کنار بگذارند،به گفته او، این بدان معنا نیست که ایدئولوژی که آنها به آن اعتقاد دارند شکست خورده است بلکه  به سادگی انگیزه مردم را متوقف کرد.

در همین زمینه، نویسنده مقاله معتقد است که زبان خشونت آمیز و تاریک همیشه در قلب تبلیغات ترامپ بوده است. در اینجا، فیشر به نقل از اورن سگال، کارشناس مبارزه با افراط گرایی می گوید:ما در کشوری زندگی می کنیم که اطلاعات نادرست، توطئه و دروغ منجر به حملات مرگبار شده است.

سگال که پدیده افراط گرایی در آمریکا را برای یک مرکز یهودی ردیابی می کند، امیدوار است که پاسخگویی عاملان حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و تحقیق درباره نقش ترامپ در تحریک حمله به ساختمان کنگره به نحوی این روند را مهار کند.

دیدن یک جنگ داخلی که از هرج و مرج کنونی پدیدار می شود سخت است، اما همانطور که سگال می گویدمن بیشتر نگران چیزهایی هستم که نمی توانیم ببینیم.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن