مقالات و یادداشت ها

جایگاه حضرت شیخ الاسلام والمسلمین مولانا عبدالحمید

 دکتر علی شمس برهان

آوای سنت : مردم شریف و بزرگوار ایران مدت هاست که با جایگاه شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید آشنایی دارند و قدردان خدمات و زحمات ایشان در دفاع از آزادی و دموکراسی هستند . همراهی و همدلی ان جناب با اصلاح طلبان از سال ۱۳۷۶ تا کنون بر کسی پوشیده نیست .
آن بزرگوار بارها از ستمدیدگان و مظلومان در هر کجای ایران (از هر نژاد و یا مذهبی ) دفاع کرده و خواستار رعایت دموکراسی و عدالت بوده است .

مردم ایران هرگز نقش حضرت مولانا را در انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ فراموش نخواهند کرد . در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار تلویزیون های غربی و عربی نقش حضرت مولانا و اهل سنت و اقوام ایرانی را در برنده شدن جناب اقای دکتر روحانی پوشش دادند .

راهبرد جناب شیخ الاسلام در تمام عمر پر برکتشان رفع تبعیض از اهل سنت ، اقوام و اقشار ایرانی بوده و کوشش های ایشان غیر قابل چشم پوشی است ، اما در ۸ سال اخیر اهل سنت شاهد هیچ گشایشی در مشکلات خود نبود و دولت جناب آقای دکتر روحانی به وعده‌های خود وفا نکرد . آیا سزوار است دوباره به گروهی اعتماد کرد که تقریباً به تمام وعده های خود عمل نکرده است .

خداوند متعال می‌فرمایند : به عهود خود وفا کنید .

آیا می توان با کسانی که به دستورات الهی توجه نمی‌کنند ، همدلی و همکاری کرد ؟

شورای راهبردی اهل سنت ایران در سال ۱۹۷۶ توسط حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان اهل سنت که از همه استان‌ها به پایتخت ایران تشریف آورده بودند، در حضور حضرت مولانا عبدالحمید و جناب کاک حسن امینی انتخاب شدند و وظیفه خود را انجام دادند و با اکثریت آرا به این نتیجه رسیدند که به آقای دکتر روحانی رای بدهند و نظر شورا را به عرض شیخ الاسلام عبدالحمید رساندند که توسط نماینده ایشان در یک گردهمایی بزرگ در تهران قرائت و اعلام شد و در تمام رسانه های داخلی و خارجی هم انعکاس بسیار خوبی یافت ، اما جالب است بدانید در مراسم تحلیف اقای دکتر روحانی که از اکثر اقشار جامعه دعوت شده بود و دو صندلی خالی در صحنه دیده میشد به بهانه‌ی کمبود صندلی دعوت نشد !!

شنیده ها حاکی است که در این دوره هم شورائی ۱۵ نفره به نام شورای هم اندیشی اهل سنت ایران تشکیل شده که پس از ملاقات با اکثر کاندیداهای خواسته‌های اهل سنت را مطرح کرده اند . آن نمایندگان محدودیت ها و محرومیت ها و تبعیض های غیر قابل قبول اهل سنت را به کاندیداهای محترم یادآوری کرده اند، که برای برخی از کاندیداها غیر قابل باور و نگران کننده خوانده شده است .

گویا اغلب کاندیداهای محترم قول رفع تبعیض‌های مرسوم را داده‌اند و یکی از ان بزرگواران تعهد خود را مکتوب هم کرده است .

گویا صبح روز شنبه ۲۲ خرداد پس از بحث و گفتگوی فراوان ، شورای هم اندیشی رای گیری نموده و با اکثریت آرا تصمیم گرفته است که به علت خلف وعده آقای دکتر روحانی ، این دوره با دو کاندیدای اصلاح طلبان همکاری نکند .

پس از اعلام نظر و رای شورای هم اندیشی در رسانه‌ها، متاسفانه یک نفر از اعضای شورا که عضو رسمی یک حزب اصلاح طلب است با رای اکثریت مخالفت کرده و یک روش غیر دموکراتیک را پیش گرفته و در رسانه‌های داخلی و خارجی به شورای هم اندیشی که خود بانی آن بودند، تاخته و انرا بی اعتبار خواند .

خوشبختانه آن بزرگوار خیلی زود به اشتباه خود پی بردند و دست از مخالفت برداشتند و در مورخه ۲۵ خرداد به حمایت از عملکرد شورا و تمجید از حضرت مولانا عبدالحمید پرداختند و در کانال رسمی خود و رسانه ها منتشر کردند و با این کار پسندیده مثل همیشه به یاری اهل سنت ایران آمدند و من شخصا از این برادر عزیزم بخاطر این کار وحدت بخش و زیبا سپاس گزاری می کنم .

با آرزوی آزادی ، دموکراسی و عدالت اجتماعی برای همه ملت ایران و قدردانی از زحمات حضرت شیخ الاسلام والمسلمین ، مولانا عبدالحمید و آرزوی تندرستی برای ان بزرگوار به این متن پایان می دهم ، امیدوارم که تصمیم گیری شورای هم اندیشی و حمایت حضرت مولانا عبدالحمید از شورا برای ملت ایران آسایش و آرامش و رفاه به بار بیاورد .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن