مقالات و یادداشت ها

درسهایی از سوره الملک برای روحهای جوان

آوای سنت : در چندین حدیث ، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از فضائل سورات الملک یاد کرده است.

به عنوان مثال ، او به ما گفت که این خواننده خود را از مجازات قبر محافظت می کند (به نظر می رسد این فضیلت شناخته شده تر است). همچنین در روز قیامت ، با اجازه خداوند ، برای خواننده خود شفاعت می کند .

چنین نعمت های سوره الملک باید ما را نسبت به آنچه می توانیم از آن بیاموزیم / استفاده کنیم کنجکاو کنیم.

در این مقاله ، ما به درسهایی از سوره الملک می پردازیم تا زندگی جوان خود را غنی بسازیم.

درس شماره ۱: سورات الملک متحد شماست
نعمتهای فوق سوره الملک باعث تعجب می شود ، اگر قرآن به عنوان متحد عمل کند تا در آسیب پذیرترین لحظات ما از ما دفاع کند ، آیا با آن مانند یک متحد رفتار می کنیم؟

یا آیا از بهانه هایی که بسیاری از جوانان استفاده می کنند استفاده می کنیم: “من مشغول کار هستم. بعداً بهش خواهم رسید وقت می یابم. ”

ما اولین درس را از سوره الملک می آموزیم قبل از اینکه حتی تلاوت آن را شروع کنیم: با قرآن مانند یک دوست رفتار کنید . با آن وقت بگذارید. بهش گوش کن. دفاع از آن را برای کسانی که به آن تهمت می زنند.

یکی از قدرتمندترین تأملاتی که در مورد قرآن شنیده ام این است که به واسطه ی آنکه وحی از جانب خداوند است ، به معنای “زندگی” است.

قرآن به شکلی که خداوند اجازه می دهد با ما صحبت می کند. سورات الملک نیز از این قاعده مستثنا نیست ، پس آن را دوست بدار و بگذار تا با تو صحبت کند.

درس شماره ۲: خداوند شما را کاملاً ساخته است
الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَا تَرَى فِی خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِنْ فُطُورٍ
{ کسى که هفت آسمان را توبرتو آفرید، در آفرینش خداوند رحمان، هیچ گونه نابسامانى نمى‏بینى، باز چشم بگردان آیا هیچ رخنه‏اى مى‏بینى؟}
ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ إِلَیْکَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِیرٌ
{ سپس دوباره چشم بگردان، چشمت خسته و مانده باز مى‏گردد } (متن قرآن, سوره ۶۷: الملک, آیه ۳ – آیه۴ )

این آیات را از نزدیک بخوانید. و درست همانطور که آیه دستور تکرار را می دهد ، دوباره آنها را بخوانید.

عزت نفس ، مبارزات بسیاری از جوانان است که می تواند بزرگسالی را در پی داشته باشد. در ادبیات تحقیق کاملاً مستند است و هرکسی که با جوانان همکاری می کند ، می تواند به صورت غیرقانونی آن را گواهی کند. شاید تعجب کنید که چگونه به این آیه وصل می شود ، ادامه دهید.

همان خدائی که آسمان را بدون هیچ گونه شکافی ایجاد کرده ، شما و روح شما را آفریده است. همان خدائی که آسمان را به طور کامل نگاه داشته است ، به ما داده است که ما باید در این دینیه کامل باشیم . وی نمونه قرآن و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را به ما داده است.

معروف بود که عمر بن الخطاب گفت است : “همانا ما مردم ننگین بودیم و خداوند ما را به اسلام احترام گذاشت. اگر ما از آنچه به غیر از آنچه خداوند به ما احترام گذارد ، افتخار می خواهیم ، خداوند ما را ننگ خواهد کرد “. (صحیح: المستادرک ۲۱۴).

این یکی دیگر از یادآوری های زیبای نفس است ، به ویژه هنگامی که در انجام اقدامات یک مسلمان در ملا عام خود را دریغ یا خجالتی می بینیم. این افتخار ماست و پاداش ما با کسی است که ما را کامل ساخته است.

درس شماره ۳: شما نمی توانید آنچه در قلب شما است پنهان کنید
وَأَسِرُّوا قَوْلَکُمْ أَوِ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
{ و [اگر] سخن خود را پنهان دارید یا آشکارش نمایید در حقیقت وى به راز دلها آگاه است.}
أَلَا یَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ

{ آیا کسى که آفریده است نمى‏ داند با اینکه او خود باریک بین آگاه است } (متن قرآن, سوره ۶۷: الملک, آیه ۱۳ – آیه۱۴ )

ابن عباس تأمل می کند که دلیل نزول این آیه این بوده است که کافری ، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را تهمت می زند و به یکدیگر یادآوری می کند که زمزمه کنند / ساکت شوند. به نظر می رسید آنها غفلت می کنند که خداوند همه را می شنود.

درس این آیات تقریباً حیرت انگیز است و به معنای دقیق قریش نیست. درس این است که چه شما آن را بگویید یا نه ، آنچه واقعاً در قلب شما است بیرون خواهد آمد و مشخص خواهد شد.

ما نمی توانیم بگوییم که آیا عکس اینستاگرامی از داوطلبانه شما با هدف خود تبلیغ یا غرور و یا به اشتراک گذاشتن فرصتی برای کار خوب ارسال شده است.

اما خدا می تواند بگوید. و اگر ما به طور جدی “قلب کار” را انجام ندهیم ، خود را پاکسازی می کند.

این شامل تلاش عملی مانند دائماً ساختن توبه (توبه) ، دادن حق او به واسطه صلاح ما ، تصحیح شخصیت ما از طریق سخنان مهربان و نیکوکاری و موارد دیگر است.

در ساختن نمایه ای از افراد خوب شما آنلاین ، گرفتار نشوید. آن را در زندگی واقعی بسازید و به یاد داشته باشید که خداوند تلاش یا فقدان آن را می داند.

درس شماره ۴: فقط خدا می داند …
وَیَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ
{ و مى‏ گویند اگر راست مى‏ گویید این وعده کى خواهد بود}
قُلْ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِنْدَ اللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِیرٌ مُبِینٌ
{ بگو علم [آن] فقط پیش خداست و من صرفا هشدار دهنده‏ اى آشکارم } (متن قرآن, سوره ۶۷: الملک, آیه ۲۵ – آیه۲۶ )

در این مثال ، از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به طور مسخره سؤال می شود که روز قیامت چه زمانی اتفاق خواهد افتاد. درسی که در اینجا می آموزیم دو برابر است.

این دو آیه بیانگر یک موضوع مشترک در قرآن است. این امر است که خداوند به پیامبر (ص) دستور می دهد چه پاسخی برای کسانی که نیت بیمار نسبت به او و مسلمانان دارند ، بدهد.

۱. در مورد جزئیاتی که خداوند به ما نداده است تثبیت نشویم. این امر نیاز به اطمینان دارد که خداوند بهتر می داند ، که او انجام می دهد ، زیرا او داناتر است.

در حدیثی در بخاری ، مردی از پیامبر سؤال کرد که روز قیامت کی خواهد بود. پیامبر پاسخ داد ، “چه چیزی را برای آن آماده کرده اید؟”

این تغییر چشم انداز برای موفقیت در این جهان و جهان بعدی ضروری است. تغییر این است که به جای آنچه که نمی توانید کنترل کنید بر آنچه می توانید کنترل کنید متمرکز شوید.

۲. بخش دوم درس این است که توجه داشته باشید که چگونه خداوند از پیامبر خود با ارائه پاسخ های مناسب به هر گونه جابجایی ، حمایت می کند.

این پشتیبانی برای ما گسترش می یابد. این آیات (به همراه چند نفر دیگر در قرآن) روایات کامل ، توضیحات و راهکارهای مناسب برای پاسخ به سؤالات را روایت می کند.

این سؤالات ممکن است از طرف دیگران باشد یا ممکن است سؤالاتی باشد که از خودمان می پرسیم. برای اینکه خود را در هنر بلاغت قرآنی تربیت کنید ، نیاز به تعامل با قرآن و تأمل در آیاتی از این دست دارد.

سوره الملک چالش
برای آموختن سوره الملک درسهای بیشتری وجود دارد که در مورد توکل (اعتماد به خدا) ، ریزک ( تدارک ) و غیب است .

به عنوان یک چالش ، عادت کنید که هر شب سوره الملک را بخوانید. وقت بگذارید تا درسی را که در اینجا بحث کرده ایم بازگو کنید و موارد دیگری را که ممکن است به تنهایی قفل کنید!

باشد که خداوند قرآن را نور قلب ما قرار دهد.
منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن