مقالات و یادداشت ها

در پی بروز حوادث تلخ برای کولبران

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : در پی بروز حوادث تلخی برای کولبران در مرز پاوه ، سید علاءالدین حیدری در نامه ای به استاندار کرمانشاه خواستار پیگیری و رسیدگی به موضوع گردیدند :

باسمه تعالی
جناب آقای امیری مقدم
استاندار محترم و معزز کرمانشاه
با سلام و احترام

ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی توفیق جنابعالی در استان کرمانشاه ؛
همانطور که مستحضر می باشید کرمانشاه استانی محروم با مردمانی سرافراز است که از دیرباز با سرطان کشنده بیکاری دست و پنجه نرم می کند .

اما در این میان درد و رنج جوانان بیکار و جویای کار اورامانات بسی گران تر و دردناک تر است . اورامانات آشنای جنابعالی و مردمان نجیب آن همرزمان دیروز و همراهان امروز شما و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در گرداب تلخ بیکاری ، رنجور از کاستی ها ، محروم از داده ها و در اجبار نداری ، تن به انتخاب کولبری ( برده داری نوین ) و یا مهاجرتهای دسته جمعی داده اند .

کولبری خود درد است نه درمان ، دردی که معلول مدیریتهای ناتوان گذشته و عدم برنامه ریزی صحیح است .
متاسفانه در اورامانات از مرزها و بازارچه های مرزی معیشتی برای مردم حاصل نیامده و بیکاری صاحبِ کار نشده است .

مرزهای اورامانات نه در خدمت مردم ما بوده و نه راهگشای مشکلی از مشکلات مردمانی که در ۸ سال دفاع مقدس حتی یک متر از خاک ایران را دست دشمن ندادند ، بوده اند .

اورامانات خط مقدم و پشت جبهه نداشت ، همه هر چه بود خط مقدم بود و همه اورامانات رزمنده و مدافع این مرز و بوم بودند .
اما حالا هزاران جوان اورامانات برای لقمه ای نان ، سر به کوه و دره هایی گذاشته اند که جان شیرین را در پای حداقل معیشت گرو می گذارند .

طی این سالها و خصوصا اینروزها شاهد بروز اتفاقات غم انگیزی در مرز پاوه برای کولبران با توجه به شرایط مرزی و خطوط ممنوعه و … هستیم که این حوادث تلخ باعث تلخکامی و حادث شدن خسارت های سنگین عاطفی ، مالی ، جانی و اجتماعی بر پیکره خانواده های اورامانات در این شرایط سخت شده اند .

غم و اندوه حاصل از بیکاری با درد و استرسِ خطرات کولبری در هم آمیخته شده و حاصل جمع این دو ، مساوی با ناامیدی و آسیب های جدی و تاسف بار اجتماعی و … شده است.

از محضر جنابعالی بعنوان مدیریت ارشد استان کرمانشاه ، استدعای رسیدگی و تشکیل “کارگروه ویژه ای برای بررسی سریع ، رسیدگی به خانواده های آسیب دیده و اتخاذ تدابیر ضروری و فوری برای ساماندهی این موضوع را دارم .

مطلع هستید که جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهور ، در جریان سفر به پاوه در دی ماه سال ۹۹ در مقام ریاست قوه قضائیه ، دستوراتی مبنی بر برنامه ریزی و پیگیری ” تجارت مرزنشینان ” دادند که طرح مذکور همان زمان تهیه و به ایشان و سران قوا ارسال گردیده که در جریان رسیدگی و پختگی مراحل قانونی می باشد .

اما پیشنهاد می گردد حضرتعالی تا حصول نتیجه طرح مذکور دستورات راهگشای و تصمیمات عاجلی اتخاذ و امر به دستور بفرمائید .

با احترام
سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن