مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

دوباره قیام کن ای محمد!

یادداشت دکتر جلالی زاده برای مشکلات عصر حاضر

آوای سنت : ای محمد(ص) امتت را دریاب که جاهلیت مدرن برگشته است.

آری تاریخ تکرار می شود،سرور و مقتدایم، رهبر وپیشوایم،کاش می شد یک بار دیگر قیام می کردی و دوباره بنیان جاهلیت را که آمیخته به آموزه‌های اسلامی شده از بیخ و بن برمی کندی .امروز جوامع مختلف به وجود و حضورتو در دل ها و مکانها نیاز دارند تا نشان دهی دینی را که آورده ای قابلیت تطبیق بر همه ی زمانها ومکانها را دارد.

همچنانکه خودت فرمودی: اسلام به غربت بازگشته است.اما دوست دارم به سیره ات بگردم تا ثابت نمایم که در هر زمانی می توان تو را اسوه قرار داد.تو یتیم بودی و از مهرومحبت محروم،اما پدر همه یتیمان و محرومان در همه دوران ها شدی،از اوان طفولیت و نوجوانی نشانه های هوشمندی و کیاست از سیمای او هویدا بود.مشارکت در بنای کعبه نشان‌دهنده ی حس مسؤولیت پذیری و استعداد رهبری ایشان درحل مشکلات جامعه است.

قبل از مبعوث شدنت از دو ویژگی مهم برخوردار بودی ،یعنی صداقت و امانتداری که امروز جوامع اسلامی به آنها سخت نیازمندند،علی رغم بدرفتاریهای جامعه هرگز رفتار هایت را تغییر ندادی، هرگز بر کسی به سبب خدماتت منت نگذاشتی و به سبب دشمنی های مخالفان درصدد انتقام نبودی،به غار حرا پناه برد ی تا با اتصال به ملکوت اعلی از نیروی روحی بیشتری برخوردار و بتوانی مستضعفان فکری را از لجنزار شرک و جهل برهانی.

در آغاز حرکت نشان دادی هیچ نهضتی بدون تأمل وتفکر به پیروزی نمی رسد ،در اوان حرکت نشان دادی که تفکر عبادت است وهیچ پیامی بدون خواندن و علم و دانش به نتیجه نمی رسد.از آغاز نشان دادی که تفکر عبادت است،اما بعدها تقلید وتحجر وتعصب را جایگزین نمودند تا توده های مردم تورا نشناسند. ما را از فهم سطحی برحذر داشتی وبه تعمق واداشتی اما متاسفانه به این فرموده ات که :تفکر ساعه خیر من قیام لیله، توجهی نکردیم.

آری ،دعوتت با واژه ی برخیز آغاز شد ،تا خفتگان را بیدار نمایی ونشستگان و قاعدین را بجنبانی و آنان را به عظمت پروردگارت راهنمایی کنی.تا خود را از آلودگی‌های ظاهری ودرونی بپیرایند و خود را با جامه ی صبر و تقوا بیارایند که هیچ جامعه ای بدون این اوصاف به کامیابی نائل نمی شود.

آری بپاخاستی و جامعه دو قطبی شد ،پاکان تورا برگزیدند و دنیاپرستان در مقابلت ایستادند، به معراج و اسرا رفتی تا با ملکوت اعلی آشنا شوی ونقشه ی رسالتت را دریافت نمایی و پس از آن هجرت را اختیار کردی تا راه و روش زندگی سعادتمندانه وسربلندانه را به پیروانت بیاموزی،اما درعین حال حب وطن را فراموش نکنی،ودراین حال ثابت کردی که وفا و امانتداری تنها مختص همفکران نیست.

به مدینه رفتی و اولین کاری را که انجام دادی بنای مسجد بود تا روح معنویت را در جامعه تزریق نمایی وروحیه برادری در بین انصار ومهاجر را تحکیم نمایی،وبرادری را دربین آنان اعلام نمودی تا مسلمانان همیشه یاروغمخوار یکدیگر باشند. وبدان ای پیامبر رحمت اهل سنتت در تهران از داشتن مسجدی محرومند ،هرچند سال هاست هفته های وحدت وکنفرانس وحدت برگذار می شود.

و پس از آن آزادی عقیده و دین را تبلیغ نمودی و آن را در عمل اجرا نمودی .اما مکانت وموقعیتت را در فتح مکه نشان دادی که مخالفانت را آزاد نمودی و انتقام نگرفتی .کاری کارستان  که تاکنون بشریت به خود ندیده است. چگونه بر تو درود نفرستیم و از تلاش هایت یادی نکنیم که در نزد تو سیاه و سفید  وعرب و عجم تفاوتی نداشتند و حتی در آخرین لحظات عمرت اعلام کردی که هرکس حقی برمن دارد قبل از رفتن از دنیا  از من تقاصش را بگیرد.

صلوات وسلام خدا برتو باد

دکتر جلال جلالی زاده

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن