مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

دو اقدام شایسته رئیس جمهور منتخب

مولفه های تقویت وحدت ملی در اقدامات رئیس جمهور منتخب

آوای سنت : بر اساس خبرهای منتشر شده در خبرگزاریهای کشور آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری امروز در اقدامی کم سابقه با رقبای انتخاباتی خود دیدار کرد.

در این دیدار صمیمانه که به دعوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره وضعیت کشور و راه‌های حل مشکلات موجود با رئیس جمهور منتخب هم‌اندیشی و تبادل نظر کردند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن مهر علیزاده، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی و محسن رضایی کاندیدا‌هایی بودند که در رقابت‌های انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری حضور داشتند و امروز با پایان یافتن رقابت‌ها، برای تبریک به رئیس جمهور منتخب و اعلام همکاری با دولت آینده، با سید ابراهیم رئیسی ملاقات کردند.

رئیس جمهور منتخب، در این دیدار با بیان اینکه دوران رقابت انتخاباتی پایان یافته و دوره رفاقت و همکاری و همدلی برای مشکلات مردم آغاز شده، گفت: احساس مردم باید این باشد که همه نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌ها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آن‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همدلی و هم‌اندیشی‌ها منحصر به این جلسه نبوده و این روش ادامه می‌یابد و مردم هم باید احساس شان این باشد که همه نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌ها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آن‌ها خواهد بود.

این دیدار و بازخورد مناسب آن در در فضای رسانه ای و مجازی کشور، امیدهای فعالان سیاسی را برای آغاز دوره ای از تعامل و همکاری در بین همه نیروها و نخبگان سیاسی کشور افزایش داده است.در چند دهه گذشته در فضای داخلی کشور ،دوقطبی سازیهای جناحی و سیاسی خسارتهای جبران ناپذیری بر روند پیشبرد کارها در کشور وارد کرده است.

بنظر می رسد رئیس جمهور منتخب در صدد آغاز فصلی نو در سیاست ورزی کشور است.در این چارچوب تلاش می گردد، اختلافات داخلی به حداقل کاهش پیدا کرده و همه توان فکری کشور حول محور منافع ملی مصروف حل مشکلات گردد.

اقدام دوم مناسب آیت الله رئیسی در روزهای اخیر، تماس دفتر وی با برخی از صاحب نظران و نویسندگان منتقد برای جمع آوری و ارائه انتقادات خود درباره شرایط کنونی کشور است.شاخص ترین فرد در  این زمینه احمد زید آبادی است.

این نویسنده شاخص اصلاح طلب که در دوره رقابت های انتخاباتی به صراحت از برنامه های آیت الله رئیسی انتقاد می کرد اعلام کرد که از طرف دفتر رئیس جمهور منتخب با وی تماس گرفته شده و خواهان ارائه انتقادات صریح خود درباره شرایط کنونی جامعه شده اند.پیام این درخواست نیز این است که رئیس جمهور منتخب درصدد شنیدن صدای منتقدان است.

این اقدامات برای تقویت فضای وحدت ملی در بین نیروهای داخلی ،حکم کیمیا را دارد.امید است با روندی که در این مرحله شاهد آن هستیم رئیس جمهور جدید کشورمان در ماهها و سالهای آینده نیز برای شنیدن برنامه ها و انتقادات دلسوزان کشور گوشی شنوا و سعه صدر بالایی داشته باشد.

در سالهای گذشته نیز به مناسبت های مختلف رئیس جمهور با اقشار مختلف دیدارهایی داشت.اما در غالب موارد این دیدارها حالت ویترینی داشته و خروجی مناسبی از آنها به جامعه منتقل نمی گردید.

در شرایط کنونی، وحدت و همدلی نیروهای داخلی کشور، یک نیاز حیاتی است.در چند سال اخیر، شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی جامعه و افرایش نارضایتی مشروع مردم در بخش های مختلف، ضرورت این وحدت و همدلی را دو چندان کرده است .

مردم ایران ملتی قدردان خدمت و صبور هستند و اگر حس کنند که همه نیروهای جامعه برای ایجاد زندگی و آینده بهتر برای فرزندان شان تلاش می کنند،قطعا با این جریان همراه شده و دوباره جوانه های امید و اعتماد به عنوان پشتوانه های اقتدار ملی خواهد رویید.

سرویس سیاسی آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن