مقالات و یادداشت ها

رازهای بین شما و خداوند

آوای سنت :

قُلْ إِنْ تُخْفُوا مَا فِی صُدُورِکُمْ أَوْ تُبْدُوهُ یَعْلَمْهُ اللَّهُ وَیَعْلَمُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَاللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ
{بگو اگر آنچه در سینه‏ هاى شماست نهان دارید یا آشکارش کنید خدا آن را مى داند و [نیز] آنچه را در آسمانها و آنچه را در زمین است مى‏ داند و خداوند بر هر چیزى تواناست} (متن قرآن, سوره ۳: آل عمران, آیه ۲۹ )

یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهَا وَبَیْنَهُ أَمَدًا بَعِیدًا وَیُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ
{روزى که هر کسى آنچه کار نیک به جاى آورده و آنچه بدى مرتکب شده حاضر شده مى یابد و آرزو مى ‏کند کاش میان او و آن [کارهاى بد] فاصله‏ اى دور بود و خداوند شما را از [کیفر] خود مى‏ ترساند و [در عین حال] خدا به بندگان [خود] مهربان است} (متن قرآن, سوره ۳: آل عمران, آیه ۳۰)

خدا همه را می داند
همانطور که گناهان شما در روز قیامت مطرح می شوند ، شما چیزی بیش از این که هیچ ارتباطی با آن گناهان نداشته باشید ، دوست دارید و تا حد ممکن دور باشید.
همه چیز در آن روز بیرون می آید. خداوند شما را فرا می خواند تا آن را به صورت خصوصی حساب کنید. یا برای دیدن ملت ها به طور علنی نمایش داده می شود.
خداوند به ما گفت که او می داند ، چه آن را پنهان کنیم و چه افشا کنیم. و این در واقع چیزی است که مهم است.
یعنی چی؟
اگر شما موفق شده اید بسیاری از این گناهان زشت را از نگاه مردم دور نگه دارید ، این بدان معنی نیست که آنها در روز قیامت بیرون نمی آیند.
شما ممکن است خیلی خوب این زندگی را پشت سر بگذارید و بدون آنکه بسیاری از رازهای شما مشخص شود ، درگذرید ، اما خداوند می داند.

خداوند کارهای نیک راز را دوست دارد
امام ابن الجوزی چیزهای بسیار زیبایی فرمود:
“بدانید که اگر مردم از شما تحت تأثیر قرار بگیرند ، تحت تأثیر شما قرار نمی گیرند ، تحت تأثیر حجابهایی قرار می گیرند که خداوند برای شما فراهم کرده است.”

اگر مردم به شما خوب فکر می کنند ، به این دلیل نیست که شما هستید ، به خاطر حجاب شما است که خداوند زیبایی کرده است.
اما بعد ببینید که ما از نظر داستان به چه کسی می گوییم. ما وارد زندگی افرادی می شویم که اسرار خوبی داشتند.

راز دعای مادر مریم
راز مادر مریم ، هانا یا آن ، همسر عمران ، چون او این فرزند را تحمل می کند و او این گفتگو را با خدا دارد ، این کودک را وقف خدا می کند؛ لحظه خصوصی ، حقیقت پنهانی و اخلاصی که این زن هنگام تولد دختر خود داشت و تصور می کرد که این پسر خواهد بود ، دختر خود را به دنیا می آورد. و این آرزوها ، ادعاها و نیتهایی را دارد که او در پیشگاه پروردگار خود می کند.
و به آنچه خدا از اهداف این زن ساخته است نگاه کنید!

راز دعای حضرت زکریا
و ما زکریا را داریم ، هنگامی که او بعد از دیدن مریم به گوشه ای می رود ، و با یک دعای پنهان به خداوند دعوت می کند. زکریا نمی دانست که آن کلماتی که او در آن دعا به کار می برد ، جزئی از قرآن خواهد شد که ما در مسجد و در خانه های خود با صدای بلند تلاوت می کنیم.

و لحظه ای در دنیا نیست که دعای خصوصی زکریا توسط کسی خوانده نشود.
زکریا آنقدر آرام بود که خدا را صدا کرد که هیچ کس در اطرافش نتوانست بشنود زیرا می خواست آن اخلاص را حفظ کند. او می خواست که دعای او صادقانه باشد. بنابراین اگر ده فوت از او ایستاده بودید ، دیگر قادر به شنیدن صدای او نخواهید بود.
اما شما اینجا هستید ، هزاران سال بعد ، او را می شنوید! خداوند سخنان خود را برای شما آگاه ساخته است. خداوند اسرار خوب خود را بیرون آورد.

نکته این است: اسرار شما چیست؟ مواردی که بین شما و خالق شما وجود دارد که هیچ کس از آنها خبر ندارد چیست؟
چه مقدار از آن بد است و چه مقدار از آن خوب است؟ چه مقدار از آن عبادت خصوصی و نیایش صمیمانه است. و چه مقدار از این گناه و نافرمانی مخفی خداوند است؟
و چقدر می خواهید در روز قیامت بیرون بیاید که هیچ کس تا آن لحظه ندیده باشد؟
راز شما چیست؟ تو تاریکی کی هستی؟ بین شما و الله چه ارتباطی دارید؟

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن