مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

رمز و راز حرف نون در توییتر نخست وزیر ایتالیا

آوای سنت : چرا نخست وزیر بعدی ایتالیا،ازیک حرف عربی در نام کاربری خود در توییتراستفاده کرد؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، جورجیا ملونی، رهبر حزب راست افراطی ایتالیا، پس از اینکه حزب او در سپتامبر گذشته در صدر نتایج انتخابات عمومی ایتالیا قرار گرفت، اولین نامزد زن این کشور برای نخست وزیری شد.

جوی ایوب روزنامه نگار و نویسنده دانشگاهی در مقاله خود که  در پایگاه شبکه الجزیره منتشر شده معتقد است رسانه ها در طول مبارزات انتخاباتی،بر پیشینه فاشیستی او متمرکز شدند اما آنها جنبه ای از سیاست ملونی را نادیده گرفتند که همدردی او با مسیحیان تحت آزار و اذیت شرق است.

ملونی در این زمینه حرف نون را که  از الفبای عربی است به شناسه حساب شخصی خود در توییتر اضافه کرد، ظاهراً به کارگیری این حرف به عنوان ابراز همبستگی با مسیحیان مشرق زمین است.

حرف نون در سال ۲۰۱۴ به نمادی از همبستگی با قربانیان مسیحی در شهر موصل در مواجهه با هدف قرار دادن آنها توسط دولت اسلامی در عراق پس از کنترل این شهر و پاکسازی قومی علیه این شهر تبدیل شد.در آن زمان،داعش برای تشخیص و سهولت هدف‌گیری، روی خانه‌های مسیحیان حرف نون را می‌نوشت که حرف اول کلمه نصرانی است.

ملونی می خواست این نماد را که مربوط به سال ۲۰۱۴ است،در نام کاربری بنویسد تا اعلام کند که او نیز مانند بسیاری از کسانی که در آن زمان در کمپین همبستگی با مسیحیان موصل شرکت کرده بودند،نصرانی و مسیحی است.

ایوب در مقاله خود اشاره می کند: در نگاه اول به نظر می رسد که هدف نخست وزیر بعدی ایتالیا از افزودن حرف نون به حساب شخصی خود صرفاً شرکت در یک کمپین همبستگی در شبکه های اجتماعی است اما این نماد به مرور زمان در کمپین های همبستگی با قربانیان مسیحی که توسط افراط گرایان در مصر، نیجریه و سایر کشورهای جهان هدف قرار می گیرند، مورد استفاده قرار گرفت.

نویسنده می‌گوید در چنین موقعیتی، طبیعی است که امیدوار باشیم که یک کمپین ساده و صادقانه همبستگی علیه جنایاتی که علیه مردم بی‌گناه انجام می‌شود، برای اهداف شیطانی به کار گرفته نشود.

اما این همان چیزی بود که اتفاق افتاد، هرچه دولت اسلامی خشن‌تر می‌شد، راست‌های افراطی در اروپا بیشتر از لفاظی‌های انحصاری افراطی این سازمان تقلید می‌کردند.این جناح افراطی به دنبال این بود که از این امر برای لکه دار کردن مسلمانان، به ویژه پناهندگان، و نامگذاری آنها به عنوان تروریست استفاده کند.

ایوب، که پیش از این به عنوان سردبیر خاورمیانه برای صداهای جهانی خدمت می کرد، خاطرنشان می کند که ملونی، مانند بسیاری از رهبران سیاسی جناح راست در اروپا، از بسیاری از حاکمانی که ادعا می کنند از مسیحیان محافظت می کنند، حمایت می کند.

یکی از بارزترین نمونه های آن، حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است. ملونی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۸ از اسد و متحدانش (روسیه، ایران و حزب الله لبنان) به دلیل نقش آنها در ایجاد احساس امنیت در مسیحیان سوریه تمجید کرد.

نویسنده در بخش نیتجه مقاله خود از همبستگی گزینشی رهبران راست افراطی در اروپا با مسیحیان عراق و سوریه سخن گفت و افزود جهان شاهد است که نظامیان اشغالگر اسرائیل،روزنامه نگار فلسطینی شیرین ابوعاقله را کشتند،در مراسم تشییع جنازه او به تابوت او و به عزادارانی که تابوت را حمل می کردند، حمله کردند اما این رهبران اروپایی در قبال این جنایت سکوت کردند. وی گفت که حامیان حرف نون با سکوت کامل در قبال ترور شیرین ابو عاقله روزنامه نگار فلسطینی مسیحی و حمله مستقیم به مراسم تشییع وی که بر اساس شعائر مقدس مسیحی انجام شد، مواجه شدند

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن