مقالات و یادداشت ها

ضرورت حمایت از فلسطین

آوای سنت : قرن بیستم ، قرن حوادث تلخ و نامبارکی چون تولد فرزند نامشروع خاورمیانه بود .

نوزادی که هم نامبارک بود و هم نامشروع که جز تاریکی و ظلم ارمغانی برای بشریت نداشت .

رژیم صهیونیستی زائیده استعمار و ردپای کشورهایی است که قرن ها سر عناد و دشمنی با جهان اسلام را داشتند .

کشورهایی که یکپارچگی و اتحاد مسلمانان را تنها مانع استعمار و استثمار خود در کشورهای مسلمان می دیدند و برای بر هم زدن اتحاد و همبستگی مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی برنامه ریزیهای کلان و پیچیده ای کرده اند .

قریب ۸۰ سال از تجاوز و اشغال صهیونیستها به کشور مسلمان فلسطین و مردم مظلوم آن می گذرد .

تجاوزی آشکار و اشغالی تجاوزکارانه به سرزمین فلسطین و ظلمی آشکار به ملتی که هیچ گناهی جز تحت ستم بودن استعمار نداشتند .

فلسطین را از یوغ استعمار به سلطه صهیونیست پرتاب کردند . جمعیتی را به سرزمین فلسطین کوچ دادند که هیچ کدامشان ساکن و مالک آن نبودند .

سرزمین موعود موهومی برایشان روی سرزمین مادری فلسطینیان به تصویر کشیدند که نه واقعی بود و نه توجیهی حقوقی و انسانی داشت .

اما ملت بزرگ فلسطین در طول ۸ دهه گذشته هیچوقت سلطه ظالمانه ی صهیونیستها را نپذیرفته و تا به امروز روح مقاومت و مبارزه با تجاوز و تجاوزکاران در کالبد آنان در خروش است .

آرمان فلسطین رهایی ، آزادی ، مبارزه و مقاومت در مقابل جنایتهای رژیم غاصب اسرائیل بوده و راه پر افتخار مقاومت را در پیش گرفته اند .

” طوفان الاقصی ” یک خروش و در واقع یک انعکاس بزرگ از روح مقاومت است که نه به ظلم و نه به تجاوز را فریاد می زند.

این عملیات نه یک حمله نظامی صرف بلکه یک آتشفشان و فوران مقاومت است ، مقاومت در مقابل ظلمی بزرگ که غرورآفرین و موجب مباهات جهان اسلام شد .

اما امروز فلسطین به حمایت جهانی و همدلی افکار عمومی نیازمند است . رژیم صهیونیستی در تلاشِ برای عوض کردن جای قاتل و مقتول ، ظالم و مظلوم و در کل پوشاندن جنایات خود است .

حمایت از فلسطین ، عین حمایت از حقوق بشر و محکوم نمودن رژیم صهیونیستی دفاع از مظلوم است .

غزه تبدیل به قتلگاه بی گناهان و کینه توزی اسرائیل غاصب شده است .

صهیونیستهای جنایتکار به بهانه های واهی مردم مظلوم فلسطین را نسل کشی می کنند و آنها را قتل عام و مورد تجاوز آشکار قرار داده اند ، اما طوری وانمود می کنند که بیگناه هستند .

حامیان این رژیم همچون آمریکا و کشورهای حامی آن ، بجای جلوگیری از دهه ها جنایت این رژیم ، مدافع کشتار و تجاوز شده اند . اینها حقوق بشر را تا جایی قبول دارند که برای اسرائیل مفید باشد . حقوق بشر آمریکائی یک ابزار سلطه و عامل فشار سیاسی بوده و بویی از بشریت نبرده است .

مقاومت فلسطین حق مسلم دفاع دارد چرا که فلسطین تبدیل به زندان شده است . غزه را بسان قلعه ای زندان مانند کرده و مردم مظلوم فلسطین را زندانیانی محصور در آن کرده اند .

حمایت از فلسطین و مقاومت ، حمایت از آزادی و انسانیت و دفاع از حق و حقیقت است .

سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن