مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

غیرت دینی زن مسلمان در بلاد کفر

آوای سنت: در روزهای گذشته، انتشار دو خبر از غیرت دینی زنان مسلمان در زمینه حفظ حجاب اسلامی، باعث تحسین این رفتار شجاعانه در فضای مجازی شد.

در خبر نخست که در خبرگزاری الجزیره منتشر شد،خانم مریم پوژتو به عنوانِ یک زنِ مسلمانِ فرانسوی، با گلایه از تهدیدات موجود در جامعه فرانسه بر علیه استفاده از حجاب اسلامی، بر عزم خود در جهت حفظ حجاب اسلامی تاکید کرد.

این زن مسلمان افزود:به علت اعتقاداتم بارها تهدید شدم و به همین علت  از ساعت ۱۰ شب به بعد، دیگر به تنهایی به خانه نیامده ام.همه اینها در انجام وظایفم نیز تأثیر داشت.من هرگز به تنهایی در مناطق خاصی که جناح راست افراطی آنقدر قوی است مانند استراسبورگ حاضر نشده ام.

وی تصریح کرد: تنها خواست من این است که بتوانم حجابم را حفظ کنم!

این سرنوشت بسیاری از زنان مسلمان در کشورهای غربی به عنوان مهد آزادی و رعایت حقوق بشر است.در این کشورها،ازدواج همجنس بازان یا ازدواج یک انسان با یک حیوان مجاز است،اما حفظ حجاب زن مسلمان به عنوان نماد دین اسلام، بر خلاف قوانین این کشورهاست.

در رویداد خبری دوم، صد‌ها نفر از مسلمانان هند در اعتراض به تصویب قانون تازه ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌های ایالت جنوبی کارناتاکا در سراسر هند تظاهرات کردند.

هفته گذشته چندین مدرسه و دانشگاه در ایالت کارناتاکا مانع ورود دختران باحجاب شدند و دلیل این رفتار را قانون مصوب وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاریهای معتبر ،در هفته های اخیر آمار تعرض و قتل و عام خانواده های مسلمان در هند افزوده شده و افراط گرایان هندو در این کشور در موارد متعدد ناموس مسلمان را در خیابان و در ملاء عام مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

“به دو خبر فوق از دو زاویه می توان نگاه کرد:”

پوشالی بودن ادعای حقوق بشر در غرب

نخستین نتیجه ای که می توان از این رویداد و حوادث مشابه گرفت، این است که ادعای دول غربی در زمینه التزام به رعایت حقوق بشر و آزادیهای انسانی در جوامع آنها ،دور از واقعیت های جاری است.

در کشور فرانسه به عنوان نماد سنتیِ دموکراسی و آزادیِ بیان در اروپا، به راحتی می توان به پیامبر بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کرد،اما در این کشور هیچ کس نمی تواند در نقد هولوکاست و ماهیت نژاد پرست رژیم اسرائیل مطلبی منتشر نماید.

انتخاب نوع پوشش، یکی از نخستین حقوق انسانها در جوامع است ،اما این حق در جوامع غربی درباره مسلمانان نادیده گرفته می شود.

در مورد قتل و عام و تجاوز به مسلمان در کشورهایی مثل هند،میانمار و چین هم جز سکوتی مرگبار از غرب، چیزی مشاهده نمی شود.

البته در برخی از موارد اعتراضاتی نسبت به تضییع مسلمانان اویغور از طرف حاکمان غربی مطرح می شود.این اعترضات هم ، با توجه به اختلافات و رقابتهای موجود در بین چین با آمریکا، بنظر می رسد بیشتر رنگ و بویی سیاسی داد.

مجاهدتهای قابل تحسین زنان مسلمان

جنبه دوم این گونه اخبار، امیدواری به مجاهدتهای قابل تقدیر مسلمانان،بویژه بانوان مسلمان برای حفظ اصول و باورهای اسلامی در سرزمین های غیر اسلامی است.

شوربختانه، در شرایط کنونی،موریانه دین گریزی و بی توجهی به دستورات شرع مقدس،به جان امت اسلامی افتاده است.در این شرایط،حضور پرصلابتِ زنانِ مسلمان در کشورهای غربی،در جهت دفاع از نمادهای اسلامی تسکین دهنده قلبهای دلسوزان امت اسلامی است.

متاسفانه و در شرایطی که در غرب زنان مسلمان برای حفظ حجاب اسلامی مورد بدترین هتاکی ها و تهدیدات قرار می دهند،در جامعه اسلامی زنان مسلمان برای بر سر دست بردن حجاب خود مسابقه گذاشته و استفاده از حجاب اسلامی را به عنوان نماد تحجر و عقب ماندگی قلمداد می کنند.

خداوند خواهران مسلمان ما را در بلاد کفر یاری رساند.انشاالله.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن