مقالات و یادداشت ها

مریوان : اشتباه عید فطر در عید قربان قابل جبران نخواهد بود.

آوای سنت: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته تا عید فطر امسال تعداد ۱۵۸ مبتلا و ۷ فوتی در شهرستان مریوان ثبت شده است. در این مدت شهرستان مریوان جز شهرهای با وضعیت زرد بود، اما تعطیلات عید فطر بهانه ای شد تا مردم این شهر تاریخی کرونا را به فراموشی سپرده و بساط کسب و کار را به دوران پیش از کرونا بازگردانند.

بررسی آمار های ثبت شده از عید فطر که اوایل خرداد ماه سال‌جاری رقم خورد، در فاصله یکماه تعداد مبتلایان از ۱۵۸ نفر و هفت فوتی به ۱۰۰۸ نفر مبتلا و ۱۷ مورد فوتی رسید و رقم مبتلایان به ۸۵۰ نفر افزایش پیدا کرد.

مسئولین بهداشتی مریوان علت این مسئله را ذر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در دید و بازدیدهای عید فطر افزایش می دانند و مردم با بی توجهی به موارد بهداشتی، سفر و عید دیدنی و مهمانی در برنامه هایشان قرار دادند.

پس از افزایش ناگهانی ویروس کرونا در مریوان در ماه‌های خرداد و تیر دانشگاه علوم پزشکی آن شهر در اقدامی تصمیم گرفت جهت جلوگیری از ترس و وحشت مردم از اعلام روزانه آمار مبتلایان خودداری ورزد، اما به گفته مسئولین ذی ربط، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مریوان تاکنون از ۲ هزار نفر گذشته است. رقمی که بسیار نگران کننده بوده و در صورت تکرار بی توجهی از سوی مردم در عید قربان به موارد بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، موج جدیدی از ویروس مجموعه این شهرستان را در برخواهد گرفت.

این روزها نیز با فرا رسیدن موسم عید قربان، در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در دید و بازدیدها، مریوان قطعا شاهد افزایش مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا خواهد بود. خطری که البته بسیاری از شهرهای نوار مرزی کشور را تهدید می کند‌.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن