مقالات و یادداشت ها

مسلمانان و سوء استفاده های معنوی ؟

آوای سنت : آیا تاکنون فکر کرده اید که سوء استفاده معنوی چیست؟ آیا می دانید که در همه ادیان سوءاستفاده دینی / معنوی وجود دارد؟ افراد در موقعیت های قدرت به طور طبیعی از آن سوءاستفاده می کنند. پس مسلمانان چه باید بکنند؟

در مورد علائم سوء استفاده معنوی بیاموزید و از کسانی که دچار آن شده اند حمایت کنید. از آنجا که بیشتر قربانیان نیاز به پشتیبانی دارند ، این پوشش ویژه از لباس In Shaykh بهترین کار برای شروع است ، در حالی که در مورد چالش های ترک گروه های اهانت آمیز معنوی است.

معمول است که فکر کنید اگر کسی رفتارهای ناهنجار را تشخیص دهد یا تجربه کند ، می تواند فقط از آن فاصله بگیرد. با این حال ، واقعیت این است که پس از تعهد و درگیری عاطفی در گروه های متجاوز ، انجام این کار آسان نیست.

دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از دست دادن یک حلقه اجتماعی و شرمساری تا خطر جسمی. برخی از گروه ها مانند مافیا عمل می کنند و به خاطر صحبت کردن ، رشوه می گیرند ، تهدید می کنند و به قربانیان آسیب می رسانند.

در یک سطح ، چنین گروه هایی مهربان هستند و کارهای خوبی انجام می دهند. در حقیقت ، اکثر مسلمانان درگیر با هیچگونه سوءاستفاده ای روبرو نخواهند شد ، و متخلفان شهرت خوبی دارند ، که اغلب دیرپا است.

علاوه بر این ، اعتبار متخلف به عنوان چهره ای محترم که کارهای بزرگی انجام داده است ، دلیل کافی برای برکناری قربانیان می شود. شانس در برابر قربانیان چنین گروه هایی است و در نتیجه آنها هنگام خروج با مبارزات زیادی روبرو می شوند.

از دست دادن گروه های اجتماعی
قربانیان سوء استفاده معنوی که موضع گیری در برابر سوء رفتار خود را از دست می دهند ، دایره اجتماعی خود را از دست می دهند. در صورت صحبت کردن غالباً آنها مورد سرزنش ، تهمت و بد رفتاری قرار می گیرند.

این کار بسیار دشوار است و یکی از دلایلی است که قربانیان یا اعضای فرقه اغلب به گروه های سوءاستفاده برمی گردند. تصور کنید که سالها عمیقاً در یک جامعه درگیر هستید ، سپس ناگهان آن را از دست دهید زیرا دیگر نمی خواهید تحمل یا حمایت از سوء استفاده کنید.

این یک تجربه بسیار عصبی است که باعث می شود افراد از دست رفته اجتماعی و تنها باشند و تمایل به جلوگیری از چنین چالش هایی برای بسیاری از افراد کافی است که فقط با وضع موجود کنار بیایند.

فکر کردن که می خواهیم عدالت را تحمل کنیم و سوء استفاده را تحمل نکنیم ، آسان است ، اما وقتی گروه خود یا رهبر خود ما را درگیر کند – مخصوصاً وقتی که هیچ آسیبی ندیده است – بهانه و بهانه گرفتن قربانیان آسان است .

در این مواقع ، کسانی که از سوء استفاده دریافت می کنند یا آگاهی دارند و از آن ناراضی هستند ، غالباً با یکدیگر پیوند برقرار می کنند و روی پوسته های تخم مرغ در اطراف چهره ناهنجار قدم می زنند ، برنامه هایی را برای جلوگیری از برخی رفتارها و در بهترین حالت سناریوها ابداع می کنند ، قبول می کنند که بایستند. یکی دیگر.

تحقیر ، بی احترامی ، زورگویی و انواع دیگر سوء استفاده ها فقط به عنوان موضوعی پذیرفته شده اند. در بسیاری موارد ، افرادی که به چنین گروه هایی جذب می شوند در سایر مکان های اجتماعی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و فضای “امن” که فکر می کردند درگیر آن شده اند ، به نظر می رسد که نسخه ای مذهبی از آنچه عادت کرده اند باشد.

بازاریابی این قبیل سازمانها خودشان اغلب افرادی را که به دنبال فرار از چنین محیط هایی هستند ، هدف قرار می دهد ، و این امر باعث می شود که آنها بدون سوء استفاده از سوء رفتار راحت تر شوند. وقتی افراد مرخص می شوند ، اغلب این کار را بی سر و صدا انجام می دهند. معمولاً این افراد به سادگی می خواهند با زندگی خود به پیش بروند و از انتقال داستانهای دردناک و اجتناب از توضیح آنچه هنوز در تلاشند تا بطور کامل کشف کنند ، خودداری می کنند.

در مورد خاص احیای فرقه ، ترس از ترک یک محیط بسیار آشنا و بازگشت به جامعه ای که در ابتدا شخصی برای فرار از آن تلاش کرده بود ، وجود دارد. احیای زندگی پس از حضور در یک فرقه چالش برانگیز است و به طور کلی نیاز به کمک خانواده و دوستان دارد.

وقتی شخصی سالها در خدمت شیخ دروغین بوده است می تواند شرم آور باشد. این شامل استخدام شیخ ، تنظیم برنامه ها ، توزیع و تولید ادبیات و توسعه سازمان است. هرچه در طارق بالاتر باشد ، ترک آن دشوارتر است.

وقتی شخصی وارد یک ازدواج پنهانی یا چند همسری که قانونی ثبت نشده است ، معمولاً خلاف توصیه اطرافیان همسر است.

هنگامی که ازدواج به طور ناگهانی به پایان رسید و یا از حق وی برخوردار نشود ، شروع به دیدن عدم مراجعه به کشور می کند. این ممکن است همین شرم را برای احساس ساده لوح بودن برای ورود به چنین روابطی برانگیزد ، و یادآوری این نکته برای دیگران مهم است که تصمیم به چنین ازدواج باعث سوء استفاده در آن نمی شود.

عدم استقامت
قربانیان سوء استفاده معنوی ممکن است دچار PTSD شوند و از تجربیات آنها بسیار متنفر باشند. با توجه به حمایتی که از گروه تجاوزکننده برای گروه خود دیدند ، آنها اغلب اعتقاد ندارند که تغییر زیادی خواهد کرد.

منع اشتباه اگر کسی به خود آسیب برساند یا شک کند فایده ای برای شما خواهد داشت ، و کسانی که بیرون می آیند به طور کلی مجهز به این کار نیستند.

در زیر برخی از چالش های دشوار قربانیان در مواجهه با سوءاستفاده قرار گرفته است. آنها می دانند که این یک جنگ نبردی است زیرا مدافعان سخت می جنگند. مثلا:
متخلف جمع آوری شواهد علیه قربانی و تهمت زدن به قربانی را به منظور کاهش اعتبار می داند و هیچ مشکلی در پیچاندن حقیقت ندارد ، در حالی که قربانی مرتکب نشده تا مرتکب شود تا کفر نکند.

آنها وضعیت های دیگری را دیده اند که شنیده ها از آنجا خارج می شوند ، اما هیچ چیز تغییر نمی کند زیرا مدافعان بازی انتظار را انجام می دهند و اوضاع را سکوت می کنند ، با دانستن اینکه سرانجام اوضاع آرام خواهد شد و به حالت عادی باز می گردند.

آنها نمی دانند چگونه دفاع کنند. آنها احساس تجاوز و احساس غرق شدن می کنند و آنقدر تحت تأثیر تجارب قرار گرفته اند که قادر به ارائه پشتیبانی به دیگران نیستند. آنها ممکن است دچار حملات وحشت شوند.

آنها احساس می کنند که هیچ کس به آنها گوش نخواهد داد و وقتی گزینه هایی راجع به صحبت کردن ، شرم آور بودن یا ساکت ماندن و جلوگیری از تناسب اندام انتخاب می کنند ، دومی را انتخاب می کنند.

آنها نمی خواهند زمان لازم را برای دستیابی و پاسخگویی به آنها سرمایه گذاری کنند.
به طور خلاصه ، آنها نمی خواهند با همه درام ها مقابله کنند و فقط می خواهند در زندگی خود حرکت کنند.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن