مقالات و یادداشت ها

مضرات عجیب و باورنکردنی گوشت خوک

آوای سنت : ۹۷ درصد از خوکها در آمریکا امروزه در دامداریهای صنعتی پروردش داده می شوند که در آن هرگز به مراتع نمی روند. آنها در انبارها نگهداری می شوند. خوکها در دامداریهای صنعتی مجبور به زندگی در مدفوع خود هستند و حتی از اجساد دیگر خوکها برای تغذیه استفاده می کنند. خوکها هر چیزی را پیدا کنند و سر راهشان باشد میخورند.
این شامل حشرات و حتی مدفوع خودشان و لاشه دیگر حیوانات استفاده می کنند.
تنها همین تغذیه وحشتناک میتواند برای ممنوع کردن این غذای کثافت در سرسفره ها کافی باشد.
شرایط چنان کثیف است که انتظار میرود هر لحظه بیماری و مسمومیت سراغتان بیاید.
بیش از ۶۰ درصد آمریکاییان علاقه دارند تا گوشت خوک در وعده های غذایی آنان قرار داشته باشد
ولی این میتواند زنگ خطری برای آنها باشد چرا که این حیوان دارای مضرات عجیب و بسیار خطرناکی است که هر مصرف کننده باید از آن آگاه باشد

۱- هپاتیت E
این گوشت برای کبد بسیار خطرناک است. در کشورهای توسعه یافته هر ساله ۲۰ میلیون نفر به خاطر این گوشت به این بیماری مبتلا شده و دارای علایمی چون (تب، خستگی، یرقان، استفراغ، درد مفاصل و درد معده) نصیب آنان میشود. گاهی کبد بزرگ شده و گاهی منجر به مرگ می شود.
بنابراین میزان آلودگی خوک بسیار هشداردهنده است.
سوسیس کبد خوک که اغلب در جامعه آمریکا مصرف می شود حامل بیماری هپاتیت E13 است. در حقیقت در مناطقی از فرانسه که در آن گوشت خوک مصرف می شود شواهدی نشان میدهد که نیمی از جمعیت در خطر ابتلا به این بیماری هستند

۲- سرطان کبد
مصرف گوشت خوک چندین دهه است که عامل اصلی سرطان کبد در سراسر دنیاست. در کشور کانادا طی تحقیقی که از ۱۰ استان به عمل آمده خطر این گوشت حتی از مشروبات الکلی هم شدیدتر اعلام شده است.

۳- بیماریهای گوارشی
دلایلی وجود دارد مبنی بر اینکه گوشت خوک با مواد سمی آغشته شده اند. اولین جایی که هدف این سموم قرار می گیر گوارش و معده است.
یکی از موارد دیگری که در مورد خوک وجود دارد این است که آنها به دلیل نبود غدد فانکشنال نمی توانند عرق کنند. لذا چون نمی توانند عرق کنند بنابراین نمی توانند سموم را نیز از خود دفع کنند و این سم بیشتر و بیشتر در بدن او جا می افتد.

۴- سرطان روده
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی گوشت، خوک موجب بروز سرطان می شود. محققان دریافتند که مصرف ۵۰ گرم گوشت در هر روز ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را به میزان ۱۸ درصد افزایش می دهد.

۵-آنفولانزای خوکی
آنفولانزای خوکی یکی ویروس دیگر است که باعث پرش از خوک به انسان شده است. آنفولانزا می تواند مستقیما از خوکها به انسان وارد شود و سبب عفونت در بدن انسان شود. آیا واقعا این موجب ترس انسان از گوشت خوک نمی شود؟
طبق گزارش CDC برای از بین بردن این ویروس به ۱۶۰ درجه حرارت نیاز است. اگر واقعا کمتر از این میزان این گوشت طبخ شود چه اتفاقی رخ خواهد داد و چه بیماریهای خطرناکی در کمین او خواهد بود؟!

۶- خطرات کرم خوک
آیا می دانستید که خوکها انگلهای زیادی در بدن و گوشت خود دارند؟ برخی انگلها حتی موقع پخت به سختی می میرند. به همین دلیل است که اخطارهای زیادی در مورد گوشت نپخته وجود دارد. یکی از بزرگترینهای نگرانی ها در مورد خوردن گوشت خوک کرمهای موجود درون خوک است. این گوشت نپخته دارای کرم نوزاد است و خوردن آن موجب عفونت می شود.
این کرم از طریق اسیدهای شکمی خوک در بدنش رها می شود و درون ماهیچهای خوک زندگی می کنند و انسان بی خبر این گوشت را مصرف می کند!
در واقعه وقتی این گوشت را نپخته مصرف می کنید همه این کرمها را قورت می دهید و به درون بدن شما می جهد که ممکن است درد شکمی، اسهال، خستگی، تهوع نصیبتان شود.
متاسفانه کار به اینجا ختم نمی شود تقریبا یک هفته بعد از خوردن گوشت خوک، کرمهای ماده بزرگسال در بدن شما لارو تولید می کنند که به جریان خون شما وارد شده و در نهایت در ماهیچه و یا بافتهای دیگر می روند. هنگامی این به بافت حمله کند علایم زیر ظاهر می شود:
سردرد
تب بالا
ضعف عمومی
درد عضلانی
و…
مطمئناًهیچ کس در حالت عادی تمایلی به مصرف کرم ندارد
تخمین زده می شود ۷۰ درصد از خوکها موقع رفتن به کشتارگاه ذات الریه دارند. شرایط دامداری از آلودگی و ازدحام رنج می برد. شرایط بسیار بد و کثیف است و بعضی از خوکها به سختی و در شرایط لجنزار زنده می مانند.
در گزارشی در سال ۲۰۱۳ حضور گسترده باکتری yersinia را نشان می دهد. این باکتری در حدود ۱۰۰.۰۰۰ نفر را در سال به خصوص کودکان آلوده می کند و موجب تب و اسهال و درد شکمی است.

منابع:
draxe.com
peta.org

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن