مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

معلوم الحال در فرهنگ رسانه ای کلمه

آوای سنت : ابراهیم احراری از کارشناسان شبکه کلمه و از جمله فعالان مخالف جمهوری اسلامی ایران اخیرا با انتشار ویدئویی از مطالب انتقادی برخی از فعالان اهل سنت درباره خود و شبکه کلمه گلایه کرد.

احراری در این فایل تاکید کرده است که در روزهای اخیر، برخی از فعالان اهل سنت از طیف های مختلف فکری (از اعضای جمعیت دعوت و اصلاح تا تکفیری های اهل سنت) با انتشار مطالبی نسبت های ناروایی را به وی و شبکه کلمه منتسب کرده اند.گویا وابستگی به کشورهای عربی منطقه و سازمان‌های جاسوسی بیگانه از جمله عناوینی بوده است که در این مطالب درباره کلمه و احراری مطرح شده است.

این فعال اهل سنت مقیم خارج از کشور در بخشی از سخنان خود مدعی برخی از تهدیدات جانی بر علیه خود و سایر کارشناسان کلمه شده است.
احراری در بخش پایانی سخنان خود خواستار حمایت فعالان و علمای اهل سنت از وی و شبکه کلمه در برابر هجمه های سازماندهی شده از طرف طیف های مختلف شده است.

ابراهیم احراری همه منتقدان خود و شبکه کلمه را افرادی معلوم الحال و وابسته به نهادهای امنیتی نظام دانسته است.
ویژگی بارز فعالیت های رسانه ای احراری و شبکه کلمه در سال‌های اخیر این بوده است که همه فعالان اهل سنت که با رویه رسانه ای آنها مخالف بوده اند را به عنوان مزدور، خائن، دین فروش و جاسوس مورد لطف خود قرار داده اند.احراری هم در فایل ویدئویی منتشر شده چندین بار از عبارت معلوم الحال برای منتقدان خود استفاده کرد.

این طیف، گویی بر این باور هستند که تنها خود متوجه مسائل هستند و هر کس که دیدگاهی مخالف آنها داشته باشد باید با توسل به روش‌های مختلف حذف گردد.

نکته جالب این است که این بخش از فعالان اهل سنت الگوی ایده آل خود برای آینده ایران را نظامی دموکراتیک با حاکمیت آزادی بیان قلمداد می کنند.اما در عمل هیچ دیدگاه مخالف خود را تحمل نکرده و با استفاده از عبارت های سخیف، تلاش می کنند مخالفان خود را به حاشیه ببرند.
در این شرایط و با توجه به سابقه تاریک تخریب گری کلمه و کارشناسان آن بر علیه علما و شخصیت های موجه اهل سنت، جناب آقای احراری چگونه از فعالان اهل سنت انتظار همراهی دارند؟

جامعه اهل سنت ایران یک سوال مهم و اساسی از آقای احراری و همکاران ایشان در شبکه کلمه دارد. حال که ما به زعم ایشان همگی وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی هستیم و از طریق آنها حمایت می شویم، حامی مالی شما کیست؟

اگر وابسته به کشورهای عربی منطقه و تحت حمایت آنها نیستند هزینه های شبکه چگونه تامین می گردد؟
اگر وابسته به کشورهای عربی منطقه نیستید چرا تابحال در حد یک خبر کوتاه، مطلب انتقادی درباره امارات یا عربستان منتشر نکردید؟ آیا اعتقاد دارید این کشورها هیچ نقطه منفی در سیاست های داخلی و خارجی شان ندارند؟

ادعای استقلال رسانه ای شما را جامعه اهل سنت زمانی باور خواهد کرد که در کنار مطالب منفی که بصورت شبانه روزی در مورد ایران کار می کنید، یک مطلب کوتاه انتقادی هم درباره شیخ نشین های حوزه خلیج فارس منتشر کنید.

اگر این کار را انجام دادید و عدالت رسانه ای را رعایت کردید، در آن زمان می توانید انتظار حمایت و همراهی از جامعه اهل سنت ایران را داشته باشید. در غیر این صورت کاهش مخاطبان شما با سرعت بیشتری تداوم پیدا خواهد کرد.
باند مخوف آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن