مقالات و یادداشت ها

نشانه “توبه” پذیرفته شده

آوای سنت : هیچ مسلمانی نمی تواند تضمین کند که خداوند او را بخشیده است. تفاوت زیادی بین امید و تضمین وجود دارد. باید امیدوار باشیم و انتظار داشته باشیم که خداوند واقعاً شما را ببخشد و نشانه این امر، این است که ، زندگی شما بعد از توبه زندگی بهتر از قبل از توبه خود انجام خواهید داد.

اگر چندین سال گناهکار بوده اید و بعد توبه می کنید ، آینده پس از آن توبه باید آینده ای بهتر باشد و این نشان خوبی است که خداوند توبه را پذیرفته است.

همچنین ، برای همیشه احساس ترس ، “اگر خدا مرا مجازات کند؟” داشته باشید این نشانه ایمان است.

اگر ترس از خدا را فراموش کرده اید ، اگر احساس امنیت کردید مانند این ، “خداوند درخواست مرا به من نخواهد بخشید و هیچ سؤالی در مورد آن نخواهم کرد” ، این نشانه ای است که ایمان شما بسیار پایین رفته است ، و این راهی است برای بیان آن به شرح زیر:

ایمان برعکس متناسب است؛ سطح واقعی ایمان معکوس با سطحی که فکر می کنید دارید متناسب است.

به عبارت دیگر ، هرچه ایمان بیشتری داشته باشید ، کمتر ایمن می شوید که فکر می کنید. و هرچه ایمان کمتری داشته باشید اعتماد به نفس بیشتری دارید. بنابراین هرچه ایمان بیشتری داشته باشید ، ترسناک تر خواهید بود که “الله مرا نخواهد بخشید …” و این نشانه ایمان است.

و ایمان کمتری به شما می گویید ، “الله غفور ، رحمان ، او مرا خواهد بخشید” که بخشی از ایمان نیست.

بنابراین ما همیشه باید به رحمت خدا امیدوارباشیم و از مجازات خداوند وحشت داشته باشیم. و انشالله این نشانه این است که خداوند توبه شما را پذیرفته است.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن