مقالات و یادداشت ها

هرگز ناامید نشوید! رحمت خدا همیشه وجود دارد

آوای سنت :
{هنگامی که خداوند آفرینش را خلق کرد ، او کلماتی را نوشت که در عرش او قرار داشتند. آنها گفتند: “رحمت من بر عصبانیت من غلبه خواهد کرد.} (ال بخاری)

دانستن اینکه رحمت خدا بر عصبانیت او غلبه دارد ، دلیل است که هرگز امید خود را از دست ندهید. هنگامی که غلبه کردیم ، باید به یاد داشته باشیم که همه چیز از دست نمی رود.

اگر فکر می کنید هیچ نکته ای برای زندگی وجود ندارد زیرا به بن بست رسیده اید ، مرتکب اشتباهات زیادی شده اید و محکوم به محکومیت هستید ، در واقع شما در حال خاموش کردن اقیانوس بخشش و شانس دوم هستید. همه چیز برای گرفتن است. تا زمانی که نفس بکشیم ، راه پیش رو می تواند از نور و رحمت پر شود.

هرگز فکر نکنید که دیر تغییر کرده است. اشتباهات ما ، هر چقدر و چه بسیار ، هرگز فراتر از رحمت خدا نیست. ما کوچک و ناچیز هستیم ، بنابراین خداوند چیزی نیست که ما را ببخشد. در حقیقت ، او دوست دارد این کار را انجام دهد.

فقط با رحمت او می توانیم به چیزی دست یابیم و به همین دلیل است که نباید با نقص های خودمان بیش از حد ناامید شویم. بله ، عصبانیت او در آنجاست ، اما رحمت او بسیار نزدیکتر است.

ما با تفکر بیش از حد و فرضیات خداوند داستانهای زندگی خود را پیچیده می کنیم. بعضی اوقات ، ما عجله می کنیم که به جای اینکه قضاوت را به خدا بسپاریم ، داوری کنیم. رحمت او برای کسانی که سؤال می کنند وجود دارد. فقط در او می توانیم تکمیل کنیم ، فقط در او می توانیم تحقق پیدا کنیم.

با آن دانش فروتنانه ، همیشه می توانیم به یاد داشته باشیم که به بهتر امیدوار باشیم و به تلاش خود ادامه دهیم. وقتی از افکارمان به سمت خدا ناراحت هستیم ، وقتی وسوسه می شویم که از او فرار کنیم زیرا می ترسیم ، باید این سخنان را به خاطر بسپاریم.

همانطور که خداوند از خشم رحمت ، رحمت می کند ، بنابراین باید آرزو کنیم که به هر روش ممکن رحمت را مثال بزنیم. رحمت و بخشش بهتر از عصبانیت و انتقام است. گاهی فکر می کنیم که بخشش و برقراری صلح در مقابل تحریک ، نشانه ضعف است.

بلکه رحمت ، آرامش و بخشش نشانه های قدرت درونی است. ما نباید به سختی قضاوت کنیم یا محکوم شویم ، بلکه باید عجله کنیم که عفو شود زیرا امیدواریم روزی عفو شود. ما نباید در تأمین همان رحمت و آمرزش که به خودمان آرزو می کنیم ، دریغ کنیم.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن