مقالات و یادداشت ها

” هزینه بی تدبیری “

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : حکایت پرداخت حقوق اسفندماه و اجرای طرح رتبه بندی معلمان حاشیه ساز روزها و ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ شد .

حواشی که بی تدبیری متولیان امر در این پروسه را مسجل و با کمال تاسف هزینه های زیادی را بر دولت و فضای سال نو تحمیل کرد .

این قبیل بی تدبیری ها هزینه ساز و دستمایه سوء استفاده رسانه های فرصت طلب و معاند بوده و باید مورد پیگیری جدی نهادهای نظارتی قرار بگیرد .

چرا وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه بجای هماهنگی و تدبیر از پیش پیش بینی شده لحظات آخر سال را ملتهب و قریب یک میلیون خانواده ایرانی را دچار استرس و بانی نارضایتی آنها از سیستم شدند ؟!

تاسف بارتر آنکه وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه تلویزیونی بجای توضیح و اقناع جامعه فرهنگی کشور ، صراحتا اعلام می کند که علی رغم دستور رئیس جمهور و معاون اول ایشان ما با سازمان برنامه به توافق نرسیدیم . در واقع ایشان عملا رئیس جمهور را هم ناتوان در حل این مشکل معرفی کردند که نباید از کنار این اظهارات وزیر آپ گذشت و رئیس جمهور شخصا باید ورود کرده و آقای نوری را تعیین تکلیف کند .

بنظرم اقناع جامعه فرهنگی برای پیش آمدن این چنین مشکلی ظرافت خاصی می خواهد نه اینکه رئیس جمهور و معاون اول دولت را هزینه ناهماهنگی کرد که باید از هفته های قبل حل می شد ، نه آنرا به ثانیه های پایانی سال محول کرد .

حال سئوال اینجاست که آیا این مسئله آنقدر لاینحل بود که هزینه های آنرا بر نظام و دولت و رئیس جمهور تحمیل کرد؟ و آنهم در شرایطی که کشور در هفته های گذشته با آرامشی خاص و امیدی نو ناشی از موفقیت های مسرت بخش در حوزه دیپلماسی منطقه ای به استقبال سال جدید می رفت .

قطعا باید مدیران ناکارآمد را از قطار دولت سیزدهم پیاده و آنها را بدون عقوبت نگذاشت .

توصیه حقیر به جامعه فرهیخته آموزش و پرورش اینست که همچنان با متانت و نجابت مثال زدنی خود نگذارند فضاسازی های حول این مسئله شکل گیرد هر چند که معلم شایسته بهترین ها و لایق شایستگی های والایی هستند که نمی بایستی آنها را در شرایط فعلی قرار داد و آنها و خانواده های صبورشان را اینچنین در استرس قرار می دادند .

سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن