مقالات و یادداشت ها

هندوستان با مسلمانان چه می کند ؟

آوای سنت : وقتی که حزب افراط گرای هندو پیروز انتخابات شد و دولت یکطرفه تشکیل داد، نگران رفتارهای تندروهای هندو شدیم که با مسلمانان چه خواهند کرد؟

هندوستان در اعصار قبل، تحت حاکمیت حکام مسلمان بود. حکومت سلطان محمود غزنوی تا دیگرحاکمیت ترکان و ترکمنان گورکانی مانند جهانشاه، اکبر شاه، بایرام خان خانان و…تا عهدنادرشاه، همه به توسعه ی جنبه های اخلاقی، مدنی، ادبی و سیاسی اقتصادی سرزمین هندوستان کمک شایان نموده اند.

متاسفانه افراطیون هندی اعم از هنوهای بت پرست، گاو پرست و پیروان آئین بودا، پس از پایان اقتدار حاکمان اسلامی، به فکر حذف مسلمانان از جامعه متکثر هند افتادند. این اندیشه ی خطرناک علاوه بر تنش های سیاسی موجب کشتارهای وحشتناک گردید. از جمله تخریب مسجد معروف مسلمانان در اوتارپرادش که واکنش گسترده جهان اسلام را در پی داشت.

کلاسی داشتم که همه از اهالی کشمیر بودند وقتی که تصمیم خطرناک و یکجانبه دولت افراط گرای هندو مبنی بر لغو استقلال مسلمانان کشمیر و الحاق مجدد به هندوستان اعلام گردید؛ موجب نگرانی عمومی مسلمانان کشمیری شد و در جنبه های مختلف محدودیت ها و رفتارهای خشونت بار زیادی اعمال گردید از جمله عدم صدور ویزای تحصیلی !! چند وقت پیش آن دانشجویان مسلمان کشمیری رفتند به امید برگشت پس از تعطیلات، ولی دچار مشکلات عدیده شدند.. چنین مضایقاتی در همه ی امور مسلمانان کشمیر قابل مشاهده می باشد.

بازگذاشتن دست افراطی های ضد مسلمان و حمایت پنهان و آشکار دولت هند در چند روز اخیر منجر به ارتکاب جنایات وحشتاکی گردیده و خون بیگناهان زیادی از مسلمانان مظلوم بر زمین ریخته است. در این بین، فریاد تظلم و حمایت خواهی آنان از کشورها و ملل مسلمان ره به جایی نبرده است. امید است کشورهای مسلمان هرچه زودتر با واکنش قاطع دیپلماتیک،و دیگر روش های موثر، موجب بازدارندگی اقدامات وحشیانه افراطیون بت پرست و بودایی شوند.

همچنین لازم است دولت تندروی هندو، از رهبر آزادیبخش هندوستان جناب مهاتما گاندی، با تاسی به بودا، رسم نیکی و دوستی با همه ی انسان ها و از جمله شهروندان مسلمان را الگوی رفتار خود قرار داده، دست از جنایت هولناک بردارد و چنان نباشد که همانند دولت میانمار، با توسل به خشونت و آتش زدن خانه ها و ریختن خون بیگناهان، موجب جریحه دار شدن قلوب تمام مسلمانان گشته، لکه ننگ بر پیشانی حاکمان فعلی بنشیند

نویسنده : اراز محمد سارلی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن