مقالات و یادداشت ها

وقتی بی فرهنگی خود را به دیگران نسبت می دهیم!

آوای سنت : صدای آژیر خطر کرونا توسط آمبولانس ها به صدا در آمد.  همه برای گوش کردن و تماشا از پنجره و در سرک کشیدیم.

مهمانان هم گهگاهی خبر را رصد می کردند. بعد از مدتی باز به خانه بر گشتیم خدا را شکر حرف و بحث جدید کرونا محفل خانه و مهمانی را گرم نگه داشت. یکی مسئولین را ناکارآمد خطاب می کرد یکی دشمنان را عامل انتشار این ویروس منحوس می دانست و یکی دیگر از مهمانان عدم رعایت مردم ، دید و بازدیدها در این ایام که به قول خودش نشانه فقر فرهنگی جامعه است.

مادران به بچه ها هشدار میدادند که دیگر در خانه بمانند و بیرون نروند هر کس برای خودش علامه ای شده بود بعد از پذیرایی.

کم کم روحیه ها بهتر شد. خدا را شکر کمی نظریه ها تغییر کرد چون علم پزشکی ثابت کرده است سیستم ایمنی بدن کودکان بسیار قوی است و کرونا نمی گیرند با راهنمایی والدین به کوچه برای انجام بازی و سر گرمی هدایت شدند.

خانه کمی آرام شد مهمانان خیالمان را آسوده کردند چرا این عزیزان بسیار بهداشت را رعایت می کنند و زمستان علایم کرونا داشته اند و بدون مراجعه به پزشک خوب شده اند و دیگر در برابر بیماری مقاوم هستند.

پدرم از شدت خستگی چشم هایش را نیمه باز نگه داشته بود یکی از عزیزان مهمان متوجه شد باید کم کم مهمانی را به اتمام برساند. بلافاصله دستور دادند که بچه ها به خانه بازگردند و آماده رفتن به خانه های خود شوند. با هزار بدبختی آنها را پیدا کردیم یکی از بچه در خانه همسایه خوابش برده بود عده ای نیز در کوچه های دیگر بودند که با سرو صدای زیبایشان متوجه حضورشان شدیم
نمی دانم چرا همسایه ها کوچه را ملک شخصی خود می دانند و ما را به خاطر سر صدای این گلهای خندان این کوکان معصوم این شیرین زبانان در این نیمه شب سرزنش می کنند!

همه بچه با سلامت کامل و بدون کم و کسر حتی یک نفر به خانه برگشتند مهمانی به پایان رسید وقت رفتن شد در پایان توصیه کردند که این بیماری حتما افراد مسن و پیر را امان نمی دهد و حتما باعث مرگ آنها نمیشود پس مواظب پدر و مادر پیرت باش در این هنگام بود که پدر چشم هایش را کامل فرو بست نمی دانم از شدت خستگی خوابش برد یا از ترس این کلام زیبا بیهوش شد.مهمانی بسیار خوش گذشت و قرار شد هر هفته دوره مهمانی داشته باشیم البته به صرف کرونا

منبع:هم اندیشان نیوز
نویسنده : جلال قادری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن