مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

وقتی تداوم بی تدبیری ها صدای همه را در می آورد!

گلایه های شدید مردم بابت قطعی برق و آب

آوای سنت : در روزها و هفته های پایانی دولت حسن روحانی، نمودهای تازه ای از بی تدبیری دولتمردان در بخش های مختلف خود نمایی کرده است.

قطعی برق به همراه  کمبود آب در مناطق مختلف و عدم تدبیر جدی دولتمردان برای حل مشکلات مردم کلکسیونی از سوء مدیریت را برای دولتمردان به ودیعه گذاشته است.

بر اساس گزارشهای میدانی خبرنگاران آوای سنت در روزهای اخیر قطعی مکرر و بی برنامه برق، امان مردم را بریده است.

مردم در  یکسال گذشته، در مناطق مختلف در نتیجه سو مدیریت دولتمردان، روزگار سختی را سپری کردند.

بیماری کرونا و استرس های ناشی از گرفتاری به این ویروس منحوس، آرامش فکری ما را از اوایل سال ۹۹ گرفت.

این شرایط به تورم افسار گسیخته و در نهایت کمبود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم منجر شد.

در نهایت در روزهای گذشته هم قطع مکرر و چندباره برق و کمبود آب ،ضربه ای دیگر بر آرامش فکر و ذهن مردم وارد کرده است.

در کنار مسائلی مثل صادرات برق و فعالیت های مراکز تولید رمز ارزها ، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند علت اصلی شرایط جاری، عدم برنامه ریزی دولت برای توسعه نیروگاه‌های فسیلی در سال های اخیر بوده است.

این کار دولت ما با هدف رعایت توافقنامه آب و هوایی پاریس در زمینه جلوگیری از ازدیاد گازهای گلخانه ای انجام شده است.

این تعهد آفرینی دولتمردان مدبر ما برای کشور، در شرایطی صورت گرفت که برخی از کشورهای شاخص صنعتی و در راس آنها آمریکا به عنوان تولید کننده های اصلی گازهای گلخانه ای، از این توافقنامه خارج شدند.

در این شرایط مسولان تیزهوش وزارت نیرو توصیه می کنند برای جلوگیری از خاموشی، از وسایل سرد کننده مثل کولر کمتر استفاده کنیم!

این تحولات و اعتراضات شدید مردم در فضای حقیقی و مجازی باعث شد که نماینده مردم استان گلستان در غرب استان با صدور بیانیه ای بابت قطعی های مکرر برق از شهروندان حوزه انتخابیه خود عذرخواهی نماید.

در متن بیانیه عبدالجلال ایری چنین آمده است :

این روزها با توجه به‌ قطع مکرر آب و برق ،مردم شریف و مظلوم استان گلستان و خصوصا موکلین عزیزم در شهرها و‌ روستاهای غرب استان، شرایط سختی را سپری می کنند.

قطعی های مکرر برق و آب ، آن هم چند نوبت در روز امان مردم را بریده و صبر همگان را لبریز کرده است.

در این شرایط سخت که نه کسبه و بازاریان می توانند به کسب و کار خود بپردازند ، نه دامدار می تواند از دارایی اش استفاده و مراقبت کند ،  نه تولیدکننده می تواند چرخه تولید خود را بچرخاند و نه هیچ انسانی می تواند به زندگی عادی خود مشغول باشد ، نشانه های شفاف و واضحی از بی تدبیری ، بی برنامه گی و ضعف مدیریتی به چشم می خورد که نیازمند رسیدگی عاجل مسوولین و دستگاه های ذیربط می باشد.

لذا به عنوان خادم کوچک شما در خانه ملت و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که از ماه گذشته با ارائه تذکرات شفاهی و کتبی به وزرا و مسئولین مربوطه کشوری و استانی، پیگیر این مشکلات بودم ، ضمن عذرخواهی از محضر شریف ملت، اعلام می نمایم که با هماهنگی و همراهی مجمع نمایندگان استان ، در اسرع وقت نسبت به پیگیری و حل سریع مشکل مردم اقدام عاجل نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن