مقالات و یادداشت ها

” پیرامون پیگیریهای ماموستا “

آوای سنت : با کمال تاسف هرازگاهی در مرز نوسود شاهد حوادث ناگواری برای کولبران عزیز هستیم .

حوادث تلخی که قلب ملتی را جریحه دار می کند .

اما در چند روز گذشته و در پی کشته شدن تالم بار یکی از جوانان برومند منطقه ، شاهد برخی موضع گیریها در قبال نحوه پیگیری های جناب ماموستا قادری امام جمعه معزز پاوه بودیم که با توجه به آگاهی و اطلاعی که ناشی از مسئولیت‌های اداری ام دارم ، آنها را ناصواب و گاها ناآگاهانه از اصل موضوع دیدم که حسب وظیفه اخلاقی لازم دانستم که اشاره ای به واقعیت های موضوع داشته باشم .
بنده سالهاست شاهد این موضوع هستم که جناب ماموستا قادری دلسوزانه و متعهدانه پیگیر مشکلات مردم اورامانات و حتی فراتر از استان هم بوده و هستند .

بارها و در جریان سفر مسئولین ارشد استان و کشور ناظر مطالبه گریهای ایشان بودم و به دفعات و حتی بارها ناظر برخوردهای تحکمی ، گله مندیها، ابراز نارضایتی ها و حتی قهرها و دلشکستگیهای ماموستا از مدیران ارشد بودم .

در این میان همیشه موضوع کولبران و وضعیت ناگوار این عزیزان از پیگیریهای مستمر و اولویت دار ایشان بوده و حتی گاها تبعات منفی هم برایشان داشته است .

مشخصا در خصوص موضوع کولبران باید عرض نمایم که در جریان سفر آقای رئیسی در سال ۹۹ به استان کرمانشاه شخص ماموستا موضوع کولبران را بطور جدی پیگیری نمودند و این مطالبه گری تا بدانجا موثر افتاد که آقای رئیسی علی رغم اینکه برنامه سفر شهرستانی نداشتند ، اما به احترام ماموستا و برای پیگیری مشکلات مردم برنامه سفرشان را تغییر و روز جمعه به پاوه آمدند .

ماموستا قادری آنچنان موضوعات را برایشان تشریح نمودند که ایشان سریعا به استاندار وقت دستور دادند که طرحی در خصوص ساماندهی کولبری تهیه و ظرف یکماه به ایشان بعنوان رئیس قوه قضائیه و عضو سران سه قوه ارسال گردد .

این طرح در قالب طرحی بنام ” طرح ساماندهی تجارت مرزنشینان” تهیه و در بهمن ۹۹ به ایشان و دولت ارسال گردید که منجر به دستور و بررسی های کارشناسی برای اجرا گردید و با توجه به چند بعدی بودن موضوع کولبری در حال بررسی و پیگیری است .
خود شاهد بودم که ماموستا چقدر تلاش و پیگیری نمودند.

برخی از عزیزان ناآگاهانه و شتابزده موضوعاتی را در جامعه مطرح می کنند که هیچ نتیجه مثبتی برای مردم و همان کولبران محروم و عزیز ندارد .

هیجان و احساس در شرایط فعلی آسیب زا بوده و اتخاذ مواضع تند و خارج از قاعده و منطق ، خسارت بار است .
اما کاش در خصوص ماموستا قضاوتهای دور و ناشی از عدم اطلاع نگیرید ، این بنده خدا همه جا و در همه فرصتها فریاد مردم بوده و از خودش و اعتبارش برای مردم هزینه کرده است.

چندی پیش و در پی کشته شدن جوانی دیگر بنام مرحوم آرش نوری توفیق دیدار ماموستا را داشتم ، بوضوح دیدم که ماموستا چقدر بهم ریخته و ناراحت در حال پیگیری موضوع بودند .

اینکه ایشان نطق های تند و مواضع آتشین نمی گیرند نشان از درک عمیق شان از واقعیت هاست و می دانند که در هیجان و شعار نتیجه ای به بار نمی نشیند ، لذا با پرهیز از شعارزدگی و احساسات زودگذر و بدون دستاویز قراردادن رسانه ها پیگیری کرده و مطمئنا موثر بوده و خواهد بود .

بر همین اساس از همه دلسوزان منطقه استدعا دارم که همراه ماموستا و حکیمانه با موضوع برخورد نمایید ، چرا که منطقه بیش از هر چیزی به آرامش و انسجام نیاز دارد تا که توفیقی حاصل افتد .

سید علاءالدین حیدری
????????

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن