مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

چرا فقط اسرائیل؟

بررسی دلایل طرح مساله محو شدن اسرائیل از روی نقشه

آوای سنت : شیخ بسام جرار، یکی از مفسران قرآن کریم و مؤسس و مدیر مرکز پژوهش های اسلامی نون در شهر بیره رام الله در فلسطین، بر اساس گزارش های عددی و ملاحظات وقایع تاریخی یک پیشگویی را مطرح کرد که خلاصه آن این است: اسرائیل در سال ۲۰۲۲ محو می شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،او حدود ۳۰ سال پیش این پیشگویی را در کتاب چاپی که نسخه الکترونیکی آن موجود است نوشت،وی همچنین در بسیاری از مساجد و دانشگاه ها و برخی از شبکه های ماهواره ای آن را توضیح داده و درباره این پیشگویی بحث کرده است.

شیخ احمد یاسین نیز حدود ربع قرن پیش در گفتگو با احمد منصور روزنامه نگار الجزیره گفته بود که در سال ۲۰۲۷ اسرائیل وجود نخواهد داشت .دیدگاه شیخ احمد یاسین رحمه الله علیه مبتنی بر تغییر نسل است.

در اوج انتفاضه الاقصی و بازتاب های آن، آبراهام بورگ، رئیس کنست (پارلمان) اسرائیل از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ مقاله ای نوشت که در آن گفت: «ما باید به دنبال مکان دیگری برای زندگی باشیم».ده سال پیش، در سال ۲۰۱۲ از هنری کیسینجر، روباه سیاست آمریکا نقل شد که گفت ۱۰ سال دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.

در همان سال نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارشی را به باراک اوباما ارائه کردند مبنی بر اینکه پس از یک دهه (یعنی در سال ۲۰۲۲) اسرائیل وجود نخواهد داشت.

صادقانه بگوییم، از نظر ما آنچه به کیسینجر و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نسبت داده می‌شود، همچنان در شک و تردید است، زیرا او شاید به داده های  نادرست و سوء ظن تکیه کرده باشد.

اگرچه فرانکلین لمب نویسنده آمریکایی (در سال ۲۰۱۸) یک گزارش ۸۲ صفحه ای را که شامل اطلاعات ۱۶ نهاد اطلاعاتی بود را در مقاله ای در مجله فارین پالیسی در آگوست ۲۰۱۲ منتشر کرد.اما چون نویسنده فوق، به وسواس تئوری توطئه معروف است ، مجله مذکور گفت که تلاش می کند درباره اطلاعات ارائه شده از سوی او مطمئن شود.

به هر حال، چه خبر کیسینجر صحت داشته باشد و چه خبر منابع اطلاعاتی آمریکا، یک مطالعه روسی وجود دارد که توسط مرکز مستقل مطالعات استراتژیک و فنی در مسکو در سال ۲۰۰۲ تهیه شده است که همین ایده و مفهوم را تایید می کند.

چرا این سخنان که متفاوت است و منابع متعددی دارد فقط در مورد اسرائیل گفته می شود؟

هیچ موجودی در جهان وجود ندارد که هیچکس در مورد اصل زوال یا تداوم آن صحبت شود به جز اسرائیل . آیا تا به حال در مورد امکان محو عراق، سوریه، مصر، سومالی، بریتانیا یا موزامبیک شنیده اید؟

ما ممکن است در مورد تغییر رژیم در یک کشور یا تقسیم آن صحبت کنیم، آن را زیر سلطه قرار دهیم یا عملکرد آن را تغییر دهیم، اما درباره حذف آن از نقشه سیاسی صحبت نمی کنیم،اسرائیل اما استثناست. صحبت همیشه در مورد تهدید موجودیت و مدت زمان این محو شدن است.

آمریکایی ها عراق را در سال ۲۰۰۳ اشغال کردند و در واقع از سال ۱۹۹۱ شمال آن را از مرکز و جنوب این کشور جدا کرده بودند و در بین النهرین دست به تخریب، کشتار و فساد زدند،اما آیا وطن، موجودیت یا فضای جغرافیایی که نام عراق را یدک می کشد، از بین رفته است؟

آیا عراق با همه ویرانی ها و وحشت هایی که بر آن وارد شده است، عراق نیست؟ و شاید این در مورد سوریه نیز صدق کند؟این کشور با تمام ویرانی هایی که بر سرش آمده و آواره شدن میلیون ها نفر از مردمش، هنوز سوریه است.

اسرائیل نیز برای همه شما آشناست، رژیمی که با وحشیگری اسلحه و حمایت انگلیس، آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ و پس از کشتن و آواره کردن صدها هزار نفر از مردم عرب در سرزمین فلسطین تأسیس شد.

اگرچه اسرائیل با وجود جذب مهاجران یهودی یا کسانی که ادعای یهودی بودن را از سرتاسر جهان می‌کردند، نتوانسته رشد جمعیتی متناسب با سن خود (۷۴ سال) داشته باشد، تا جایی که تعداد اعراب فلسطینی بین رود اردن و دریای مدیترانه بیش از تعداد یهودیان یعنی ۱۰۰۰۰۰ نفر است.این یک شکست برای پروژه صهیونیستی تلقی می شود و ممکن است برای یک اشغالگر استعماری دیگر در عصر مدرن وجود نداشته باشد.

این ما را به یاد سرنوشت پادشاهان صلیبی در هزار سال پیش می اندازد، اگرچه آنها سرزمین هایی بزرگتر از موجودیت عبری فعلی را به دست آوردند، اما به طور متوالی شکست خوردند و متلاشی شدند و بعد از یک چشم به هم زدن از بین رفتند.

از سوی دیگر، اسرائیل نتوانست به یک کشور عادی تبدیل شود که بتواند با محیط اطراف خود تعامل داشته باشد بله دارای نگرانی های امنیتی است. قلعه ای با مشخصات مدرن که بمب هسته ای دارد و با دیوارهای بتنی و آهنی مجهز به فناوری و حسگرهای الکترونیکی احاطه شده است و ستون فقرات و تکیه گاه آن فقط ارتش آن است.

هر چند وضع اسرائیل در برخی از زمینه ها مثل چرخش قدرت از کشورهای عربی بهتراست،اما آیا ساختارهای سیاسی و اجتماعی عربی و مسلمان در وضعیت فعلی خود قادر به شکست دادن اسرائیل یا مقابله با آن هستند؟

به هر حال، چه سال ۲۰۲۲، سال پایان و نابودی اسرائیل باشد، و چه سال آغاز زوال آن، آنچه یقین ما را بیشتر می کند این است که این یک وعده الهی است که در قرآن کریم آمده است و هیچ ظالمی، طول عمرطولانی نخواهد داشت.

 اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن