مقالات و یادداشت ها

چه کسی خدا را دوست دارد؟

آوای سنت : چگونگی رسیدن به عشق خداوند ، باید دغدغه اصلی هر مسلمان باشد. برای اینکه دریابیم که چگونه خدا را خوشحال کنیم ، باید در قرآن تامل کنیم. به شما توصیه می کنم برای جستجوی پاسخ ، خواندن قرآن را شروع کنید.

قرآن راهنمایی کاملاً واضح درباره آن عقاید و اعمال است که موجب رضایت خداوند می شود. وقتی یک مسلمان کارهای نیک انجام می دهد ، خداوند آنها را دوست دارد. و هنگامی که بدون توبه به گناهان خود ادامه می دهند ، خداوند از آنها عصبانی می شود.

خداوند به آفرینش او نزدیک است. او در قرآن می گوید:
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ
{ و ما انسان را آفریده‏ ایم و مى‏ دانیم که نفس او چه وسوسه‏ اى به او مى ‏کند و ما از شاهرگ [او] به او نزدیکتریم .} [متن قرآن, سوره ۵۰: ق, آیه ۱۶]

بنابراین ، این پاسخ سؤال شماست. بله ، خداوند به شما اهمیت می دهد. او به شما، افکار شما و احساسات شما از خود شما نزدیکتراست .

پس لطفاً به سوى خدا بازگردید و از او کمک بخواهید. به او دعا کنید تا شما را به آرامش و رضایت برساند.

ناامیدی و افکار منفی از شیطان است
شما هنوز خیلی جوان هستید در این سن ، شخصیت شما همچنان در حال شکل گیری است. طبیعی است که نوجوانان مراحل پریشانی عاطفی را پشت سر بگذارند. آنها احساس تنهایی ، کنار گذاشته شدن و از نظر اجتماعی بی دست و پا هستند. آنها همچنین توسط امیدها و آرزوهای بلند برای آینده خود زندگی می کنند.

آنچه مهم است این است که شما آنقدر ناامید نشوید ، که شروع به تفکر بد درباره خدا کنید. درعوض ، روی آشنایی با خالق خود متمرکز شوید. هدف زندگی خود را دریابید: چرا آفریده شده اید؟ توصیه ای که در بالا به شما گفتم ، برای مطالعه قرآن باید به این هدف برسید. این باید به شما کمک کند مسیری را که باید در زندگی طی کنید ، کشف کنید.

با این حال ، برای رسیدن به مثبت ، منفی ابتدا باید از بین برود. افکاری مانند ” هیچ کس به من اهمیت نمی دهد ” ، و ” هیچ کس مرا نمی فهمد ” افکار منفی هستند. آنها همچنین صادق نیستند. من مطمئن هستم که خانواده شما عاشق شما هستند. اما آنها راه هایی برای نشان دادن آن دارند. بنابراین تمام افکار غیر واقعی و منفی را با افکار مثبت دفع کنید.

بر تنهایی و وقت آزاد خود سرمایه گذاری کنید
شاید در این مرحله از زندگی به دلیل کمبود احساس تنهایی کنید. بنابراین شما به خودتان وقت بدهید. چرا از این زمان و انرژی جوانی برای شروع کار بر روی خود استفاده نمی کنید؟ به نوعی مثبت؟

شما می توانید سرگرمی های جدید را امتحان کنید. هر کاری که شما می خواهید شروع به انجام آن کنید. شاید هر روز کاری را شروع کنید؟ ورزش بدنی ، حتی اگر بتنهایی انجام شود ، ضد افسردگی بسیار خوبی است.

حقیقت این است: انسان برای کار آفریده شده است. خداوند در قرآن می فرماید:
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ {براستى که انسان را در رنج آفریده‏ ایم}(متن قرآن, سوره ۹۰: البلد, آیه ۴)

پس قوی باش! سعی کنید ورزش بدنی یک نفره را انجام دهید ، که انرژی شما را از بین می برد. مانند اسکیت ، شنا یا غلتک زدن. علاوه بر مطالعه قرآن ، شرکت در فعالیت های بدنی سالم و در فضای باز شما را زنده می کند. همچنین می توانید پروژه های مربوط به روباتیک یا کاردستی را امتحان کنید. ساختن چیزی ، هر چقدر هم که کوچک باشد ، همیشه به یک حس دستاورد می بخشد.

ان شاء الله زمان تغییر فرا می رسد
بزرگسالان باید از مقایسه مضرات بین جوانان خودداری کنند. متأسفانه ، در مدارس ، دانش آموزان اغلب از طریق سیستم درجه بندی با یکدیگر مقایسه می شوند. این می تواند تأثیر بدی در عزت نفس برخی دانش آموزان داشته باشد. دانش آموزانی که نمرات خوبی کسب می کنند ، افتخار ، تمجید و جوایز دریافت می کنند. اما کسانی که نمیتوانند به نمرات خوبی دست یابند ، احساس می کنند که بی ارزش هستند.

من می خواهم شما بدانید ، برادر کوچک من خواهر کوچک من ، که از نظر خدا ، شما بی ارزش نیستید. شما منحصر به فرد و خاص هستید. خداوند شما را از یک نوع خلق کرده است ، بنابراین هیچ کس دیگری مانند شما وجود ندارد.

او مطمئناً شما را با استعدادهایی که می توانید با آن بدرخشید ، برکت داده است. این استعدادها در حال حاضر فقط پنهان هستند یعنی هنوز کشف نشده اند. چرا برای کشف نقاط قوت و مهارتهای پنهان خود ، روی خودتان سخت کار نکنید؟ بگذارید دیگران بگویند آنچه می خواهند! شما فقط روی اتصال به خدا متمرکز شوید و برای موفقیت شخصی سخت تلاش کنید.

باور کنید ، خداوند هر معیار خوبی را که انجام می دهید می بیند و قدردانی می کند:
وَمَا تَکُونُ فِی شَأْنٍ وَمَا تَتْلُو مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَلَا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا کُنَّا عَلَیْکُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِیضُونَ فِیهِ وَمَا یَعْزُبُ عَنْ رَبِّکَ مِنْ مِثْقَالِ ذَرَّهٍ فِی الْأَرْضِ وَلَا فِی السَّمَاءِ وَلَا أَصْغَرَ مِنْ ذَلِکَ وَلَا أَکْبَرَ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُبِینٍ
{ و در هیچ کارى نباشى و از سوى او [=خدا] هیچ [آیه‏ اى] از قرآن نخوانى و هیچ کارى نکنید مگر اینکه ما بر شما گواه باشیم آنگاه که بدان مبادرت مى ‏ورزید و هم‏وزن ذره‏ اى نه در زمین و نه در آسمان از پروردگار تو پنهان نیست و نه کوچکتر و نه بزرگتر از آن چیزى نیست مگر اینکه در کتابى روشن [درج شده] است} (متن قرآن, سوره ۱۰: یونس, آیه ۶۱)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن