مقالات و یادداشت ها

گامی قابل تقدیر

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : بر کسی پوشیده نیست که جوامع یکدل و همگام قوی ترین جوامع از منظر سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی هستند.

در واقع هر گاه جوامع بسمت همگرایی پیش می روند بدون شک ضریب امنیت پایدار ملی آنها بالاتر می رود .

لذا برداشتن گامهای وحدت آفرین و انسجام دهنده ضامن پایداری سیستم های سیاسی و اجتماعی هستند.

در نظام جمهوری اسلامی تمام بسترهای قانونی ، شرعی و فرهنگی برای همگرایی و وحدت کامل اقوام و مذاهب ایرانی اسلامی وجود دارد و یکی از گامهای وحدت زا نگاه عادلانه و متوازن به نیروهای اهل سنت در انتصابات مدیریتی است که پیرو فرمایشات و تاکیدات موثر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ، بسترهای قانونی و دستورات رئیس جمهور محترم گامهای مختلفی برداشته شده است که هر چند کوتاه هستند اما جای تقدیر و امید دارند.

در استان کرمانشاه هم که آنرا می توان پازل زیبای ایران دانست اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم بسان برادر در کنار هم با نهایت همدلی و وحدت زندگی می کنند .

آنچه این پازل را زیباتر می کند افزایش اقدامات وحدت آفرین است که تداوم و تکثر آنها نیاز ضروری و مهم جامعه است .

در روزهای اخیر شاهد یک اقدام زیبا در راستای تعمیق برادری و تعمیم وحدت در استان بودیم که آنرا هم پاس می داریم و هم از متولیان امر این اقدام ارزشمند تقدیر می نماییم .

انتصاب دکتر گوهری از نیروهای خوش فکر اهل سنت بعنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه را گامی دیگر در پایداری همگرایی و افزایش همدلی در استان می دانیم.

در اینجا لازم است از جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم کرمانشاه برای تلاش در مسیر تحقق این اقدام تقدیر و تشکر نمود .
همچنین از همه نهادها و کسانیکه برای تحقق وحدت کامل در استان تلاش و جهد وافر دارند تقدیر نموده و امیدوارم شاهد اقدامات ارزشمند بیشتری از این دست باشیم .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن