مقالات و یادداشت ها

یک اتفاق غیرمنتظره برای رسیدن به دین اسلام

آوای سنت : جهانی بودن دین اسلام از مواردی است که بیشتر مورد توجه مسلمانان جدید و متولد شده است. این آیین زیبا یک پیام را به همراه دارد که بیش از ۱۴۰۰ سال پیش برای همه بشریت فرستاده شده است و هنوز یک مذهب فراگیر است که روزانه مردم را به خود جلب می کند.

قرآن شریف و سنت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) مسیر کاملی برای دستیابی به بهترین ها در این دین یا روش زندگی را ترسیم می کنند. پس چه چیزی باعث می شود که اسلام آنقدر مقاومت ناپذیر باشد که مردم مایل به ترک مذاهب اجداد خود باشند تا آیینی را که در رسانه ها و عرصه های جهانی سوءاستفاده می کند ، در آغوش بگیرند؟

واقعیت از داستان پاک است
وقتی حق به آن رسید ، این فطرت یا ذات انسان است که او را به سوی پروردگار خود باز می گرداند. قطب نمای درونی ، این همان دلهره زدن ملایم است که باعث می شود فرد نه تنها تشخیص دهد که در کفر افتاده اند بلکه به طور فعال به دنبال راهی برای خروج از آن هستند. همانطور که خداوند متعال در قرآن می فرماید:
إِنَّکَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ یَهْدِی مَنْ یَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ
(ای رسول ما، با آنکه تو هادی خلقی) چنین نیست که هر کس را تو دوست بداری هدایت توانی کرد لیکن خدا هر که را خواهد هدایت می‌کند و او به حال آنان که قابل هدایتند آگاه‌تر است. ( سوره قصص آیه ۵۶ )

شما فکر نمی کنید که کودک ، در سن مناقصه ۸ ساله ، با متناسب بودنش همگام باشد. بیشتر کودکان در این سن مشغول دوستان خود هستند و یا وقت زیادی را صرف بازی های ویدئویی می کنند.

برای خواهر جنی فن از انگلستان ، این پسر کوچک او بود که دین اسلام را به خانه و قلب خود آورد.

او تعریف می کند: “او بعد از بیان شرم آور در مدرسه با من سؤالاتی در مورد اسلام به من ارائه داد که عیسی نمی تواند فرزند خدا باشد ،” سپس یک روز او به خانه آمد و به من گفت که او مسلمان است. او اذان را شنیده بود (دعا) و همین برای او کافی بود. ”

حقیقت همیشه نیرویی غیر قابل مقاومت خواهد بود که بشر را به سمت خالق ما هدایت می کند.

خیابان یک طرفه
غالباً جمله “یک خیابان دو طرفه” را می شنوید ، که مسیرهای مختلفی را نشان می دهد ، خواه در مورد روابط ، افراد و حتی دین صحبت کنید.

زیبایی اسلام این است که یک خیابان یک طرفه است که به رستگاری و بهشت منتهی می شود. در اسلام بسیاری از جهت های گیج کننده ، پیچش یا چرخش وجود ندارد. مهمتر از همه ، هیچ حفره ای ، گرفتگی یا منحنی پنهانی وجود ندارد.

برای بسیاری از مسلمانان جدید ، مذاهب نیاکانشان آنقدر پر از ابهام و گمراهی بودند که هیچ روش مشخص و مستقیمی برای اتصال به خدا وجود نداشت.

برای برادر یوسف از کنیا ، در سن ۱۷ سالگی ، او پس از ناامید شدن از ایمان خودش ، تحقیقات دین اسلام را آغاز کرد. و آنچه که او کشف کرد حتی او را غافلگیر کرد و باعث شد او ایمان اسلامی را در آغوش بگیرد.

“من آموخته ام که مسلمانان در سراسر جهان همه یکسان هستند و هیچ تفاوتی حتی در نحوه دعا کردن ما وجود ندارد.”

داشتن یک مسیر مشخص و راهنمایی برای هرکسی که به دنبال برقراری ارتباط با خالق خود باشد بسیار مهم است. دین مبین اسلام ، مؤمنان را به مسیر صحیح که به سوی خدا باز می گردد ، راهنمایی می کند.

یک اتفاق غیر منتظره
گاهی اوقات یک واقعه ، یک اتفاق غیر منتظره یا حتی یک برخورد اتفاقی می تواند برای هدایت انسان به ایمان اسلامی لازم باشد.

برای من ، سفر به اسلام از همان زمان کودکی ۱۰ سالگی شروع شد. عمل ساده بالا بردن یک گلدان شیشه ای درخشان تا شاخه های همیشه سبز ، کافی بود تا درون مرا از دین اسلام روشن کند .

خداوند متعال از طریق اتفاقات کوچک ، مانند یک رویا یا حتی یک سنت خانوادگی ساده ، می تواند به راحتی قلب ما را باز کند و ما را از هدف خود در زندگی سؤال کند.

قدم گذاشتن در مسیری برای مسلمان شدن تنها به یک پله در جهت درست نیاز دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن