مقالات و یادداشت ها

۴ نکته برای بهتر نماز خواندن

آوای سنت : می توانید از این چهار نکته استفاده کنید تا در نماز خواندن عجله نکنید.

۱- آخرین نماز شما
گاهی موقعه امام ما (کسی که در نماز جماعت پشت سرآن می خوانیم ) را شنیده ایم که می گوید: “طوری نماز بخوانید که انگار آخرین نماز شماست” ، اما کمتر پیش می آید که مردم به معنای آن توجه کنند.

این بدان معنی است که این نماز می تواند آخرین باری باشد که فرصتی برای راز و نیاز کردن با خدا را دارید. این آخرین باری است که فرصتی برای درخواست بخشش از خداوند بدست آورده اید.

و اگر می توانید تصور کنید که این آخرین نمازی است که تا به حال می خوانید ، نماز خود را طوری بخوانید که تمام فکرتان با نماز خواندن بگذرد.

۲- از نظر جسمی اجازه دهید بدن شما در هر موقعیت در نماز استراحت کند
بنابراین ، هنگامی که به رکوع می روید ، اجازه دهید استخوان ها و بدن شما راحت باشد. در آن زمان درآرامش کامل این حرکات را انجام دهید. آنچه را که شما می خواهید بگویید و سپس حرکت کنید با آرامش و بدون عجله صورت گیرد.

وقتی در سجده خود هستید ( سجده ) ، اجازه دهید بدن شما در حالت استراحت قرار بگیرد ، آرام باشید ، آرام باشید و به آرامی مطالب را بگویید و سپس از آنجا حرکت کنید.

کاری که درنماز خواندن خود می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید بدن شما در هر موقعیتی که در نماز خواندن قرار دارد استراحت می کند (یعنی بدن شما راحت است) .

۳- بگویید ” من از شر شیطان ملعون به خداوند پناه می برم “.
ما می دانیم که شیطان در واقع درهنگام نمازخواندن به ما حمله می کند. و یکی از آسانترین و سریعترین راهها برای بیرون آمدن شیطان از سر ما ، بیرون آوردن آن زمزمه ها و حواس پرتی ها از سر ما این است که بگوییم: “خدایا! من از شیطان ملعون به تو پناه می برم. ”

و در این لحظه ، از خداوند می خواهیم تا ما را از تأثیر شیطان محافظت کند.

۴- بفهمید که الله اکبر به چه معنی است
آنچه شما می توانید برای جلوگیری از عجله در نماز خود انجام دهید این است که وقتی می گویید ” الله اکبر ” (که در دعای ما خیلی اوقات می گوییم ، در نماز خواندن و حرکت از یک موقعیت به موقعیت دیگر.) به این فکر کنید که” الله اکبر ” به چه معنی است؟

الله اکبر یعنی اینکه خداوند بزرگتر است. یعنی اینکه هر کاری را که قبل از نماز انجام می دادیم انجام دهیم ، هر کاری که بعد از نماز بخواهیم انجام دهیم ، هر کاری که باعث می شود دردعا کردن و نماز خواندن آرامش ما را بهم بزند بگوییم خداوند بزرگتر از این است.

بنابراین هر بار که در دعای خود ” الله اکبر ” می گویید ، یک چیز را به خود یادآوری کنید: که خداوند بزرگتر است.

منبع : islamicity

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن