اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا مومنی: بی حجابی منشا فساد در جامعه است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت آستارا بی حجابی را به علت پیروی از مدل غربی و منشا ترویج فساد در جوامع اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالحمید مومنی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و پوشش اسلامی از سوی بانوان در مواقع حضورشان در بیرون از خانه و محل کار گفت: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر پوشش اسلامی زن دارد و اهمیت این موضوع به حدی صریح و واضح است که به نقل از روایات و احادیث متعدد، زنی که بدن خود را از نگاه نامحرم پوشیده نگه ندارد، حتی از استشمام بوی بهشت نیز محروم خواهد بود.

علمای دین مبین اسلام در طول سال و به مناسبت های مختلف در خصوص تبعات منفی بد حجابی و فرهنگ سازی سالم در اینباره صحبت های زیادی بیان داشته و کتاب های متعددی درباره زندگی برترین زنان از نگاه اسلام و پوشش بانوان به تالیف در آمده است که مطالعه آنها می تواند مخاطبان را به روشنفکری برساند.

وی افزود: ابزارهای بسیار زیادی هستند که به عنوان یک تهدید مهم و خطرناک بر سر راه دانش آموزان دختر و پسر قرار دارند و از این جهت خطرناک به حساب می آیند که والدین نمی توانند تمام مدت از فرزندان شان در برابر این خطرات و تهدیدها محاقظت کنند. ما امروز با پدیده ای به نام فضای مجازی روبرو هستیم که در کنار بیشماری فواید برای کاربران، متاسفانه می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و زندگی عده زیادی از جوانان آینده دار مسلمان را به بیراهه بکشاند.

با وجود پیدایش شناخت نسبی از فضای مجازی، از سوی دیگر می بینیم که هر روز به امکانات این فضای ناشناخته افزوده شده و والدین آشنای کافی با ابعاد مختلف آن به جهت کنترل فعالیت های فرزندان شان را ندارند. لذا بهترین پیشگیری می تواند صحبت با افراد خانواده درباره تبعات منفی چیزهایی باشد که آنها بدان وابسته شده و به هر کیفیت و بهانه تمایل دارند اوقات فراغت شان را در آنجا بگذرانند.

ماموستا مومنی الگو برداری زن مسلمان از پوشش نیمه برهنه زنان غربی را نقطه آغازین سقوط به سمت انحراف خواند و متذکر شد: تربیت فرزندان تنها به اهمیت به سلامت آنها و فرستادنشان به مراکز آموزشی خلاصه نمی شود، بلکه مهمترین و اصلی ترین وظیفه اهمیت به تعلمات دینی و دورنگری نسبت به آینده اعضای خانواده اعم از فرزند پس و فرزند دختر می باشد، زیرا کودکان برای همیشه کوچک و وابسته به پدر و مادر باقی نمی مانند. افکار فرزند همزمان و گاهی اوقات پیش از بلوغ جسمی اش رشد می کند و کودکان در برخی زمان ها پرسش هایی را مطرح می کنند ک از آنها انتظار نمی رود. آنها گرچه مانند بزرگتر ها سخنرانی توانمند نیستند، ولی شنونده بسیار خوبی برای سخنان افراد بزرگتر در محیط خانه و پیرامون خود می باشند و شنیده ها را به ذهن می سپارند.

امام جمعه مسجد جامع شیخ محله آستارا یکی از اهداف یهود را به ابتذال کشاندن جوامع اسلامی از طریق ترویج فساد اخلاقی و بی بند و باری در سرزمین های اسلامی عنوان نمود و یادآور شد: آنها همه ساله مراسمی را تحت عنوان انتخابات زیباترین دختر از میان ملل مختلف را برگزار کرده و جوایزی را به وی تعلق می دهند. دست اندرکاران این مراسم اخیرا همایشی را در “بلژیک” برگزار کرده و دختری مسلمان را به عنوان زیباترین فرد انتخاب کردند. مراسمی که شرکت کنندگان را موظف می کند تا به صورت برهنه و عریان در مقابل دیدگان داوران قرار بگیرد و متاسفانه این عمل از سوی یک دختر مسلمان انجام شده است. هدف و خواست بانیان این قبیل مراسم ها این است که در آینده بیشترین شرکت کننده از میان دختران امت اسلامی باشند.

ماموستا مومنی تغییرات ایحاد شده در پوشش فرزندان مسلمان در عصر کنونی را محصول غربزدگی دانست و با انتقاد از برخی ازدیاد برخی ناهنجاری ها ادامه داد: قوانین قرآن کریم دچار مشمول زمان نمی شوند و نمی توان اینطور فرض کرد که در گذشته امکانات کمتر بودند و می شد حجاب را رعایت کرد، اما امروز تمدن ها تغییر پیدا کرده اند و بر اساس آن می توان پوشش را هم تغییر داد. تغییر مکانی و زمانی نمی تواند دلیلی بر بی بند و باری دختران مسلمان در انظار عمومی باشد. چه مرد و زن وظیفه دارند از همان مدل پوششی الگو برداری کنند که نبی مکرم اسلام و امهات المومنین بکار می بردند.

لذا در این مسئله که امکانات بهتر و پیشرفته تر شدند شکی وجود ندارد. جنس پارچه لباس ما به نسبت گذشگان مرغوب تر و با دوام تر است. اسلام به کیفیت جنس از لحاظ دوام و قوام ایراد وارد نمی کند، اما باید جنسی را انتخاب کنیم که متناسب با دین، مسلک و آئین مذاهب مختلف اسلامی باشد.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: لباس را برای این نپوشیم تا قیافه ما جذاب تر و زیباتر دیده شود. هر چند که انتخاب رنگ لباس برای سنینن مختلف مهم است، ولی پارچه ای را انتخاب نکنیم که بدن نما باشد. پوشش بانوان مسلمان نباید چشم ها را به گناه آلوده کند. از برگزاری مراسم در تالارها که محرم و نامحرم به آن دعوت می شوند پرهیز کنیم. خصوص بودن شکل مراسم دلیل نمی شود تا بانوان، دختران و خواهران مسلمان ما با پوشش های جلف در مراسم حاضر شوند. هشدار صریح است که زنی که مستحق عذاب جهنم می شود، چهار تن از اعضای خانواده اش را نیز با خود همراه خواهد کرد.

هدف فعلی دشمن اسلام این نیست که مسجد و مکتب را از ما بگیرد. آنها ایمان مسلمان را هدف قرار داده اند تا او را به فردی بی خاصیت تبدیل کنند. فردی که در برابر ناموس و نامحرم خود بی تفاوت است و برایش فرقی نمی کند که آنها چگونه و با چه هیبت و پوششی به بیرون از منزل می روند، امروز دشمن به دین و پیامبر ما توهین می کند و ما براحتی از روی این مسائل عبور می کنیم. همه بعد از نبی مکرم اسلام مامور به اجرای اوامر باریتعالی در روی زمین هستیم و خداوند شاهد و نظر بر اعمال بندگانش می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن