اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مولانا مقدسی:مقاومت ملت فلسطین باعث شکست اسرائیل شد

اعتماد حکام اسلامی به آمریکا اشتباه است

آوای سنت : امام جمعه مسجد محمد رسول الله مشهد شکست های اسرائیل را ارمغان مبارزات مردم فلسطین در دفاع از مسجدالاقصی عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولانا محمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار ما طرح آمریکا جهت کشاندن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای برقراری صلح با اسرائیل را تلاشی منجر به شکست دانست و گفت: یکی از شکست های واضح ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دایر کردن سفارت در بیت المقدس بود و در این مسیر نتوانست جامعه بین الملل را به خود همراه کند. جهان می داند که مردم سرزمین های اشغالی از آرمان فلسطین در برابر تجاوز گران دست بر نخواهند داشت و خلق و خوی ددمنشانه دولتمردان اسرائیل نیز به آنها اجازه نمی دهد تا از کشتار کودکان و مبارزان غیور فلسطینی دست بردارند.

مولانا مقدسی حاصل تجاوز به فلسطین را شکست اسرائیل در تمامی اهداف گذشته اش خواند و افزود: تجربه فلسطین یکبار دیگر ثابت کرد که دهه ها اشغال یک کشور اسلامی نمی تواند شعله مقاومت مردم آن را خاموش کند. حکام اسرائیلی در زمان اشغال فلسطین سعی کردند با کشتار مردم و اخراج آنها از سرزمین شان، حضور خود را قانونی جلوه دهند، اما بیت المقدس شریف جزئی لاینفک از حدود جهان اسلام است و امروز هر مسلمان آزادی خواه آرزو دارد تا روزی در صف گسترده نمازگزاران مسجدلاقصی شرکت کند. مردم فلسطین طلایه دار وحدت امت مسلمان هستند و همه ما برای دفاع از فلسطین وظیفه سنگینی را بر عهده داریم.

امام جمعه مسجد محمد رسول الله مشهد با انتقاد از سیاست برخی حکام کشورهای عربی در عادی سازی روابط با اسرائیل اظهار داشت: آمریکا هرگز نمی تواند در امور داخلی کشورها دخالت کند. حکومتی که از پشتوانه مردمی برخوردار است نیازی به حمایت های سیاسی آمریکا و متحدانش ندارد. ویرانه های برجای مانده از حکومت چهارساله ترامپ بر آمریکا، چندین ماه تظاهرات مردم آن کشور بر علیه وی بود و همه جهان شاهد بودند که او چگونه رهبران دیگر ممالک را زیر سوال می برد. آمریکا در حالی به رجز خوانی خود در منطقه خاورمیانه ادامه می دهد که در میان همسایگان خود حرفی برای گفتن ندارد و گرچه می کوشد تا سرسپردگانش را در آن کشورها به قدرت برساند، لیکن دستش رو شده است و کسی که مورد حمایت آمریکا باشد حرفی برای گفتن به نفع مردم نخواهد داشت.

مولانا مقدسی ایران هراسی را از جمله ترفندهای آمریکا برای اقناع حکام عرب برای عادی سازی روابط شان با اسرئیل برشمرد و متذکر شد: این خیال که اسرائیل روزی مردم فلسطین را محترم بشناسد در شاکله دولتمردان آن نمی گنجد. هر اقدام دولت اسرائیل و از آن جمله تغییر در سیاست و گشودن درها بروی احزاب و گروه ها برای فریب حکام کشورهای مسلمان صورت می گیرد. اسرائیل رسما برای مردم فلسطین حقی قائل نخواهد شد. سهم ملت فلسطین از سال ها مبارزه دست خالی با نظامیان رژیم صهیونیستی گلوله های کشتار جمعی است که بر سرشان فرو می ریزد. اسرائیل از زمان تاسیس جعلی در روز نکبت، بسیاری از رهبران فلسطینی را به شهادت رسانده و وعده به ترور سایر مبارزان می دهد. زراتخانه های اتمی این رژیم تحت حمایت امریکا و سکوت متحدینش بیشترین تهدید برای نسل بشر است. آنها در کمال جسارت ایران را تهدید منطقه معرفی می کند، حال آنکه ما در هیچ یک از مراحل از اسلحه جز برای دفاع از خود استفاده نکرده ایم.

این عالم اهل سنت دوستی اسرائیل با مسلمانان را ظاهری دانست و خاطر نشان ساخت: در پشت لبخند سردمداران صهیونیست آتشی از خشم بر علیه اسلام و قرآن نهفته است. آنها از زمان استیلای اسلام بر بیت المقدس کینه و کدورت شان بر علیه مسلمانان را پنهان نکرده اند. حکام عربی اطمینان داشته باشند که در دوستی با اسرائیل خیری وجود ندارد. اسرائیل به این منطقه آورده شده است تا خار چشم مسلمانان و عامل برهم زدن اتحاد قرآنی امت اسلامی باشد و بنابراین نباید به آینده چنین روابط هایی خوش بین بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن