اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

هدف صهیونیسم به راه انداختن جنگ در بلاد اسلامی است

آوای سنت: امام جمعه مسجد جامع دمامه بانه در گفتگو با خبرنگار ما هدف صهیونیسم را شعله ور ساختن جنگ و برادرکشی در سرزمین های متعلق به مسلمان عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا صالح دمامه هدف اصلی سیستم های جاهلی دنیای کفر را متوجه کشورهای اسلامی دانست و گفت: غربی ها که زمانی قدرت شان را بر علیه یکدیگر دیکته می کردند از گذشته فاجعه بار خود درس های لازم را گرفته و با آنکه تحت کشورهای مجزا و قوانین دولت امر خود زندگی می کنند، ضمن کنار گذاشتن سیاست های کهنه، روش زندگی مسالمت آمیز که همان فرمایش قرآن کریم به امت اسلامی است را در پیش گرفته اند.

اروپای مدعی تمدن سابقا ویرانی های دو جنگ بزرگ را به چشم دیده و امروز از جنگ های متفرق در سرزمین های اسلامی نهایت استفاده را می برند. سیاست این کشورها صادرات هر چه بیشتر محصولاتشان به کشورهای عرب خلیج فارس است و در این راه تا حد ممکن از تنش دوری کرده و از نزاع و درگیری با یکدیگر اجتناب می ورزند.

ماموستا دمامه، مسلمانان را به نقل از قرآن کریم جزو یک امت و دارای قبله مشترک خواند و افزود: ما درباره دیگر ارزش های اسلامی مانند دفاع از بیت المقدس و حفظ کرامت انبیا و صحابه رضی الله عنهم اتفاق نظر داشته و روی این مسئله تعصب خاصی داریم، اما در دام یک اختلاف و نفاق قدیمی گرفتار شده و برادر کشی را به حدی رسانده ایم که شبکه های غربی اسلام را بعنوان دین خشن معرفی می کنند.

آنها در تبلیغ ادیان منسوخ نتیجه نگرفته و برنامه هایشان به شکست منجر شده است. صهیونیسم در نیمه دوم قرن میلادی گذشته با این امید خاک فلسطین را آماج حملات وحشیانه خود قرار داد تا با تعطیلی مساجد و با به بند کشیدن و از بین بردن علما برنامه دین را از زندگی مردم حذف کنند، اما اینکار نه تنها اعتقادات مسلمان را ضعیف نکرد، بلکه باعث شد تا فرهنگ مبارزه تا شهادت در جوامع اسلامی جا بیفتد، لذا آمریکا و متحدانش چاره کار را در این دیدند تا به مسلمانان از درون آسیب برسانند.

امام جمعه مسجد جامع دمامه بانه، منافقین را خطرناک ترین عنصر در سرزمین های اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: آنها در عصر نبی مکرم اسلام نیز بیشترین آسیب را به امت اسلامی زدند و در دوره خلفای راشدین و امامان خسارت های جبران ناپذیری را به پیکره امت وارد آوردند. در دوران شکوفایی اسلام و مادامی که روش زندگی مسلمانان به طریقه نبی مکرم و امامان بود، احدی از کفر جرات نداشت در خاک سرزمین اسلامی قدم بزند. آنها ابتدا با موسیقی مبتذل و با به راه انداختن سالن های رقص و آواز مردم مسلمان را پراکنده کرده و زمانی که شنیدن موسیقی مهمتر از شنیدن اذان شد اهداف شان را به ما تحمیل کردند.

در برهه کنونی نیز شبکه های ماهواره ای و معاند تحت حمایت صهیونیسم بین المللی روی عقاید جوانان کار می کنند تا افکار عمومی را از ظلم هایی که بر علیه مردم فلسطین می شود، منحرف کنند. این ممالک پیش از آنکه وابسته به یک ملت مستقل باشند، متعلق به مجموعه بزرگی به نام امت هستند و رفع دغدغه آنها باید اندیشه تمام مسلمانان باشد. نادیده گرفتن جنگ در یک کشور مسلمان و بی تفاوتی به آرمان های اسلامی دست دشمن را برای اجرای نقشه خطرناکش که تجزیه دنیای اسلام است باز می گذارد.

این عالم اهل سنت متذکر شد: از تفرقه امت مسلمان آمریکا و اروپا نفع برده و آنها را قادر می سازد تا براحتی در خاک سرزمین های اسلامی جولان دهند. هر ملتی که از یکدیگر فاصله بگیرند قدرت مقاومت و پایداری از دست خواهند داد. حدود یک قرن اقتصاد کشورهای کوچک عربی تحت مدیریت شرکت های بین المللی قرار دارد و سودهای حاصل از صنعت گردشگری را به یغما می برند، اگر آنها خیرخواه مسلمانان بودند در برابر کشتار ملت مظلوم فلسطین سکوت نمی کردند. توطئه غربی ها تا زمانی که بتوانند به مقاصد پلید خود برسند ادامه خواهد داشت و برای این منظور متحد هستند. مردم مسلمان در صحنه عمل ثابت کرده اند که می توانند هر متجاوزی را از خاک خود سرکوب و یا آنها را از کشور بیرون کنند. این غیرت و تعصب را باید به داخل خانه ها بکشانیم و با حذف ماهواره و رجوع دسته جمعی به مساجد اتحاد خود را به نمایش گذاشته و آرامش را از چشم دشمنان اسلام بگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن